ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۰:۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۵۰۹۷۹

کاهش قیمت بلیت هواپیما از مهرماه

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما گفت: مقرر شده، ساختار تعیین قیمت بلیت براساس شرایط مختلف نیاز، عرضه و تقاضا تغییر کند که بر همین اساس قیمت بلیت از بعد از شهریورماه کاهش پیدا می‌کند. به گزارش ایسنا، شهرام آدم‌نژاد همچنین درباره برخی مشکلات کامیون‌داران همچون ارایه سهمیه سوخت یا لاستیک یارانه‌ای گفت: مشکلی که در حوزه جاده‌ای وجود دارد، این است که سهمیه سوخت کامیون‌داران را یک ماه بعد به آنها می‌دهند و ممکن است یک نفر در این میان بخواهد ماه بعد، از ماه قبلش بیشتر کار کند که با توجه به به‌روز نبودن این سهمیه‌ها، مشکلاتی برایش ایجاد می‌شود. او افزود: باید تلاش کنیم که سهمیه سوخت به کامیون‌داران در زمان کوتاه‌تری داده شود که نیاز به هماهنگی با شرکت پالایش و پخش دارد تا این مساله را به‌روزتر کند، البته هنوز سهمیه سوخت ۶۰۰ تومانی به کامیون‌داران داده نشده است. به گفته آدم نژاد، همچنین در تفاهم وزرای حمل و نقل ایران، روسیه و آذربایجان مقرر شد نظام استاندارد متحدی بین کشورها برای مستندات حمل و نقل ایجاد شود و درصدد هستیم تا بتوانیم در این راستا به تفاهمی برسیم.  معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با امضای این تفاهم قرار است با یک عوارض همگن و یکسان‌سازی هزینه حمل و نقل؛ این کار را انجام دهیم و قرار است کمیته‌ای بین سه کشور با ریاست معاونان حمل و نقل طرفین تشکیل شود و صورت جلسه تفاهم‌نامه اصلی بین وزرای طرفین امضا شود. او با تأکید بر اینکه باید مسیر را برای همه کسانی که بار حمل می‌کنند اقتصادی کنیم و رفتارهای یکسانی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر خیلی از بارها در خیلی از مسیرها، عوارضی برایشان به وجود می‌آید که قرار شد در این راستا تسهیلاتی صورت بگیرد چرا که کسانی که بار می‌برند نباید محدودیتی برایشان ایجاد کرد و هر چه نیاز دارند باید به آنها بدهیم.

ایران از نظر تعداد دریانوردان رتبه‌ای در دنیا ندارد

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اینکه دریانوردان خارجی روی کشتی‌های دیگر کشورها فعالیت کنند، طبیعی است چرا که ۲۵ درصد دریانوردان دنیا، فلیپینی هستند و ایران از نظر تعداد دریانوردان رتبه‌ای ندارد. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر مرزبان افزود: با توجه به ماهیت بین‌المللی حمل و نقل دریایی در دنیا، کشتی‌های تحت پرچم کشورها از کارگران و دریانوردان خارجی استفاده می‌کنند و این مساله طبیعی است و دریانوردان کشورهایی همچون فلیپین، هند، اوکراین، بنگلادش و... بیشترین فراوانی و تعداد را در میان دیگر دریانوردان دارند. او ادامه داد: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دریانورد در دنیا روی کشتی‌های اقیانوس پیما فعالیت می‌کنند. مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: دریانوردان ایرانی که گواهینامه گرفته‌اند، حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند که البته این به بدان معنا نیست که همه آنها جزو جمعیت فعال هستند و انجمن صنفی دریانوردان تجاری در کشور هم وظیفه دارد که اگر کسی جویای کار باشد و شرکت‌هایی در حوزه دریانوردی جویای نیروی انسانی باشند، هماهنگی‌های لازم در راستای اشتغال به کار نیروی‌های داوطلب را انجام دهد. مرزبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دریانوردان خارجی شاغل روی شناورهای تحت مالکیت و پرچم ایران، باعث بیکاری دریانوردان ایرانی نشده‌اند؟ گفت: قانون کار به‌کارگیری دریانوردی خارجی را منع نکرده است و در این زمینه جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و همایش ارگان‌های دریایی و اشتغال مطرح و کارگروهی برای آن نیز تشکیل و مقرر شد تا شرکت‌های داخلی از دریانوردان ایرانی بیشتر استفاده کنند.

افت قیمت مسکن بعد از جهش 120 درصدی طبیعی است

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان با تاکید بر اینکه افت قیمت مسکن بعد از جهش 120 درصدی طبیعی است، گفت: نبود سیاست‌های حمایتی و تسهیلات برای بالا رفتن قدرت خرید باعث شد، فاصله قدرت خرید مسکن بیش از پیش افزایش یابد.

حسن محتشم در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه روند نزولی قیمت مسکن آغاز شده، آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؟ بیان کرد: با توجه به سابقه معاملات مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون همواره نوسانات قیمت به صورت سینوسی و نوسانی بوده است. قیمت مسکن از سال گذشته تاکنون 120 درصد رشد داشت که این رشد قیمت به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن از سال 92 تا 96 بود. او افزود: این افت معاملات مسکن که توام با کاهش قیمت خواهد بود، به نظر می‌رسد طبیعی باشد، چرا که همواره تجربه نشان داده که قیمت‌ها وقتی به‌شدت افزایش یافت درصد اندکی افت می‌کند، حال باید در نظر داشت که اگر فکری به حال افزایش عرضه مسکن نشود فاصله زیاد میان عرضه و تقاضای مسکن در آینده خطرناک خواهد بود. محتشم اظهارکرد: رشد قیمت طی یک و نیم سال گذشته موجب شد قدرت خرید متقاضیان کاهش یابد و متاسفانه نبود سیاست‌های حمایتی از سوی دولت و نبود تسهیلات مناسب باعث شده تا فاصله قدرت خرید مسکن را بیش از پیش افزایش دهد. عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: توزیع نامناسب ساخت و ساز بدون نیاز سنجی باعث شده تا در حال حاضر در تهران بیش از 300 تا 400 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داشته باشیم.

 

ارسال نظر