شهردار تهران: هیچ‌یک از برج‌های دریاچه چیتگر طبق برنامه ساخته نشده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۱۴

شهردار تهران گفت: رویکرد شورای‌شهر و شهرداری تهران نه تنها درمورد منطقه ٢٢ که درباره تمام شهر، اجتناب از شهرفروشی است و این در حالی است که برج‌های چیتگر بدون برنامه ساخته شده است.

به گزارش تسنیم، پیروز حناچی در برنامه رادیویی پارک شهر درباره طرح تفضیلی جدید منطقه 22 گفت: رویکرد شورای‌شهر و شهرداری تهران نه تنها درمورد منطقه٢٢ که درباره تمام شهر، اجتناب از شهرفروشی است. البته دوری از شهرفروشی کار سختی است، چرا که باید در ازای آن، منابع جایگزین پایدار برای شهر داشته باشیم. یکی از موفقیت‌های این دوره مدیریت شهری این است که سرانجام توانست نظمی به این منطقه بدهد. شهردار تهران ادامه داد: هیچ‌کدام از بلندمرتبه‌سازی‌های دور دریاچه شهدای خلیج‌فارس طبق برنامه نبود و البته حرکت بدون برنامه برای حل این مساله نیز مشکل ایجاد می‌کند. اصلی‌ترین خصیصه این طرح که در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است، انطباق رشد حمل‌ونقل عمومی با توسعه شهرسازی است. این انطباق در پایتخت یکی از ضرورت‌های اصلی به‌شمار می‌رود و تلاش شده کمبودهای خدمات عمومی نیز در این طرح مدنظر قرار گیرد. او همچنین درباره آمار استفاده از دوچرخه در تهران اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد دوچرخه‌سواری و تقاضا برای آن در تهران روبه افزایش است، اما هنوز نمی‌توانیم بطور قطع بگوییم که این افزایش چه میزان بوده است. اضافه شدن هر دوچرخه‌سوار به شهر به معنای کم شدن یک خودروی شخصی از چرخه آلودگی پایتخت است.

  امکان‌سنجی احداث ال.آر.تی در منطقه ٢٢

در رویدادی دیگر، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از انجام مطالعات امکان‌سنجی طرح احداث ال آر تی در منطقه ٢٢ خبر داد و گفت: طول تقریبی طرح مطالعه شده ال‌آرتی در این منطقه ١٣.٥ کیلومتر بوده است.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در بازدید از منطقه ٢٢ تهران تصریح کرد: مطالعه طرح احداث مجتمع پارک‌سواری در ورودی این منطقه به‌منظور پوشش سفرهای رفت‌وبرگشت تهران - کرج در حال انجام است که با توجه به تقاضای سفر، ایستگاه وردآورد نیز در این طرح دیده‌شده است.

معاون شهردار تهران بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات موجود و توسعه حمل‌ونقل عمومی در منطقه ٢٢ به عنوان غربی‌ترین نقطه تهران تاکید کرد و گفت: مطالعه احداث ٤ خط مترو در تهران به اتمام رسیده که بر اساس آن خط ٩ و ١٠ مترو و امتداد بخشی از خط ٦ مترو به شهروندان در این منطقه خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به آمار تصادفات جرحی و فوتی در بخشی از بزرگراه شهید همدانی تاکید کرد: عدم وجود دوربین‌های ثبت تخلف در این بزرگراه یکی از مشکلات مطرح‌شده بود که مقرر شد تجهیز ٤ دوربین ثبت تخلف دیگر در این محور در دستور کار قرار گرفت.

پورسیدآقایی با اشاره به پروژه‌های ترافیکی آماده بهره‌برداری در بزرگراه‌های منطقه اشاره کرد و گفت: ٤ تقاطع و رمپ نیمه‌کاره بلوار سمیعی- بزرگراه خرازی، بزرگراه آزادگان- کوهک، بلوار کوهک -بزرگراه همدانی و بلوار دهکده المپیک -بزرگراه همدانی در اولویت بهره‌برداری قرارگرفته‌اند و نظر به اینکه دو پروژه پیشرفتی کمتر از ٨٥ درصد دارند مقرر شد، در کمیته اولویت‌بندی تخصیص بودجه مطرح و بررسی شوند.

 

ارسال نظر