ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۰۱۸

تایید ایمنی هوانوردی ایران از سوی ایفکتا

دبیرکل فدراسیون بین المللی انجمن های کنترلرهای ترافیک هوایی (ایفکتا) ضمن تقدیر از کنترلرهای ایرانی گفت: ایران ایمنی هوانوردی را در شرایط دشوار حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دانکن اولد به نامه اعتراضی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به تصمیم دو ماه گذشته امریکا برای ممنوعیت پرواز ایرلاین ها از آسمان ایران پاسخ داد و نوشت: بابت نامه شما (ایران) در خصوص اطلاعیه هوانوردی صادر شده توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای پروازهای عبوری روی بخشی از فضای ایران از شما تشکر می کنم. او افزود: من به طور کامل در جریان اختلال به وجود آمده در منطقه به علت صدور اطلاعیه هوانوردی صادر شده هستم و برای هرگونه حمایت در صورت امکان، آمادگی خودمان را اعلام می کنیم. دبیر کل ایفکتا ادامه داد: همان طورکه می دانید دستورالعمل های اجتناب از پرواز در فضاهای مورد مناقشه، پس از هدف قرار گرفتن پرواز شماره ۱۷ خطوط هوایی مالزی در سال ۲۰۱۴ بهبود پیدا کرد و کشورها، ایرلاین ها و افکار عمومی در مورد پرواز در نزدیکی فضاهایی که احتمال وجود ریسک و خطر باشد با احتیاط زیاد برخورد می کنند. اولد تصریح کرد: کنترلرهای ترافیک هوایی ایران تعهد و حرفه ای گری خودشان را به صورت مکرر در سال های اخیر و در زمان هایی که جریان معمول و دایمی پروازها به علت رویدادهای منطقه ای تغییر پیدا کرد، نشان داده اند که این امر قابل تحسین است.

تبدیل گود برج میلاد به «پلازا»

رییس کمیته بودجه شورای شهر با بیان اینکه گود برج میلاد جزو 200 گود پرخطر تهران است پیشنهاد کرد: در صورتی که سرمایه‌گذار برای ادامه ساخت فاز 2 برج میلاد پیدا نشد، این گود ایمن‌سازی و تبدیل به پلازای شهری شود. به گزارش ایسنا مجید فراهانی در مورد آخرین وضعیت مالکیت گود برج میلاد با بیان اینکه پنج سال پیش در زمان قالیباف، قرار دادی میان سازمان مشارکت‌های شهرداری و شرکت سرمایه‌گذاری قدر متعلق به بنیاد تعاون ناجا   امضا شد، گفت: براساس این قرار داد مقرر شد که در فاز 2 برج میلاد، هتل دوقلو پنج‌ ستاره‌ای در جوار مرکز همایش‌های برج میلاد ساخته شود. او با بیان اینکه بنیاد تعاون ناجا نیز بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد نسبت به گودبرداری اقدام کرد، گفت: مساحت زیادی از گود برداشته شد، اما کار به همان شکل رها شد و بنیاد تعاون ناجا نیز دلیل انصراف خود از این پروژه را رفتن شریک چینی خود عنوان کرد و اعلام کرد که به دنبال یک شریک است چراکه به دلیل مشکلات مالی امکان توسعه پروژه را ندارد.

رییس کمیته بودجه شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه گود برج میلاد جز 200 گود پرخطر تهران است و اگر خدایی ناکرده رانش زمین یا زلزله رخ دهد شاهد بروز فاجعه خواهیم بود ادامه داد: عمر مفید گود به اتمام رسیده و قطعا اگر حادثه‌ای رخ دهد شاهد وقوع خسارت جانی و مالی زیادی خواهیم بود.

فراهانی با بیان اینکه تاکنون برای تعیین تکلیف این گود پرخطر جلسات متعدد برگزار شده است، گفت: شهرداری تهران به تعهد خود مبنی بر واگذاری زمین اقدام کرده اما بنیاد تعاون ناجا توان ادامه کار را ندارد و این در حالی است که حتی گود را نیز به حالت اول برنگردانده و مدعی است که اگر شهرداری تصمیم بر انصراف دارد باید هزینه‌های بنیاد برای گودبرداری را بدهد و این در حالی است که بنیاد به تعهدات خود عمل نکرده و کار را پنج سال است که فریز کرده و خسارت مالی و عدم‌النفع زیادی به شهرداری به واسطه عدم توسعه پروژه تحمیل کرده است.

فراهانی با بیان اینکه گود پرخطری از مدیریت شهری اسبق برای تهران به ارث گذاشته شده که حتی پرکردن آن هزینه‌های زیادی دارد، تصریح کرد: معتقدیم که اساسا در گام اول لغو قرار داد فیمابین شهرداری و شرکت «سرمایه‌گذاری قدر» لازم است و در ادامه اگر نتوانستیم نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای ادامه کار اقدام کنیم، پیشنهاد می‌شود که این گود ایمن‌سازی و تبدیل به پلازای شهری شود که حداقل مردم در آن به تفریح بپردازند.

 


ورود مجلس به رفع نقایص تولید انبوه مسکن

رییس کمیسیون عمران مجلس با اعلام خبر ورود این کمیسیون به رفع نقایص تولید انبوه مسکن  گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این میزان بسیار کم و ناچیز است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از عدم واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن گفت: متأسفانه هنوز وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه اقدام نکرده‌اند. نماینده مردم جهرم در مجلس ادامه داد: رییس‌جمهوری سال گذشته به وزارتخانه‌ها دستور داد که این دستگاه‌ها نسبت به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند، زیرا وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن و تولید انبوه، به اراضی بسیاری نیاز دارد. او افزود: اراضی دولتی و منابع طبیعی متعلق به مردم و کشور است و هیچ دستگاهی حق ندارد که این اراضی را واگذار نکند، بنابراین دولت باید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مکلف به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی کند. رییس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در نظر دارند که طبق ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، اقدام به بررسی، تجزیه و تحلیل خلأ‌های موجود در حوزه تولید انبوه مسکن کنند تا پس از آن بتوانیم با قانون‌گذاری موانع و نقایص را رفع کنیم.

 

ارسال نظر