ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۱:۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۴۹۸۴۸

میزان جریمه پارک حاشیه‌ای هوشمند اعلام شد

وحیدسرلک، معاون اجرایی معانت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میزان جریمه نپرداختن هزینه پارک حاشیه‌ای و مناطقی که در نوبت اجرای طرح هستند را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، سرلک درباره وضعیت اجرای پارک حاشیه هوشمند در منطقه دو شهر تهران، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ابتدا بخشی از خیابان‌های منطقه دو را انتخاب کردیم و بعد از بررسی روند کار آن را به کل منطقه دو تعمیم دادیم.براین اساس تا یک ماه و نیم آینده کل این منطقه به سیستم پارک حاشیه‌ای هوشمند مجهز خواهد شد البته منظور از کل منطقه این نیست که درباره همه خیابان‌ها به این شکل عمل می‌شود؛ چراکه طبق دستورالعمل قانونی نمی‌توانیم هر معبر و خیابانی را به صورت پارک حاشیه‌ای مدیریت کنیم. معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طبق تبصره یک ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات، اعمال پارک حاشیه‌ای باید 3 شرط داشته باشد که یکی از آنها مربوط به عرضه و تقاضای تردد خودروها، دیگری نوع خیابان‌ها و شریانی بودن آنها و شرط بعدی میزان ساختمان‌های اداری و تجاری موجود در خیابان‌ها است. معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مبلغی که به عنوان هزینه پارک از شهروندان دریافت می‌شود مربوط به مصوبه سال 93 شورای شهر تهران است، اظهار کرد: بعد از پارک یک خودرو در حاشیه خیابان به مالک آن پیامکی ارسال و اعلام می‌شود که شما در چه معبری خودروی خود را پارک کرد‌ه‌اید و در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده‌اید یا خیر. سرلک افزود: چنانچه مالک خودرو در سامانه ثبت نام نکرده باشد این موضوع در پیامک به مالک یادآوری می‌شود و اگر طی یک ماه حساب خود را شارژ نکرده یا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نکند، اعمال قانون و توسط پلیس جریمه می‌شود. میزان جریمه بین 20 تا 40 هزار تومان است و این رقم به معبر انتخاب شده برای پارک خودرو بستگی دارد به عنوان مثال هزینه توقف در نقاط مطلقا ممنوع 40 هزار تومان است.

زمان خوبی برای خرید مسکن نیست

سلمان خادم‌المله، کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت کنونی خرید و فروش مسکن گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن در برخی مناطق تهران روند نزولی به خود گرفته هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید به قصد سرمایه‌گذاری نیست اما متقاضیان مصرفی می‌توانند اقدام کنند. خادم‌المله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در صورت حفظ شرایط موجود و بهبود شاخص‌های اقتصادی انتظار داریم قیمت مسکن کاهش و حجم معاملات افزایش پیدا کند، البته با توجه به تاثیر عوامل سیاسی، پیش‌بینی شرایط اقتصاد ایران برای طولانی مدت سخت شده است. او افزود: به دلیل ثباتی که در بازار مسکن ایجاد شده و احتمال نزول قیمت وجود دارد، خروج فروشندگان از این بخش و ورود به بازارهای مولد می‌تواند سوددهی بهتری برای آنها داشته باشد؛ زیرا هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید مسکن به قصد سرمایه‌گذاری نیست اما متقاضیان مصرفی به دلیل اجبار برای خرید طبیعتا کار خود را انجام می‌دهند. این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه قیمت هر کالا و محصولی از تعادل عرضه و تقاضا ناشی می‌شود، تصریح کرد: در بخش مسکن، متغیرهایی مثل عدم ثبات اقتصادی، تغییر قیمت ارز و طلا منجر به پایین آمدن تعداد معاملات و افزایش قیمت می‌شود و در صورت ادامه ثبات فعلی شاهد ایجاد تعادل در بازار مسکن خواهیم بود اما این موضوع مشروط به آن است که متغیرهای سیاسی به بازار شوک ندهد.

27 درصد ساخت مسکن کشور صنعتی است

نایب‌رییس انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: صنعتی‌سازی ساختمان توانایی پاسخگویی به تقاضای فعلی جامعه (متقاضان خرید مسکن) را دارد اما فقط ۲۷ درصد ساخت و سازها در ایران به صورت صنعتی انجام شده است. ایرج رهبر به ایرنا گفت: انباشت تقاضا در حوزه مسکن در صورت حرکت به سمت صنعتی‌سازی ساختمان کاهش می‌یابد و صنعتی‌سازی ساختمان توانایی پاسخگویی به تقاضای فعلی جامعه را دارد. نایب رییس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه صنعتی‌سازی در کیفیت و قیمت تمام شده ساختمان تاثیر مثبتی دارد، اضافه کرد: مهم‌تر اینکه مسکن با سرعت بیشتری ساخته و وارد بازار تقاضا می‌شود. به گفته رهبر، قانون مصوب سال ۷۸ با عنوان قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن وظایف دولت برای ساماندهی بازار مسکن را مشخص کرده است. او گفت: یکی از این مسائل صنعتی‌سازی و دیگری ارایه تسهیلات ارزان قیمت است که می‌تواند در جهت ساخت و ساز ارزان کمک‌کننده باشد. به گفته رهبر، مسکن مهر هم با استناد این قانون ساخته شد و فارغ از مشکلاتی که در جایابی آن وجود داشت اگر این شیوه ساخت و ساز ادامه پیدا می‌کرد اکنون تقاضای انباشت شده‌ای در بازار مسکن نداشتیم. او گفت: طرح مسکن مهر نشات گرفته از قانون تولید و عرضه مسکن انبوه بود که تا حدودی صنعتی‌سازی در آن پر رنگ شد تا جایی که ساخت و ساز صنعتی در ایران از ۳ درصد به ۲۷ درصد رسید اما این روند متوقف شد. رهبر ادامه داد: با انباشت تقاضای از قبل سالانه یک میلیون واحد مسکونی کم داریم و برنامه جبرانی دولت باید در راستای نزدیک شدن به رقم عرضه و تقاضا باشد.

 

ارسال نظر