ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۶۰

اثر معکوس طرح ترافیک بر استفاده از وسیله نقلیه شخصی

محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تاکسی‌های اینترنتی را یکی از دلایل بروز پدیده «ماشین‌خوابی» در پایتخت عنوان کرد و گفت: اجرای طرح جدید ترافیک و تاکسی‌های اینترنتی سبب کاهش مسافران مترو شده است.  به گزارش فارس، علیخانی در ارتباط با موضوع طرح ترافیک جدید اظهار کرد: در حال حاضر نسبت به گذشته آمار مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو کمتر شده است که اجرای طرح جدید ترافیکی یکی از عوامل آن به شمار می‌رود.البته استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به دلیل اینکه برای مسافران مقرون به صرفه بوده نیز سبب کاهش مسافران حمل و نقل عمومی شده است. همچنین طرح ترافیک به دلیل اینکه محدودیت استفاده برای شهروندان ندارد مسافران حمل و نقل عمومی را به خود جذب کرده است و این از معایب طرح جدید ترافیک به شمار می‌رود البته نمی‌توان کل طرح را زیر سوال برد چرا که اصل آن را قبول دارم و برنامه درستی است. رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره موضوع ماشین خوابی در پایتخت گفت: گزارش مستندی در این زمینه نداریم ولی این اتفاق ممکن است مانند کانکس خوابی و کارتن ‌خوابی وجود داشته باشد که مشکلات اقتصادی به آن دامن می‌زند و نمی‌توان گفت، طرح ترافیک به تنهایی سبب بروز این مشکل شده است.  علیخانی با بیان اینکه اگر معاونت حمل و نقل شهرداری موضوع ماشین خوابی را مطرح کرده است، باید مطالعات آن را نیز به ما ارایه دهد، گفت: احتمال این مشکل وجود دارد و نمی‌توان آن را رد کنیم. او با اشاره به اینکه موضوع ماشین خوابی چندان ربطی به طرح ترافیک ندارد، تصریح کرد: در برخی از ساعات روز که طرح ترافیک اجرا می‌شود، در مبادی ورودی طرح‌ها، تجمع خودروها را داریم که در بزرگراه مدرس نمونه‌ای از این مشکل وجود دارد. بعد از ظهر خودروها منتظر می‌مانند تا ساعت طرح تمام شود و بتوانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

علت اختلال در سامانه سیمفا

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرتهران از معطلی ۷ ساعته مراجعه‌کنندگان به مراکز معاینه فنی به دلیل قطع سامانه سیمفا خبر داد. به گزارش ایسنا، نواب حسینی منش با اشاره به اتفاق روز یک‌شنبه مبنی بر قطع سامانه سیمفا گفت: مراکز معاینه فنی به «سیستم یکپارچه معاینه فنی ایران» (سیمفا) متصل هستند و این سامانه نیز به سامانه کد شناسایی خودرو (VIN) نیروی انتظامی متصل است. او با بیان اینکه نیروی انتظامی به ازای هر پلاکی که توسط سیمفا به وی‌ای ان پلیس متصل می‌شود، خدمات دریافت می‌کند، گفت: همواره اختلالاتی در اتصال سامانه سیمفا وجود داشت، اما روز یک‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح سامانه قطع شد و پاسخ درستی مبنی بر اینکه چه زمانی این سامانه متصل می‌شود نیز دریافت نمی‌کردیم. مدیرعامل ستاد معاینه فنی با بیان اینکه روزانه بیش از ۵۰۰۰ مراجعه به مراکز معاینه فنی داریم و روز گذشته این افراد سرگردان شده بودند، افزود: روز یک‌شنبه، روز بسیار سختی بود و شرمنده مردم شدیم تا اینکه نهایتا با پیگیری پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و تماس وی با جانشین نیروی انتظامی، سامانه سیمفا به سامانه پلیس در ساعت ۱۴ متصل شد. حسینی منش افزود: متاسفانه دود اختلاف وزارت کشور و ناجا به چشم مردم رفت و امیدواریم این قطعی سامانه دیگر تکرار نشود.

رسیدگی به اعتراضات شورایاری‌ها آغاز شد

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران درباره اینکه گفته می‌شود احتمال ابطال انتخابات شورایاری‌ها در برخی از مناطق تهران وجود دارد، اظهار کرد: افرادی این موضوع را مطرح کرده‌اند که مسوولیتی برای اعلام این موضوع ندارند. هیات مرکزی نظارت به اعتراضات و شکایات رسیدگی می‌کند و تنها مرجع اعلام نتایج نهایی هیات مرکزی نظارت است. به گزارش فارس، سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تخلفات صورت گرفته در انتخابات شورایاری‌ها موردی بوده و سازماندهی شده نیست، گفت: ممکن است برخی از کاندیداها تخلفاتی داشته باشند که این موارد در هیات مرکزی نظارت رسیدگی خواهد شد. او از برگزاری جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و گفت: جلسات هیات مرکزی نظارت برای رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است.

بزرگراه یادگار امام(ره) تعریض می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 گفت: با تعریض بزرگراه یادگار امام حد فاصل ایوانک تا دادمان بار ترافیکی اتوبان یادگار امام کم می‌شود. به گزارش فارس، امیر حسین حیدرنیاگفت: اجرای عملیات تعریض بزرگراه‌ها به دنبال تامین ایمنی در تردد، روان‌سازی در ترافیک، کاهش زمان سفر، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و همچنین جلوگیری از بروز تصادفات صورت می‌گیرد. حیدرنیا با بیان اینکه با روان‌سازی ترافیک و کاهش بار ترافیکی معابر و گذرگاه‌های اصلی کاهش چشمگیری در هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی شهری و فردی خواهیم داشت اظهار کرد: به همین منظور و به دلیل وجود مشکلاتی از این دست در محدوده خروجی و ورودی‌های خیابان‌های ایوانک تا دادمان به سمت بزرگراه یادگار امام  و شیب زیادی که در حدفاصل یاد شده موجب کندی حرکت اتومبیل‌ها می‌شد تیم فنی و مهندسی این منطقه از حدود یک سال پیش نسبت به تهیه و ارایه طرح تعریض بزرگراه یادگار امام در این محدوده اقدام کردند.

 

ارسال نظر