افزایش گرما در جنوب تهران تا 44 درجه

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۵۹

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه بیشینه دما در جنوب استان تهران و ورامین به ۴۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: از روز جمعه کاهش دما در برخی نقاط کشور خواهیم داشت و از یک‌شنبه آینده ‌هوای تهران خنک‌تر می‌شود. به گزارش فارس، امیرحسین نقشینه در تشریح آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: ‌‌امروز در استان‌های ساحلی خزر در برخی ساعات، بارش پراکنده رخ می‌دهد‌. بعداز ظهر امروز درنقاطی از خراسان شمالی، اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان شاهد وقوع رگبار پراکنده خواهیم بود. همچنین از امروز تا پنج‌شنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت و روز پنج‌شنبه و جمعه کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. نقشینه با بیان اینکه روز چهارشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات مازندران پیش بینی می‌شود، ادامه داد: چهارشنبه بعد‌از‌ظهر در شمال اردبیل، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. روزهای‌ پنج‌شنبه و جمعه بارش پراکنده باران در سواحل شمالی کشور خواهیم داشت و دریای خزر روز پنج‌شنبه مواج خواهد بود. وی اظهار کرد: در ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد شد و دریای عمان مواج خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه آسمان تهران تا 4 روز آینده صاف و آفتابی خواهد بود، افزود: از امروز افزایش دما در تهران خواهیم داشت که تا پنج شنبه ادامه دارد؛ برای امروز ایستگاه هواشناسی مهرآباد کمینه دمای ۳۸ درجه، روز چهارشنبه ۳۹ درجه و روز پنج‌شنبه ۴۱‌ درجه سانتی‌گراد را برای تهران ثبت کرده است. کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز همچنین در ورامین و جنوب استان تهران‌ بیشینه دما به ۴۱ درجه سانتی‌گراد، روز چهارشنبه به ۴۲ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه به ۴۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.از روز جمعه کاهش دما در برخی نقاط کشور خواهیم داشت اما پیش‌بینی می‌شود‌ یک‌شنبه هفته آینده ‌هوای تهران خنک‌تر شود.

نقشینه در توصیه به کشاو‌رزان اظهار کرد: در این مدت کشاورزان استان‌های‌ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل احتیاط لازم را در انجام عملیات سم پاشی و محلول‌پاشی داشته باشند. کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی یادآور شد: کنترل دما، تهویه و رطوبت در مرغداری‌ها، ‌گلخانه‌ها و دامدار‌ی‌ها، مدیریت آبیاری در محصولات زراعی بهاره برای مقابله با استرس‌های محیطی با نظر کارشناسان فنی هواشناسی و جهاد کشاورزی، با توجه به افزایش دما ضروری است.همچنین تنظیم دوره آبیاری با توجه به نیاز آبی محصولات برای مقابله با استرس‌های محیطی و تغییر یا اصلاح الگو‌های آبیاری در باغات میوه، باید مورد توجه کشاورزان باشد.

 

 

ارسال نظر