ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۸۸

افزایش ترافیک در داخل محدوده طرح کاهش آلودگی

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: بعد از گذشت حدود یک ماه ترافیک داخل محدوده طرح کاهش (زوج و فرد سابق) نسبت به روزهای ابتدایی طرح جدید افزایش پیدا کرده است. به گزارش مهر، سردار مهماندار با بیان اینکه نیروی انتظامی در حال بررسی موضوع اجرای طرح جدید است، گفت: ما دو فاکتور اساسی یعنی تاثیر طرح جدید بر کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را بررسی می‌کنیم. بعد از بررسی‌ها اگر نواقصی مشاهده شود، حتماً اعلام می‌کنیم و اگر هم نیاز به اقداماتی از سوی پلیس برای بهتر اجرا شدن طرح باشد، آن را انجام می‌دهیم.مهماندار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با گذشت یک ماه از این طرح تغییری در حجم ترافیک در محدوده طرح داشته‌ایم یا نه، بیان کرد: در روزهای ابتدایی طرح جدید در داخل محدوده طرح، چند درصدی ترافیک کمتر شده بود ولی بیرون منطقه ترافیک سنگینی داشتیم.اما بعد از گذشت حدود یک ماه از این طرح همچنان ترافیک سنگین بیرون از محدوده را داریم و ترافیک داخل محدوده نسبت به روزهای ابتدایی طرح جدید افزایش پیدا کرده است.

رایزنی با عربستان برای پروازهای بازگشت حج

دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی از رایزنی با مقامات وزارت حج عربستان برای مشارکت سایر شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای بازگشت حجاج خبر داد. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با مهر افزود: هنوز اطلاعات موثقی درباره احتمال استفاده از هواپیماهای سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی یا خارجی برای پروازهای بازگشت و همکاری با هما در انتقال حجاج از جده و مدینه به فرودگاه‌های ایران، نداریم. در عین حال، درخواستی شده بود تا بتوانیم از ظرفیت سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای برگشت حجاج استفاده کنیم اما تا به حال عربستان جواب رسمی و قطعی به ما نداده است. او ادامه داد: اگر عربستانی‌ها با این درخواست ایران موافقت کنند، فشاری که در حال حاضر بر روی «هما» وجود دارد، کمتر می‌شود و می‌توانیم از ظرفیت‌ها و هواپیماهای شرکت‌های دیگر برای انتقال حجاج استفاده کنیم و همچنان در حال رایزنی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد، هما از آن استقبال خواهد کرد.

افزایش سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت بافت‌های ناکارآمد

سید محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد در حریم شهرها در حال توسعه است، گفت: سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت این محدوده‌ها افزوده می‌شود. به گزارش مهر، پژمان با بیان اینکه یکی از نقایص جدی طرح‌های بازآفرینی شهری در سنوات گذشته، غفلت از مطالعات اجتماعی است، افزود: طرح‌هایی که به منظور بهسازی بافت‌های ناکارآمد اجرایی می‌شود، باید با وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه تناسب داشته باشد و اگر به این موضوع توجه نشود، قطعا در حوزه بازآفرینی به توفیقات چندانی دست پیدا نخواهیم کرد.

ورود شورای شهر تهران به مشکلات روانی شهروندان

الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام روانشناسی خبر داد. به گزارش ایسنا، الهام فخاری با اشاره به لزوم توجه به سلامت روان در تهران گفت: موضوع سلامت روان در شهر تهران مغفول مانده و این در حالی است که پایتخت‌نشینان در ابرشهر تهران با فشارهای زیادی روبرو هستند و لازم است مهارت‌های مقابله با آن را فراگیرند.او با بیان اینکه شهرداری تهران باید در راستای بهبود سلامت روان پایتخت‌نشینان فعالیت‌های منسجمی به خصوص در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی داشته باشد، اظهار کرد: شهرداری تهران باید برای کودکان و نوجوانان که به عنوان سرمایه‌های انسانی آینده مطرح هستند، به صورت ویژه سرمایه‌گذاری کند.فخاری با بیان اینکه سلامت روان به کاهش تنش‌ها و برخوردها کمک می‌کند، اظهار کرد: می‌توان با برگزاری دوره‌های مهارت زندگی نسبت به توانمندسازی افراد جامعه اقدام کرد. در همین رابطه، مذاکراتی با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انجام و پیش‌نویس آن نیز تدوین شده است، براساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد خواهد شد در راستای بهبود سواد سلامت روان، جامعه باید به شناختی از وضعیت سلامت روان برسد و همچنین از آسیب‌های روانشناختی پیشگیری شود. فخاری در مورد مفاد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه‌ای است که دارای فاز ترویجی، آموزشی و رسانه‌ای است و پس از ارایه‌ مهارت‌های مختلف، غربالگری و تشخیص نیز انجام خواهد گرفت که در صورت نیاز افراد به سامانه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.شهرداری یک سازمان عمومی و مردمی است و می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌هایش در راستای بهبود سواد سلامت روان و سبک زندگی کمک‌کننده باشد. رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حساسیت شورای شهر تهران به موضوع سلامت روان گفت: در سال ۱۳۹۷ برای اولین‌بار ردیف بودجه‌ای را برای ارتقای سلامت روان تصویب کرده و این مهم در بودجه سال ۱۳۹۸ نیز تمدید شد و همچنین در برنامه سوم توسعه نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

 

ارسال نظر