اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۹۲

آزاد راه شمال تردد از تابستان، افتتاح در بهمن

پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تا پایان تابستان امسال، تردد از آزادراه تهران- شمال را آغاز خواهیم کرد. اما افتتاح رسمی این پروژه‌، به دهه فجر موکول خواهد شد.

به گزارش مهر، پرویز فتاح افزود: قطعه یک آزادراه تهران – شمال با پیشرفت ۹۵.۵ درصدی، یکی از پروژه‌های مهم بنیاد مستضعفان است که به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

فتاح با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی به آزادراه تهران– شمال افزود: در صورت تخصیص این اعتبار، قطعه یک آزادراه به صورت موقت تا پایان تابستان بازگشایی و تحت ترافیک قرار خواهد گرفت.رییس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت آزاد راه تهران – شمال کاملاً توسط مهندسان ایران انجام شده است، تصریح کرد: از سال ۷۵ تا ۹۴ احداث این بزرگراه برعهده چینی‌ها بود که متاسفانه در این مدت، هیچ پیشرفتی در قطعه یک صورت نگرفت و چینی‌ها برای ساخت این آزادراه، گروکشی می‌کردند. اما در نهایت، پس از مدتی فاینانس را رها کردند. پس از چینی‌ها دیدیم که پیمانکاران و مشاوران ایرانی به این پروژه ورود کرده و آن را با قیمتی بسیار پایین‌تر به اتمام رساندند.فتاح اظهارکرد: در حال حاضر در قطعه یک آزاد راه تهران – شمال، روسازی و زیرسازی به اتمام رسیده و فقط نصب تجهیزات، تهویه، هواکش‌ها و جت‌فن‌ها باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، نصب این تجهیزات نیز به پایان خواهد رسید.رییس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ارزش فعلی قطعه یک آزادراه تهران – شمال را ۹۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان، ۵۰ درصد سهم دولت و نیم دیگر سهم بنیاد مستضعفان است که بر اساس نرخ روز، سهم بنیاد مستضعفان کمی بیشتر شده که این افزایش سهم، به حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

   شکایت از دولت

معاون توسعه و ساختمان بنیاد مستضعفان نیز در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال با انتقاد از دولت برای ساخت و ساز مسکن روی اراضی این بنیاد درپردیس گفت: در فاز پنج شهر جدید پردیس صد هکتار اراضی به بنیاد مستضعفان داده شد اما در مقطعی بدون هماهنگی با بنیاد مستضعفان دولت شروع به ساخت و ساز مسکن مهر در آن منطقه کرد که بنیاد هم بابت این اقدام از شرکت عمران شهر‌های جدید در آن مقطع شکایت کرد.به گزارش ایلنا، منوچهر خواجه دلویی تاکید کرد: باید کارشناسی‌های مورد نیاز انجام شود تا زمین معوض به جای اراضی پردیس به بنیاد مستضعفان تحویل داده شود.او ادامه داد: در منطقه 22 هم اراضی را به بنیاد مستضعفان داده بودند که شهرداری هم در آن اراضی توافقاتی داشت که باز هم باید معوض این اراضی طبق کارشناسی‌ها زمین‌های دیگری را در اختیار بنیاد قرار دهند.

ارسال یادداشت ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی

سفیر ایران در انگلیس گفت: طی یادداشتی اطلاعات جزئی از تخلفات کشتی انگلیسی «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارایه شد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در توئیتی نوشت: ‌«امروز طی یادداشتی اطلاعات جزیی از تخلفات کشتی انگلیسی استنا ایمپرو (Stena Impero) در تنگه هرمز به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارایه شد.این کشتی بعد از برخورد با یک لنج در منطقه، با ورود به تنگه هرمز از مسیر خروجی و خاموش کردن سیستم ارتباطی، مقررات دریانوردی در منطقه را به مخاطره انداخت.»

ضرورت  همکاری  دستگاه‌ها در واگذاری اراضی بلااستفاده

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم همکاری برخی نهادها و سازمان‌ها نسبت به اجرای ابلاغیه رییس‌جمهور گفت: براساس قانون و تاکید ریاست‌جمهوری همه دستگاه‌های دولتی باید زمین‌های بلااستفاده خود را به منظور هزینه کرد در طرح بازآفرینی شهری در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند.محمد پژمان افزود: دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است اما می‌توان از دارایی‌های موجود به نحو مطلوب برای تحقق اهداف مدنظر الگوی بازآفرینی شهری استفاده کرد.

تعمیر ۳۵ هزار واحد سیل‌زده به پایان  رسید

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: از ۸۴ هزار واحد تعمیری سیل ابتدای امسال، تعمیر حدود ۳۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

به گزارش تسنیم، عزیز الله مهدیان افزود: این آمار برای کسانی است که از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند، اما بسیاری از خانواده‌ها خودشان خانه‌هایشان را تعمیر کرده‌اند که به مرور تسهیلات آنان را هم می‌پردازیم.

او با بیان اینکه در سیل ابتدای امسال 26 استان خسارت دیدند، گفت: 9 هزار و 100 واحد در شهر‌ها و 66 هزار و 750 واحد در روستا‌ها به علت این سیل تخریب شدند.مهدیان اظهارکرد: در بخش احداث خانه‌های تخریبی، کار حدود 600 واحد به ثبت رسیده و هزار و 100 واحد هم دیوارچینی شده است.

او گفت: علت کند شدن تعمیر برخی واحد‌ها کافی نبودن میزان تسهیلات بود که پرداخت مرحله دوم این تسهیلات هم به بانک‌ها ابلاغ شده است و تعمیر واحد‌های آسیب دیده تا پایان مرداد تمام می‌شود.

 

ارسال نظر