ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۲۷

تاکید بر برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه

انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران با وجود مخالفت سازمان بازرسی کل کشور روز جمعه برگزار خواهد شد. هفته گذشته قاضی سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به سران سه قوا برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را غیرقانونی خواند و خواستار این شد تا مانع برگزاری این انتخابات شوند اما بعد از آن محسن هاشمی در صحن شورای شهر اعلام کرد که در جلسه‌ای که با لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهور داشته است عنوان شده که مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد. روز گذشته نیز پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران با اشاره به استعلام‌های انجام شده از مراجع ذی‌صلاح اظهار کرد: براساس استعلامی که از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری انجام دادیم، نظر خانم جنیدی در این خصوص مثبت بوده و انتخابات در موعد مقرر خود یعنی جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

همچنین عیسی فرهادی، فرماندار تهران نیز روز گذشته عنوان کرد: تا این لحظه موظف به اجرای مصوبه دولت درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هستیم. فرهادی در پاسخ به اینکه با توجه به درخواست سازمان بازرسی از دیوان عدالت اداری برای تعلیق برگزاری انتخابات شورایاری‌ها آیا این انتخابات در نهایت در روز جمعه 4 تیرماه برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در حقیقت بحث مشارکت مردمی مطرح است؛ اگرچه مراحل قانونی و آیین‌نامه آن باید طی شود، اما از آنجا که مصوبه دولت است تا این لحظه ما موظف به اجرای مصوبه دولت هستیم. سیدمحمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تهران اما با قاطعیت بیشتری در این باره صحبت کرد و گفت: با توجه به اینکه سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز با کلیات انتخابات شورایاری‌ها موافق است. بنابراین انتخابات شورایاری‌ها روز جمعه برگزار خواهد شد. قطعاً این انتخابات با قدرت و قوت برگزار خواهد شد و هیچ مانعی در ارتباط با برگزاری این انتخابات وجود ندارد. عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه «هنوز پاسخ دیوان عدالت اداری در ارتباط با پرونده برگزاری انتخابات شورایاری‌ها داده نشده است و چگونه مطمئن از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها صحبت می‌کنید» گفت: قطعاً انتخابات برگزار خواهد شد. پیش از این نیز محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران در این باره گفته بود: مشکلی برای برگزاری انتخابات نیست و مجوز قانونی آن اخذ شده و حتی نامه جهانگیری در این باره هم منتشر شده است. محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی نیز تاکید بر قانونی بودن این انتخابات دارد. همچنین برگزاری انتخابات شورایاری‌ها جزو وظایف شورای شهر است و وزارت کشور نیز پذیرفت که این انتخابات برگزار شود.

ترکیه  همچنان به  هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهد

مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه گفت: اتفاق جدیدی در این زمینه نیفتاده است، پیگیری‌هایی صورت گرفته، اما هنوز طرف ترک همکاری لازم را ندارد و بخش خصوصی ترکیه هم پیگیری‌هایی برای تامین سوخت شرکت‌های هوایی داشتند، اما هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است. او ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه سوختی که در ترکیه عرضه می‌شود، تحت کنترل شرکت‌های چند‌ملیتی است که با امریکایی‌ها مبادله دارند، این شرکت‌ها جرات سوخت‌دهی به هواپیماهای ایرانی ندارند و نگران این هستند که در صورت همکاری با ایرلاین‌های ایرانی تحت تحریم امریکایی‌ها قرار بگیرند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره لزوم قیمت‌گذاری برای بلیت هواپیما گفت: ایرلاین‌ها بنگاه خیریه نیستند و باید بتوانند هزینه‌های خود را با درآمد پوشش دهند. اسعدی‌سامانی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با انتقاد از گفته‌های معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره لزوم کنترل قیمت بلیت هواپیما، گفت: سازمان میراث فرهنگی از جمله دستگاه‌های حاکمیتی است که وظیفه آن توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگر در کشور است، بنابراین هر ابزار و امکاناتی که به توسعه گردشگری کمک می‌کند، باید مورد حمایت این سازمان باشد.

او ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی در زنجیره گردشگری کشور نقش مهمی داشته و بخش مهمی از جابه‌جایی گردشگران در کشور را بر عهده دارند. این شرکت‌ها در شرایط فعلی کسب و کار که شدیدا تحت تاثیر تحریم‌های امریکا و نوسانات نرخ ارز است، نیاز به کمک و حمایت دارند تا بتوانند در زنجیره گردشگری کشور تقش خود را به درستی ایفا کنند.

اسعدی سامانی گفت: این شرکت‌ها باید بتوانند هزینه‌های خود را با درآمد پوشش دهند تا خدمات بهتر و کیفی‌تری را به مسافر ارایه دهند، اگر بنا شود شرکت هواپیمایی با ضرر در این عرصه فعالیت کند، قطعا نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. او افزود: اکنون شرکت‌ها تلاش می‌کنند با توجه به شرایط اقتصادی کشور، در نقطه سر به سر پایداری خدمت را حفظ کنند و بتوانند در شرایط فشار، جلوی زمین‌گیری صنعت هوانوردی را بگیرند.

 

ارسال نظر