در شهر

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۵۵

   فعالیت بیش از ۱۶ هزار کارگاه ساختمانی در تهران

مدیرعامل شهربان از شناسایی و برخورد با هزار و 813 کارگاه ساختمانی متخلف در تهران طی سه ماه نخست سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید‌امیر فتاحیان با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر آزادسازی پیاده روها و مقابله با کارگاه‌های ساختمانی متخلف گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و نظارت هوشمند شرکت شهربان، طی سه ماهه نخست سال ۹۸، با همکاری شهربان و شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه، هزار و 813 تخلف ساخت و ساز در تهران شناسایی شد و برخورد قانونی با این تخلفات صورت گرفت.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار و ۹۲۸ کارگاه ساختمانی در تهران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: نیروهای شهربان در قالب اکیپ‌های گشت ۲۴ ساعته در نواحی ۱۲۲ گانه پایتخت مستقر هستند و بر فعالیت کارگاه‌های ساختمانی نظارت دارند. این تیم‌ها باید با همکاری شهرداری‌های نواحی از وقوع تخلفات ساخت و ساز جلوگیری کنند. همچنین از مجموع هزار و 813 ماموریت مذکور، ۶۹۴ مورد مربوط به رفع آثار تخلف و هزار و 119 مورد هم مربوط به پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز بود.

   کمک به مترو  از محل عوارض طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال جاری ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل عوارض حاصل از طرح ترافیک به متروی پایتخت کمک شده است.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در این باره گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک آمادگی دارد مقدار عوارض دریافتی از طرح ترافیک جدید را اعلام کند و در سامانه شفافیت نشان دهد که این عوارض در کدام یک از بخش‌های حوزه حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوسرانی و... هزینه می‌شود. او با بیان اینکه طبق مصوبه‌ شورای شهر تهران درآمد حاصل از اخذ عوارض طرح ترافیک باید برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر هزینه شود، عنوان کرد: در پایان سال، حسابرس و بازرس قانونی به صورت حساب‌های عوارض دریافتی رسیدگی می‌کنند و اگر خلاف این مصوبه عمل شود، بازرس این تخلف را به شورا اعلام خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه خیال مردم از نحوه صرف درآمد حاصل از عوارض طرح ترافیک در حوزه حمل و نقل عمومی آسوده باشد، گفت: در سال جاری (۱۳۹۸) حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اخذ عوارض طرح ترافیک به متروی پایتخت کمک شده است.

   پرداخت وام دوچرخه در دستور کار شهرداری تهران

شهردار تهران با بیان اینکه بانک شهر باید در بخش‌هایی همچون خودروی برقی و دوچرخه‌ برقی و خرید اتوبوس‌ها مشارکت و حمایت اقتصادی کند، گفت: امکان پرداخت وام به خانواده‌ها برای خرید دوچرخه در حال بررسی و عملیاتی شدن است. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی با اشاره به نشست مشترک هیات‌مدیره جدید بانک شهر با شهرداران کلان‌شهرها به عنوان موسسان و سهامداران حقوقی، نقش سهامداران با این بانک را رابطه‌ای دو طرفه عنوان کرد و گفت: همانطور که بانک شهر از کلان‌شهرها انتظار حمایت دارد، شهرداران نیز انتظار دارند بانک، آنها را به عنوان مشتری درجه یک ببیند که مطمئناً این موضوع از اهداف بانک هم هست.  او با بیان اینکه نگاه ما به بانک‌ها به خصوص بانک شهر، نگاهی ملی است، گفت: به عقیده من همه ما یک خانواده هستیم و مانند یک خانواده باید برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف بانک تلاش کنیم. حناچی ادعای زیان شهرداری تهران و کلان‌شهرها در تأسیس بانک شهر را غیرکارشناسی خواند و عنوان کرد: این موضوع را زمان ثابت خواهد کرد. آنچه ما انتظار داریم این است که در دوره مدیریت جدید بانک شهر تدبیر شود تا نماد بانک در بورس افت نکند و این موضوع به عنوان یک هدف اصلی تعقیب شود. شهردار تهران همچنین با تاکید بر ادامه فعالیت بانک شهر و کلان‌شهرها در حوزه مسوولیت اجتماعی اظهار کرد: بانک شهر جهت‌گیری‌هایی در این زمینه داشت که باید در بخش‌هایی همچون خودروی برقی و دوچرخه‌ برقی و خرید اتوبوس‌هایی که ما به بخش خصوصی می‌دهیم، مشارکت داشته باشد و حمایت اقتصادی لازم را انجام دهد. در این ارتباط امکان پرداخت وام به خانواده‌ها برای خرید دوچرخه در حال بررسی و عملیاتی شدن است. این موارد ریسک ندارد و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

   طرح نمایشی «کنترل آلودگی هوا»   

عضو شورای شهر تهران گفت: مطالعات نشان می‌دهد بیشترین آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای سنگین و پس از آن موتورها و سپس ماشین‌های سواری است. در نتیجه مشخص است که بیشتر خود شهرداری آلاینده هوا است تا خودروهای شخصی. به گزارش ایلنا، حسن خلیل آبادی درخصوص گزارش روز سه‌شنبه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهر در پی اجرای طرح ترافیک جدید گفت: این طرح‌ها حالت مسکن برای شهر دارند و پس از مدتی اثر خود را از دست می‌دهند، طرح ترافیک اقدام اساسی نیست. اقدام اساسی این است که به توسعه حمل و نقل عمومی بپردازیم و مردم را تشویق کنیم تا از این سیستم استفاده کنند. باید یارانه بنزین را به صورت یکجا در توسعه حمل ونقل عمومی خرج کنیم تا مردم از وسایل شخصی استفاده نکنند.اگر مترو، اتوبوس، بی‌آرتی را به راحتی و با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار دهیم که دیگر از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنند. اگرچه در حوزه حمل‌ونقل تلاش‌هایی صورت می‌گیرد، اما تحریم نیز در ناتوانی خرید وسایل نقلیه عمومی بی‌تاثیر نیست.  آقای پورسیدآقایی خودشان باید در معاونت حمل ونقل، ابتدا برای تمامی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه سنگین از فیلتر استفاده کند و سوخت پاک را برای آنها تهیه کند تا خود آنا نیز کمتر در تولید آلودگی سهیم باشند. مردم رفتار مسوولان را می‌بینند. خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه باید این طرح با دید کارشناسی‌تری اجرا می‌شد، گفت: اینکه طرح را با نام کاهش آلودگی هوا عجین کنیم، اما نوع آلودگی در فصول مختلف را در نظر نگیریم، نشان می‌دهد که استفاده از این نام جنبه نمایشی دارد. نامگذاری طرح بر عهده ما نبوده و شورای ترافیک این نام را انتخاب کرده است. اگر بر عهده ما بود، قطعا این نام را نمی‌گذاشتیم، زیرا در کاهش آلودگی هوا آیتم‌های متعددی وجود دارد که یکی از آنها خودرو است.

 

ارسال نظر