ایران پیگیر حل مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماها در ترکیه

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۶۸

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه‌ریزی ایران برای حل مشکل عدم سوخت‌رسانی به پروازهای ایران در فرودگاه ترکیه خبر داد و گفت: ایران پیگیر حل این مشکل به صورت قانونی است.

علی عابدزاده درباره آخرین وضعیت سوخت رسانی به پروازهای خارجی ایرلاین‌های ایرانی گفت: پیگیر حل مشکلات مربوط به سوخت رسانی هستیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درحال رفع مشکلات مربوط به سوخت رسانی هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های ترکیه هستیم.

او همچنین در خصوص تحریم لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) در فرودگاه‌های ترکیه گفت: در حال حاضر با مشکلی در این زمینه مواجه نیستیم.

عابدزاده در خصوص وضعیت ایمنی پروازهای ایران در شرایط تحریم و همچنین تعمیر و تعویض قطعات هواپیماها گفت: نظارت‌های مربوط به ایمنی که درحال حاضر در سازمان هواپیمایی اعمال می‌شود از هر زمان دیگری سخت گیرانه‌تر و گسترده‌تر است و کاملاً منطبق با فرایندهای جدید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عابدزاده همچنین در خصوص کاهش پروازهای داخلی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم گفت: کاهش پروازهای داخلی مورد تایید است اما از سفر خانوار حذف نشده و طرح موضوع حذف سفر هوایی از سبد خانوار

غلط است.

او گفت: درحالی که نرخ ارز چند برابر شده است، اما نرخ بلیت هواپیما در همه روزها چندبرابر نشده است. اکنون در کلیه مسیرها از ٢٠٠ هزارتومان تا ٨٠٠ هزارتومان قیمت بلیت موجود است و اگر نرخ را٢٠٠ هزار تومان در نظر بگیریم با وجود نوسانات ارزی زیاد با قیمت ٦ سال قبل تغییری نکرده است.

عابدزاده با اعلام اینکه اکنون ٨٠ درصد پروازها غیرچارتری است، گفت: در سیستم توزیع و فروش بلیت‌ها نظم وجود دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه یک ساعت پرواز برای خطوط هوایی ما معادل ٤٠ دلار هزینه دارد، گفت: البته این رقم بسته به مسیر پروازی تغییر می‌کند.

عابدزاده افزود: در این شرایط خطوط هوایی مجاز هستند حداکثر و حداقلی را برای نرخ‌های خود تعیین کنند اما سازمان هواپیمایی بر این نرخ‌ها نظارت دارد.

به گفته عابدزاده، اکنون در مسیر تهران- مشهد از ٢٠٠ تا ٨٠٠ هزار تومان از سوی شرکت‌های هواپیمایی در غالب نرخ نامه قیمت‌گذاری می‌شود، اما بخش اعظم بلیت‌ها زیر قیمت تمام شده

به فروش می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این درحالی است که با این قیمت ارز اگر صندلی در پرواز مشهد زیر ٧٥٠ هزار تومان به فروش برسد آن ایرلاین ضرر کرده است.

وی خبر داد: نرخ ارز در یکسال اخیر برای شرکت‌های هواپیمایی تغییر نکرده و ارز نیمایی از٨ تا ١٢ هزار تومان به ایرلاین‌ها تعلق گرفته که خود عاملی در جهت تغییرات در نرخ بلیت است.

 

ارسال نظر