د ر شهر

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۷۹

    بازپس‌گیری ۲۰۰ ملک و خودرو از مدیران سابق شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از باز‌پس‌گیری ۸۰ ملک از مدیران سابق شهرداری تهران خبرداد. عبدالحمید امامی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بازپس‌گیری ۲۰۰ خودرو سازمانی و املاک که بنابه گفته شهردار تهران همچنان در اختیار مدیران سابق شهرداری گفت: سازمان املاک شهرداری تهران پیگیر بازپس‌گیری املاک و خودروها از کسانی است که دوره تکریم آنها پایان یافته است، به خصوص در مورد املاک، واحدی برای «تخلیه» فعال شده چراکه کلیه واحدهایی که در اختیار اشخاص است، غیرمجاز است و حتی اگر افراد حاضر به تخلیه املاک شهرداری نباشند از روش‌های قانونی استفاده کرده و اقدام قضایی انجام می‌گیرد. وی در مورد سرانجام بازپس‌گیری املاک شهرداری که در اختیار دیگران است نیز گفت: نمی‌شود که اموال مردم در اختیار افراد غیر باشد و ما به دنبال بازپس‌گیری آن هستیم. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت شهری جدید به مساله صرفه‌جویی حساس است و قرار نیست که یک ملک در اختیار یک نفر باشد و آن فرد هم برود ملک را به کسی دیگر اجاره دهد و منتفع شود، گفت: بررسی‌ها نشان داده که برخی افراد در بهره‌برداری از برخی املاک واگذار شده، درست عمل نکرده است. امامی با بیان اینکه لیستی از املاک شهرداری که حق بهره‌برداری از آن به غیر سپره شده، در اختیار سازمان امور املاک قرار دارد گفت: بخش حقوقی سازمان املاک در حال پس‌گیری تک تک این املاک و تعیین تکلیف آنها است و تاکنون حدود ۸۰ ملک تخلیه شده است. هر چند که برخی‌ها به راحتی تخلیه نمی‌کنند اما می‌توانیم از این املاک‌مان برای تهاتر بدهی‌هایمان به پیمانکاران استفاده کنیم.

    ۱۵ درصد از واگن‌های مترو به زودی ترخیص می‌شوند

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حمل و نقل ریلی شهری به خصوص در کلان‌شهر تهران، گفت: رایزنی‌ها با وزارت امور اقتصاد و دارایی و دولت برای ترخیص ۱۵ درصد از تجهیزات باقی مانده در گمرک ادامه دارد. به گزارش ایلنا، امام با تاکید بر اینکه با همکاری و درایت مسوولان مطمئنا مشکلات موجود در خصوص تامین منابع مالی و بودجه قابل حل است، افزود: البته در سال ۹۷ این مشکل برای ترخیص ۸۵ درصد از قطعات با صدور دستور حل شد و امیدواریم گمرک مانند گذشته برای ترخیص ۱۵ درصد باقی مانده نیز تعامل و همکاری لازم را داشته باشد تا با تعهدات صورت گرفته؛ پرداخت بدهی‌ها انجام شود.  مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو) با اشاره به اینکه باید تاسال ۱۴۲۰ تعداد سفرهای مترو روزانه به حدود ۱۰ میلیون سفر برسد، گفت: با توجه به پایتخت بودن تهران؛ ضرورت دارد تا تجهیز وسایل حمل و نقل عمومی ریلی شهری (مترو) با سرعت بیشتری صورت گیرد تا خدمات رسانی به شهروندان با کیفیت بهتری انجام شود. گفتنی است ۸۵ درصد از ۷۰ دستگاه واگن خریداری شده برای مترو؛ سال گذشته ترخیص شدند و مابقی آن شامل ۱۵ درصد از تجهیزات و قطعات نیز به زودی از گمرک شهید رجایی ترخیص می‌شوند.

    ۲۰ تیر، آخرین مهلت تکمیل مدارک داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها

هیات اجرایی مرکزی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبانی به دلیل نقض مدرک فرآیند نام‌نویسی‌شان کامل نشده تا ۲۰ تیر ماه فرصت دارند نقص مدارک مربوط به ثبت نام را برطرف کنند. به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: «مدیریت شهری تهران با هدف افزایش مشارکت در اداره شهر و بهبود ساختارهای ایجاد شده با رویکرد جدید، در حال برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در سطح شهر تهران است. فرآیند ثبت ثبت نام تا اخذ آرا در این انتخابات به صورت مکانیزه انجام خواهد شد. ثبت نام نامزدها از تاریخ سوم تا دهم تیرماه ۹۸ تعیین شده بود که با تصمیم هیات نظارت مرکزی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد. داوطلبانی که ثبت‌نام‌اولیه را انجام داده، اما به دلیل نقص مدارک فرآیند نام‌نویسی‌شان کامل نشده تا روز بیستم تیرماه ۹۸ فرصت دارند نقص مدارک مربوط به ثبت نام را برطرف کنند. انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران روز چهارم مردادماه برگزار خواهد شد. در این دوره ۱۲ هزار و ۳۰۶ نفر از شهروندان تهرانی داوطلب حضور در شورایاری شده‌اند که ۲۴.۷ درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند. گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال با ۵۳ درصد فراوانی نیز بیشترین جمعیت داوطلبان را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به شناخت و اعتماد به تخصص و تعهد نامزدها، حمایت و پشتیبانی محله‌ای از داوطلبان و مشارکت حداکثری و اقبال شهروندان برای حضور در این انتخابات می‌تواند راه گشای آینده برای تصمیم‌گیری در امور محلی و کمک به رشد این نهاد اجتماعی باشد. این امر می‌تواند با تقویت جایگاه شورایاری‌ها و اتخاذ رویکردهای نو، زیست مطلوب‌تری را در محله‌ها رقم زده و اوضاع شهر را به سامان برساند.»

    اجرای ۲۵۰هزار تن عملیات آسفالت طی ۴ ماه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: از ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ تا روز گذشته ۲۵۰هزار تن عملیات آسفالت‌ریزی در تهران انجام شده است. به گزارش تسنیم، صفا صبوری دیلمی اظهار کرد: اواخر سال گذشته، تغییراتی در حوزه عمرانی صورت گرفت و در واقع رویکرد این حوزه در ارتباط با معابر شهر تهران تغییر پیدا کرد.با توجه به اینکه در آن مقطع شهرداری‌ها مشکلاتی را در ارتباط با موضوعات مالی و اعتباری داشتند و مناطق با این موضوع درگیر بودند، در نهایت تأمین آسفالت معابر برای آنها سخت بود و در نتیجه معاونت فنی عمرانی شهرداری مسوولیت تأمین و تولید آسفالت معابر را به‌عهده گرفت و در این زمینه برنامه‌ریزی را انجام داد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در همین ارتباط این معاونت برآوردی را درباره نیاز معابر شهر تهران به آسفالت انجام داد و در نهایت 110 کیلومتر مربع از معابر شهر تهران برای آسفالت‌ریزی و روکش و لکه‌گیری مشخص شد و در ادامه نیز با تأمین آسفالت از سوی معاونت فنی و عمرانی و توزیع آن در مناطق، برآیند آسفالت‌ریزی آغاز شد. صبوری دیلمی گفت: طبق آمار و گزارشات عمر آسفالت حدود 10 سال است که البته این منوط به استفاده از آسفالت و کیفیت مناسب است و در حالی آسفالت‌ریزی در مناطق مختلف تهران اعم از معابر و بزرگراه‌ها در 12 اسفندماه سال 97 آغاز شد که در این زمینه برنامه‌ریزی شد که تا پایان سال 98 یک میلیون تن آسفالت در معابر تهران استفاده شود. وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی به مناطق مختلف شهر تهران اعلام شد که آسفالت تهیه نکنند و آسفالت مورد نیاز توسط معاونت فنی عمرانی تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. بر همین اساس معاونت مربوطه آسفالت را در کارخانه‌های خود تولید و در اختیار مناطق قرار داد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: هدف ما آسفالت‌ریزی به میزان یک میلیون تن در سال 98 بوده و طبق اعلام قبلی، قرار بود تا اوایل تیرماه یک چهارم این آسفالت یعنی 250هزار تن مورد استفاده قرار بگیرد که خوشبختانه روز گذشته اعلام شد که 250هزار تن آسفالت در معابر و بزرگراه‌های شهر تهران مورد استفاده قرار گرفت.

صبوری دیلمی گفت: این موضوع با تأخیر چند روزه انجام شد که البته مربوط می‌شود به اینکه 15 الی 20 روز در تهران بارندگی داشتیم و عملاً ما نمی‌توانستیم کاری را انجام بدهیم. طبق برنامه‌ریزی به وعده خود عمل کردیم و توانستیم در یک بازه زمانی مشخص 250هزار تن آسفالت در معابر و بزرگراه‌های تهران بریزیم.برنامه‌ریزی این معاونت این است که تا پایان سال 98 یک میلیون تن آسفالت در شهر تهران در معابر و بزرگراه‌ها بریزد. بر اساس برنامه‌ریزی در طی 365 روز از سال، ما می‌توانیم 330 روز آسفالت در معابر بریزیم و در واقع روزی سه‌هزار تن در معابر و بزرگراه‌ها آسفالت ریخته می‌شود. در ایام ماه‌های تیر، مرداد و شهریور این رقم به حدود 3هزار و 200 تا 3هزار و 500 تن می‌رسد. صبوری دیلمی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نقاطی که مسیر تردد اتوبوس‌های بی‌آر‌تی است و با توجه به ترمز اتوبوس‌ها، خرابی‌هایی را در مسیرها شاهد هستیم که بر همین اساس برنامه‌‌ریزی برای ترمیم این خرابی‌ها انجام شده است، ضمن اینکه در نزدیکی ایستگاه‌های بی‌آر‌تی، زیرساخت‌های آسفالت نیز عوض خواهد شد.

 

ارسال نظر