اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۲۴

  رشد 36 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در زمستان 97

در فصل زمستان ۹۷ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور برابر ۴۹ هزار و ۶۵۳ فقره بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است. به گزارش فارس، بر اساس گزارش اطلاعات مرکز آمار ایران در فصل زمستان ۹۷ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور برابر ۴۹ هزار و ۶۵۳ فقره بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است. از این تعداد پروانه‌ها ۹۳.۵ درصد مربوط به احداث ساختمان و 6.5 درصد مربوط به افزایش بنا بودن شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ به رقم 356.4 رسیده است که نسبت به شاخص ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۷ یا همان نرخ تورم ۴۸ درصد رشد داشته است. در فصل بهار ۹۷ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید در مناطق شهری ۲۱۱ هزار میلیارد ریال بوده است که از این میزان سرمایه‌گذاری ۲۶.۸ درصد به ساختمان‌های شروع شده ۵۴ درصد ساختمان‌های نیمه تمام و ۱۹.۲ درصد ساختمان‌های تکمیل شده اختصاص یافته است.

  پیش‌بینی ۵ روز بارانی برای ۸ استان

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی باران ۵ روزه در برخی استان‌های کشور اعلام کرد: طی دو روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری روز یکشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه 17 تیرماه برای شمال استان‌های آذربایجان‌ غربی و شرقی و هرمزگان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش شدی باد موقتی و برای ارتفاعات مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. بعدازظهر سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار پراکنده گاهی صاعقه و وزش باد شدید موقتی و روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده برای شرق استان‌ گلستان و شمال خراسان شمالی بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

طی 4 روز آینده برای نوار شرقی کشور، جنوب سمنان، شمال یزد، شمال اصفهان، قم، جنوب تهران، مرکزی و جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان و بوشهر وزش باد در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی دو روز آینده دریای عمان و امروز خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

  ۲۰ درصد راه‌های شریانی نیازمند بهسازی فوری است

معاون وزیر راه و شهر‌سازی درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور گفت: ۲۰ درصد از مجموع ۳۸ هزار کیلومتر جاده‌های شریانی اصلی در سطح کشور خرابی‌های شدیدی دارند که نیازمند بهسازی ضروری است.

عبدالهاشم حسن نیا افزود: هر ساله ۸۰۰ هزار تن قیر برای بهسازی جاده‌های شریانی در سطح کشور نیاز است تا با اجرای ۱۵ میلیون تن آسفالت سطح آنها به وضعیتی مناسب ارتقا یابد.

او در ادامه تامین قیر را یکی از چالش‌های امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اجرای طرح‌های نگهداری راه‌ها اعلام و بیان کرد: در قانون بودجه ۱۳۹۸ به منظور تامین قیر فرایندی طولانی تعریف شده که دریافت آن را برای دستگاه‌ها و سازمان راهداری دشوار کرده است. رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با وجود فعالیت ۶۰۰ کارخانه آسفالت در کشور و تولید ۱۵ میلیون تن آسفالت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای امسال قیر برای روکش آسفالت دریافت نکرده است. بر این اساس هم اینک تامین نشدن قیر چالشی اساسی فراروی نگهداری راه‌ها و به امری دشوارتر از تامین منابع مبدل است.

او نگهداری راه‌های کشور را نیازمند سالانه ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار اعلام و بیان کرد: امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این حجم اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

مجموع طول جاده‌های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه در سطح ایران ۲۲۰ هزار کیلومتر است. ۹۰درصد حمل نقل بار و مسافر در کشور از طریق همین جاده‌ها صورت می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر