ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۳۴

ارایه سند عملیاتی برنامه سوم توسعه تهران هفته آینده

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از ارایه سند عملیاتی برنامه سوم توسعه شهر تهران به شورای شهر در هفته آینده خبر داد. به گزارش ایلنا، سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، در نشست دستاوردهای پژوهشی درباره آسیب‌شناسی درآمدزایی شهرداری تهران گفت: کاری که آقای زنوز انجام داد در راستای مستندات برنامه سوم است و یکی از کارهای ماندگاری به شمار می‌رود که در شهرداری تهران در سه دوره برنامه‌ریزی انجام شد.  وی از ارایه سند برنامه سوم توسعه شهر تهران به شورای شهر در هفته آینده خبر داد و گفت: برخی از نتایج و دستاوردهای پژوهش مذکور را می‌توان به صورت لایحه به شورای شهر ارایه و در قالب دستورالعمل‌هایی در شهرداری اجرا کرد. معاون شهردار تهران تغییر در ساختار بودجه سال ۹۸ را در راستای انضباط مالی و شفاف‌سازی مالی در شهرداری تهران عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به تاکیدات شهردار تهران از اساتیدی که دغدغه حاکم کردن فضای جدید در شهرداری را دارند دعوت می‌کنیم در اجرای برنامه سومدر کنار مدیریت شهری پایتخت باشند.

جایگاه زنان

در مدیریت دهیاری ها

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور‌ گفت: در شرایط کنونی کشور شاهد جنگ اراده و خدمات شبانه‌روزی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم. به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور‌، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: با استقرار نهاد دهیاری‌ها، پس از انقلاب به ۳۷۰۵۹ مرکز افزایش یافت، و سهم توسعه دهیاری‌ها از ۲۵ درصد به ۳۵ درصد رسید. اکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار متمرکز بین روستاها تقسیم شده است. وی افزود: ترویج کارآفرینی در مراکز روستایی با شناسایی بیش از ۳ هزار طرح کارآفرینی از دیگر اقدامات صورت گرفته است. جمالی‌نژاد با اشاره به گسترش حضور بانوان در دهیاری‌ها اظهار کرد: اکنون ۳۵۷۶ نفر از دهیاران بانوان هستند.

بلیت‌فروشی پایانه‌های مسافربری اینترنتی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور گفت: خرید بلیت در پایانه‌های مسافربری کشور تا پایان سال هوشمند می‌شود. به گزارش ایسنا، رسول عباسی در حاشیه نشست اعضای هیات‌مدیره اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور در تبریز با اعلام این خبر گفت: اگر بلیت فروشی اتوبوس در پایانه‌های کشور اینترنتی شود از ناهنجاری‌های بسیاری مانند تبادل کالا، نقل و انتقال بدون بلیت مسافر و ناهنجاری‌های متعدد در داخل پایانه‌ها جلوگیری می‌شود. وی با اشاره به نابسامانی موجود در نقل و انتقال بار خرد توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: با اجرایی شدن این سامانه دیگر امکان حمل و نقل هر نوع بار توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری وجود نخواهد داشت. عباسی در ادامه با بیان اینکه پایانه‌های شهر تبریز نسبت به دیگر پایانه‌های کشور وضعیت مناسبی دارد، افزود: نه تنها در حوزه پایانه‌ها بلکه در بازدیدی که از ۸۰ درصد شهر داشتم شاهد مدیریت پویا و زنده‌ای بودم.

3 راهکار برای

رونق بنادر کوچک کشور

مهدی علیپور، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با ایجاد زیرساخت مناسب برای بنادر کوچک، جذب سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی، و اتصال بنادر کوچک به شبکه ریلی، رونق این بنادر محقق خواهد شد. به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، نایب‌رییس دوم کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره رونق بنادر کوچک اظهار کرد: توسعه بنادر کوچک در دوران تحریم باید به دغدغه اقتصاد ایران تبدیل شود، بطور حتم توسعه و رونق این بنادر بخشی از تحریم‌ها را بی‌اثر خواهد کرد.

علیپور اظهار کرد: بنادر کوچک نقطه قوت بسیار مهمی برای اقتصاد ایران در دوران تحریم به شمار می‌روند و می‌توان با توسعه فعالیت‌های صادراتی از طریق این بنادر هرچند در سطح کوچک‌تر، شاهد رونق تولید در کشور باشیم. عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ایجاد ساختار مناسب برای بنادر کوچک، جذب سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی و اتصال این بنادر به شبکه ریلی جهت انتقال بار می‌تواند موجبات رونق بنادر کوچک در دوران تحریم را که بنادر بزرگ ایران با محدودیت‌های مختلفی به منظور تردد خطوط کشتیرانی مواجه هستند، رقم بزند. نایب‌رییس دوم کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه ایران موقعیت استراتژیکی دارد و اتصال شبکه ریلی به بنادر کوچک می‌تواند ارتباط ما با کشورهای شمالی و جنوبی منطقه را حفظ کند، خاطرنشان کرد: این اتفاق سبب خواهد شد روند فعالیت‌های تجاری و ارتباط با بازارهای منطقه‌ای و جهانی حفظ شود. علیپور بر لزوم ارایه مشوق، پرداخت تسهیلات مالی و ارایه خدمات مطلوب برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در بنادر کوچک تاکید کرد و گفت: رونق بنادر کوچک و حضور سرمایه‌گذاران در این بنادر یک مقوله به هم مرتبط است. وی تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های لازم در بنادر ایجاد شود و فعال اقتصادی وضعیت را جهت حضور و سرمایه‌گذاری در بنادر کوچک مطلوب ارزیابی کند، علاوه بر اینکه رونق بنادر کوچک رقم خواهد خورد، آورده مالی سرمایه‌گذاران نیز حفظ شده و سوددهی آنها در برهه‌های زمانی تعیین شده رقم می‌خورد.

 

ارسال نظر