ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۶۸

تامین اعتبار ساخت ۱۰۲ هزار واحد سیل‌زده

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز در مناطق سیل‌زده گفت: تاکنون اعتبار ساخت ۱۰۲ هزار واحد مسکونی سیل‌زدگان در ۲۱ استان کشور از سوی دولت تامین شده است. به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش افزود: میزان اعتبار اختصاصی دولت برای این واحدهای مسکونی حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال است. او افزود: تاکنون ۱۸ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در مرحله اول به بانک‌های عامل برای پرداخت به سیل‌زدگان ابلاغ شد و کماکان انعقادقرارداد با سیل‌زدگان برای پرداخت این تسهیلات ادامه دارد. تابش پیش‌بینی کرد: در صورت ادامه روند انعقاد قراردادها حداکثر تا پایان تیر ماه سال جاری انعقاد قرارداد با تمام سیل‌زدگان خسارت دیده انجام شود. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در مرحله اول اعتبار‌سنجی برای ۷۰ هزار واحد مسکونی تخریبی و مرمتی و ۴۲ هزار واحد معیشتی انجام شده بود که اعتبارش هم از سوی دولت تأمین شده است و برای بقیه هم مشکلی در پرداخت اعتبار وجود ندارد. تابش گفت: برای کمک به سیل‌زدگان تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت تأمین و به خسارت دیدگان پرداخت شد و سایر سیل‌زدگان هم این تسهیلات بلاعوض را دریافت خواهند کرد. براساس آمار سیل سال جاری به حدود ۱۶۰هزار واحد مسکونی خسارت زد.

کاهش ۷۰ میلیارد تومانی درآمد شهرداری

مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد در همه کشورها منسوخ شده است، گفت: درآمد شهرداری تهران در سال گذشته از محل طرح ترافیک حدود 70میلیارد تومان کاهش‌یافته است. به گزارش فارس، عمار سعیدیان‌فر در واکنش به برخی اظهارنظرها درخصوص ماهیت علمی و روش اجرای طرح کنترل آلودگی هوای پایتخت اظهارداشت:   اجرای طرح‌های قیمت‌پایه نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که امروز در شهرداری تهران با توجه به اهمیت موضوع ساماندهی ترافیک و کاهش آلودگی هوا با صرف هزینه بسیار بالا قابلیت اجرا دارد. وی با اشاره به این اظهارنظر که جایگاه پلیس که پیش‌تر به عنوان ابزار کنترلی در طرح زوج یا فرد عمل می‌کرده در الگوی جدید ترافیکی ازدست‌رفته است، ادامه داد: ابزار کنترلی پلیس راهنمایی و رانندگی بر پایه تکنولوژی در طرح جدید افزایش یافته است به‌طوری‌که تمام طرح مذکور تحت رصد و تایید پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد.

به گفته سعیدیان‌فر طرح جدید ترافیکی پایتخت بر اساس مطالعات چندین ماهه کارشناسان شکل‌گرفته و در جلسات متعدد کارشناسی و شورای ترافیک شهر تهران موردبحث و بررسی واقع‌شده و در نهایت نیز به امضای رییس پلیس راهور تهران بزرگ رسیده است. او با طرح این پرسش که چگونه ممکن است تمام مطالعات و محاسبات صورت گرفته با طرح نظرات شخصی زیر سوال برده شود، افزود: نمی‌توانیم یک طرح مهم عملیاتی را با جملاتی که هیچ اساس و زیربنای مهندسی و علمی ندارد، زیر سوال ببریم. نمی‌توانیم با مغالطه، طرح کنترل آلودگی هوا را به ساخت‌وساز بی‌رویه در مدیریت قبلی شهرداری تهران متصل و تنها هدف از طرح کنترل آلودگی هوا را درآمدزایی عنوان کنیم، طرح برخی اظهارنظرهای نادرست مبنی بر اینکه تغییرات طرح ترافیک در سال 97 با هدف افزایش درآمدزایی شهرداری تهران عنوان‌شده است.

سعیدیان‌فر یادآور شد: درآمد شهرداری تهران از طرح ترافیک در سال 1397، حدود 70 میلیارد تومان نسبت به سال 96 کاهش‌یافته است. معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از همه کارشناسان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دعوت می‌کند تا در زمینه طرح کنترل آلودگی هوا نظر کارشناسی بدهند.   نباید با غرض‌ورزی و مخالف خوانی و صرفاً بر اساس نظریات شخصی طرح کنترل آلودگی هوا را محکوم به شکست معرفی کنیم.

 

 

ارسال نظر