ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۹۱

خطای 30  درصدی دوربین‌ها در خوانش پلاک خودروها

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برخی از دوربین‌های قدیمی محدوده طرح ترافیک به درستی عمل نمی‌کنند و حتی تا ۳۰ درصد خطا در خوانش پلاک‌های خودروها را شاهد هستیم. محمدعلی کرونی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به آمارهای ارایه‌شده در خصوص کاهش بار ترافیکی در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا گفت: آمارهای معاونت حمل و نقل درخصوص کاهش ترافیک در محدوده زوج و فرد سابق نامعتبر است و جنبه تبلیغاتی دارد. همچنان تردد غیرمجاز در محدوده‌های طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا ادامه داشته و متاسفانه دوربین‌های خروجی محدوده زوج و فرد سابق نیز تکمیل نشده است. کما اینکه تعدادی از دوربین‌های قدیمی محدوده طرح ترافیک به درستی عمل نمی‌کنند و حتی تا ۳۰ درصد خطا در خوانش پلاک‌های خودروها را شاهد هستیم. وی ادامه می‌دهد: کاهش ترافیک هرساله در تیرماه و باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌ها رخ می‌دهد و بهتر است معاونت حمل و نقل به جای عجله در موفق نشان دادن طرح‌های محدودیت تردد به فکر اقدامات اساسی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باشد. کرونی تاکید کرد: کارایی طرح جدید محدوده کاهش آلودگی هوا از مهرماه قابل سنجش است. چنانکه سال پیش نیز با همین آمارها سعی در موفق نشان دادن طرح جدید ترافیک داشتند، اما در نهایت دیدیم چه بلایی بر سر ذی‌نفعان و ساکنین این محدوده آمد و بالغ بر 3.5 میلیون تردد غیرمجاز در این محدوده به ثبت رسید. اینکه براساس تردد ثبت نام‌کنندگان در سامانه آماری مبنی بر کاهش ترافیک اعلام کنیم قطعاً خطا است چراکه متاسفانه مسافران مترو و اتوبوس در این محدوده‌ها کاهش داشته است و اگر شهروندان با خودرو تردد نکرده‌اند، احتمالاً با دوچرخه وارد محدوده شده‌اند. پیش از این، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: در اولین هفته تابستان، ترافیک معابر داخل محدوده دوم طرح ترافیک حدود ۳۰ درصد و ترافیک معابر خارج از محدوده ۶ درصد کاهش یافته است. این معاونت دیروز نیز از تجهیز خروجی‌های محدوده طرح «کنترل آلودگی هوا» به سیستم کنترل مکانیزه خبر داد.

مهلت ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها  تمدید شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهلت ثبت نام انتخابات شورایاری‌های شهر تهران تا ۱۵ تیرماه تمدید شد. به گزارش ایلنا، علی اعطا با اشاره به دلایل تمدید ثبت نام این انتخابات اظهارداشت: یکی از دلایل این است که تبلیغات و اطلاع‌رسانی انتخابات شورایاری‌ها دیرتر از پیش بینی آغاز شد. وی ادامه داد: طی ۲ روز اخیر نیز تعدادی از همکاران و اعضای شورای شهر درخواست داشتند که مهلت ثبت نام تمدید شود. اعطا تاکید کرد: باتوجه به این دلایل ستاد شورایاری‌های شهر تهران تصمیم گرفت که ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها شهر تهران پنج روز یعنی تا ۱۵ تیرماه تمدید شود. در همین حال، محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را قانونی عنوان کرد. کولیونددر گفت‌وگو با ایلنا درباره خبر منتشر شده از سوی سخنگوی این کمیسیون مبنی بر غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به دلیل ارایه نشدن لایحه مصوب از سوی دولت به مجلس گفت: این موضوع مربوط به یک سال گذشته و نه اکنون است. در سال گذشته وزارت کشور برای کمک به شورای شهر تهران در راستای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، لزوم ایجاد هماهنگی بین شورای شهر و این وزارتخانه را مطرح کرد. در آن مقطع وزارت کشور پذیرفت که در اجرای انتخابات شورایاری‌ها به شواری شهر کمک کند. وی در ادامه با اشاره به بند 17 وظایف شوراهای شهر که تدوین و پیگیری انتخابات شورایاری‌ها در آن لحاظ شده است، تصریح کرد: لذا غیرقانونی بودن از این باب ذکر شده است که دولت یا شورای عالی استان‌ها باید لایحه‌ای به مجلس ارایه می‌کرد، اما برگزاری انتخابات شورایاری‌ها جزو وظایف شورای شهر است و وزارت کشور نیز پذیرفت که این انتخابات برگزار شود. کولیوند تاکید کرد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با نظارت وزارت کشور و اجرای شورای شهر تهران قانونی است.

پیش‌بینی بارش‌های قابل توجه در شمال کشور

براساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های رخ‌داده در شمال کشور در مقایسه با بارش‌های این موقع از سال، در گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی، تا پیش از ظهر چهارشنبه قابل توجه است. به گزارش تسنیم محمد اصغری، کارشناس هواشناسی افزود: جاری شدن روان آب و بروز صاعقه و تگرگ دور از انتظار نخواهد بود و مسافران باید از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند. او پیش‌بینی کرد: این وضعیت موجب خنک‌تر شدن هوا در تهران، گلستان و خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی شود. اصغری برای شرق کشور تا سه‌شنبه هوایی گرم پیش‌بینی کرد و گفت: باقیمانده پدیده مانسون که در هند و پاکستان موجب گرمازدگی می‌شود، هوای جنوب کشور را به 47 تا 50 درجه می‌رساند. این کارشناس هواشناسی افزود: شکل‌گیری گرد و خاک در عراق و سوریه، باعث غبار آلود شدن استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و خوزستان می‌شود.

 

ارسال نظر