کاهش دما تا 10 درجه در برخی شهرها

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۱۷

از روز یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری، کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود. به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (یکشنبه) به تدریج با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر و عبور امواج تراز میانی جو از روی نوار شمالی کشور، در بعد‌از‌ظهر ‌‌بارش باران گاهی با رعد و برق و کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه همین وضعیت در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه بارش محدود به سواحل دریای خزر می‌شود.

بیشینه بارش‌ها بعد‌از‌ظهر یکشنبه در گیلان و غرب مازندران و روز دوشنبه در گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود و در این مدت دریای خزر مواج است و ارتفاع آن بین 1.5 تا 3 متر برآورد می‌شود.‌ تا چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر، در شمال شرق کشور و خصوصاً زابل و از روز دوشنبه تا چهارشنبه در استان‌های سمنان، جنوب تهران، شمال و شرق اصفهان و یزد و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه خلیج فارس مواج است.

همان‌طور که مطرح شد از روز یکشنبه تا سه‌شنبه کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شاهد خواهیم بود بنابراین به هموطنان در این استان‌ها و مسافرانی که قصد عزیمت به این مناطق را دارند و همچنین سازمان‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و تمهیدات لازم را به عمل آورند.

آسمان تهران امروز صاف گاهی‌ وزش باد‌ پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 39 و 27 درجه خواهد بود.‌

 

 

ارسال نظر