اقتصاد ترامپ از ریل خارج شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۴۹

منبع:   ویسل پست|

مترجم:  امیررضا قطبی|

صنعت حمل و نقل یکی از نشانه‌های وضعیت اقتصاد است. کامیون‌ها و راه‌آهن‌ها تقریبا تمام کالا‌ها و مواد خام فروشی یا مصرفی امریکا را جابه‌جا می‌کنند. این یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذاران مراقب شاخص حمل و نقل «داو جونز» هستند تا از وضع اقتصاد باخبر شوند. به تازگی این شاخص و ترافیک ریلی وضع خوبی نداشته‌اند.

تولید ناخالص ملی دوره سه ماهه مارس و گزارش اخیر استخدام نشان می‌دهند که زیربنای اقتصاد ضعیف‌تر از آن است که تصور می‌رود. اگر این روند تداوم یابد، ممکن است رکود اقتصادی به وقوع بپیوندد: یک شاخص قابل اعتماد این رکود اقتصادی را در ۶ تا ۱۸ ماه آینده پیش‌بینی می‌کند.

ترافیک ریلی کمتر از سال گذشته است و دارد بدتر می‌شود.

انجمن راه‌آهن امریکا ترافیک ریلی امریکا را دنبال می‌کند و اطلاعات هفتگی، ماهانه و سالانه منتشر می‌کند. این فعالیت‌ها نشانه دیگری از وضعیت اقتصاد هستند.  آخرین گزارش آنها (اول ژوئن) نشان می‌دهد که ترافیک ریلی در سال گذشته ۲درصد کاهش یافته و در سال جاری کمتر هم شده است. در ۲۰۱۹ تغییرات سال به سال به شرح جدول ذیل بوده‌اند:

وضعیت ترافیک ریلی امریکا طی 5 ماهه نخست سال 2019

به علاوه، فقط نفت و فرآورده‌های نفتی رشت مثبت سال به سال داشته‌اند. وقتی تاثیر آنها برداشته می‌شود کاهش ۴/۲ درصد به ۹/۲ درصد می‌رسد و این روند در دو هفته گذشته خیلی بدتر شده است.

اطلاعات انجمن راه‌آهن امریکا نشان می‌دهد که ترافیک ریلی در دو هفته گذشته به‌طور قابل توجهی بدتر شده است. جان تی گری، معاون ارشد سیاست و اقتصاد این انجمن، در بیانیه مطبوعاتی اخیر این سازمان گفت: «چند عامل باعث ترافیک ضعیف فعلی ریلی شده است، از جمله سیل در منطقه نیمه غرب امریکا که مانع عملیات ریلی و بسیاری از مشتریان ان می‌شود. مهم‌تر از آن ابهام اقتصادی است که به خاطر تنش‌های روز افزون تجاری، تعرفه‌های بالاتر با نتیجه کاهش یا اختلال در تجارت بین‌المللی و تولید کمتر صنعتی بدتر شده است. به علاوه، برخی بازارهای ریلی به سرعت در حال تغییر هستند. برای مثال، در تگزاس شن و ماسه محلی جایگزین شن و ماسه وارداتی ریلی شده است. این تغییر به تنهایی تاثیر منفی قابل توجهی بر ترافیک ریلی داشته است». در هفته‌های ۲۵ مه ‌و اول ژوئن ترافیک ریلی 7.6 درصد و 1.6 درصد کاهش یافت، به مراتب بدتر از کاهش 9.1 درصد سال به سال ماه  آوریل است. به علاوه، اگر تاثیر نفت و فرآورده‌های نفتی که از این روند استثنا هستند نادیده گرفته شود، کاهش هفته گذشته به جای 1.6 درصد، 7.6 درصد خواهد بود و کاهش سال به سال به جای 4.2 درصد و 9.2 درصد خواهد بود.

Taadol-13

ارسال نظر