آغاز جمع‌آوری پل گیشا

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۰:۲۷:۰۲
کد خبر: ۱۴۶۸۹۵
آغاز جمع‌آوری پل گیشا

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از جمع‌آوری ۴۵روزه تا 2 ماهه پل گیشا خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهندس صفا صبوری دیلمی در مورد آخرین جزییات جمع‌آوری پل گیشا و ایجاد تونل زیر گذر گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد پروژه ساخت تونل

10 تا ۱۱ماه زمان ببرد.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل پروژه تونل اقدام کنیم افزود: عملیات جمع‌آوری پل ۴۵ روز تا دو ماه به طول خواهد انجامید چراکه باید با دقت تیرهای بلند این پل جمع‌آوری شود تا از لحاظ ایمنی دچار مشکل نشویم.از آنجایی که قصد داریم پل را مجددا به محل مذکور برگردانیم باید با دقت بیشتری جمع‌آوری شود تا دچار آسیب نشود .تلاش داریم تا پایان سال جاری زیرگذر را راه‌اندازی کرده و بعد از حل مسائل ترافیکی، پل سبز زندگی را نصب کنیم.

پس از اعلام اجرای عملیات عمرانی در محدوده پل گیشا، تردد شهروندان از مسیر جنوب به شمال چمران و دوربرگردان جلال آل احمد، مشمول ثبت تخلف از طریق دوربین محدوده کنترل آلودگی هوا نمی‌شود.

به گزارش مهر، در اطلاعیه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران آمده است: با آغاز اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا از ابتدای تیرماه و به دلیل اجرای عملیات عمرانی در پل گیشا، مسیرهای جایگزین اعلام شده که شامل بزرگراه جلال آل‌احمد به بزرگراه شهید چمران جنوب-دوربرگردان‌های شمال، ابتدای تونل توحید است، نظر به اینکه عده‌ای از شهروندان قصد ادامه مسیر به سمت کردستان شمال یا جلال آل احمد غرب را دارند، به اطلاع می‌رساند دوربین ثبت تخلف ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا که در تقاطع خیابان جلال آل احمد و کارگر شمالی نصب شده تنها تردد خودروهایی که قصد ادامه مسیر به جنوب خیابان کارگر یا مسیر مستقیم (کوچه شهید شکرالله) را دارند، ثبت می‌کند.

شهروندانی که قصد ادامه مسیر از رمپ چپ گرد انتهای جلال آل‌احمد به سمت شمال (امیرآباد یا کردستان) را دارند دچار مشکل ثبت تخلف ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نخواهند شد.

همچنین یک مقام مسوول در شرکت کنترل ترافیک تهران درباره وضعیت ترافیکی منطقه پس از جمع شدن پل گیشا گفت: با وجود اینکه مسیرهای جایگزین معرفی شده اما بهتر است مردم از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنند.

به گزارش مهر، نوشین سروری با تاکید بر اینکه پخش شدن بار ترافیک در منطقه گیشا مقداری زمان بر است گفت: بار ترافیکی بین بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله نوری و یادگارامام را به مرکز شهر منتقل می‌کرد و با برداشته شدن این پل حجم زیادی از ترافیک باید در منطقه پخش شود. تا زمانی که افراد متوجه شوند که پل جمع‌آوری شده و مسیرشان را تغییر دهند طول می‌کشد بنابراین ترافیکی که امروز صبح در این منطقه شاهد آن بودیم به دلیل همین عدم آگاهی نسبت به این اتفاق بود.

مدیر مرکز کنترل نظارت و کنترل ترافیک شرکت کنترل ترافیک تهران درباره جزییات ترافیک ایجاد شده گفت: روز گذشته در قسمت جلال از سمت غرب به شرق که وارد چمران به سمت جنوب می‌شود شاهد ترافیک بودیم و این ترافیک به دلیل اینکه رانندگان تصمیم به دور زدن داشتند و می‌خواستند وارد خیابان

جلال آل احمد شرق به سمت خیابان کارگر شوند باعث ایجاد ترافیک در مسیر جنوب به شمال بزرگراه چمران شده بودند.مدیر مرکز کنترل نظارت و کنترل ترافیک شرکت کنترل ترافیک تهران پیشنهادی هم برای مسیرهای جایگزین ارایه کرد و گفت: پیشنهاد ما برای شهرندان این است که از بزرگراه‌هایی که از سمت غرب وارد می‌شود مسیر خود را به گونه‌ای تغییر دهند که به چمران و جلال آل احمد منتهی نشود. یعنی بیشتر از یادگار یا شیخ فضل‌الله نوری وارد حکیم یا همت شوند. با این حال محلی‌ها می‌توانند از شریانی‌ها استفاده کنند و به محدوده گیشا وارد نشوند.او درباره اینکه با مسدود شدن پل گیشا پیش بینی می‌شود کدام مسیرهای جایگزین با بار ترافیک سنگین‌تری مواجه شوند گفت: برای اظهارنظر در این مورد زود است. همکاران ما نیاز به چند روز فرصت دارند تا با آنالیز مسیرهای جایگزین مسیرهای پر تردد شناسایی شوند و در صورت سنگین بودن این حجم ترافیک برای آن چاه اندیشی شود.به گفته نوشین سروری اطلاع‌رسانی در مورد تغییر مسیرها انجام شده و بنرهای این تغییر مسیر هم در حال نصب شدن است.

 

ارسال نظر