ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۴۵

افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام(ره) امروز با حضور روحانی

قرار است امروز طی مراسمی ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) با حضور حسن روحانی، رییس‌جمهوری افتتاح شود. قرار بود، این پروژه

۱۴ ماهه و در مردادماه ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تسنیم، سرانجام پس از سال‌ها ترمینال پر حاشیه سلام فرودگاه امام(ره) با حضور روحانی افتتاح می‌شود. ترمینال سلام با وجود آنکه قرار است فردا افتتاح شود اما همچنان در برخی تجهیزات با کمبودهایی مواجه است. هجدهم خرداد ماه سال جاری تست گرم (عملیاتی) این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی، 200 هنرجو و البته بدون حضور رسانه‌ها انجام شد. قرار است، ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام (ره) مبدا سفرهای هوایی داخلی به مقاصد گردشگری کشور باشد تا گردشگران خارجی به محض ورود از مرز هوایی امام خمینی (ره) بتوانند به مقصد گردشگری مورد نظر عزیمت کنند.

ثبت‌نام تسهیلات «ساخت مسکن»آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد. به گزارش مهر، سید محمد پژمان گفت: در راستای اجرای مصوبه هیات دولت سقف تسهیلات اعطایی در بافت‌های فرسوده افزایش یافته و سقف این تسهیلات برای متقاضیان در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است. وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات با حمایت دولت و اختصاص اعتبار صورت‌گرفته کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده (۵۰ درصد) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۱۳۹۸ به میزان

(۹ درصد) تعیین شده است.معاون وزیر راه و شهرسازی، با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم با همه مدیریت‌های شعب استان‌ها برای پرداخت این تسهیلات انجام شده است و اعتبارات مورد نظر در اختیار بانک مسکن قرار گرفته، افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، فرآیند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات بافت فرسوده (به نشانی http: //facility.udrc.ir) یا از طریق سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران (به نشانی

 udrc.ir) نسبت به تکمیل درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کرده و فرآیند دریافت تسهیلات را پیگیری کنند.علاوه بر تسهیلات پیش گفته، در صورت ساخت مسکن توسط سازندگان حرفه‌ای و توسعه‌گران و همچنین در پروژه‌های تجمیعی سقف تسهیلات به شرح جدول شماره یک قابل افزایش است.همچنین تسهیلات ودیعه مسکن موقت نیز تجهیز و تدارک دیده شده که میزان و نرخ سود این تسهیلات در جدول شماره دو منعکس شده است.

کاهش 4 درصدی پروازها در اردیبهشت 98

 آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۱۰ درصدی پروازهای تاخیردار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در اردیبهشت ماه حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار منتشر شده توسط گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که درصد پروازهای دارای ۳۰ دقیقه تاخیر یا بیشتر در فرودگاه‌های ایران، در ماه اردیبهشت نسبت به ماه پیش از آن با ۸ درصد کاهش روبرو بوده و این در حالی است که پروازها در این ماه نسبت به فروردین 4 درصد کاهش داشته است.در ماه اردیبهشت ۱۳۹۸، از مجموع ۱۷ هزار و ۲۹۳ نشست و برخاست در فرودگاه‌های ایران، ۳ هزار و ۵۴۶ پرواز با تاخیر ۳۰ دقیقه یا بیشتر اتجام شده و این رقم معادل ۲۱ درصد کل پروازها است. متوسط زمان تاخیر نیز ۷۹ دقیقه محاسبه شده است.در این ماه پروازهای تاخیر‌دار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ۱۰ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و این در حالی است که کاهش نشست و برخاست‌های این شرکت هواپیمایی ۴ درصد بوده و این به معنای موفقیت این شرکت هواپیمایی در کاهش میزان تاخیر در پروازها است.در ماه اردیبهشت، ۳۰ درصد پروازهای ایرتور با تاخیر انجام شده و این ایرلاین را در مقام نخست ایرلاین‌های تاخیردار قرار داده است. کم تاخیرترین پروازها نیز متعلق به هواپیمایی پویا ایر با ۶ درصد تاخیر در پرواز است، البته این ایرلاین با ۱۳۳ نشست و برخاست، کم پروازترین ایرلاین کشور نیز به شمار می‌رود.

3 حادثه ریلی در 2 روز

دیروز قطار مسافری بدون مسافرِ اهواز، هنگام مانور و تغییر سوزن ریل، در ایستگاه اهواز از خط خارج شد.

به گزارش فارس، روز دوشنبه در ایستگاه راه‌آهن اهواز، واگن مسافر‌ی روی سوزن‌های خطوط فرعی جابه‌جا و از خط خارج شد.خروج از خط این واگن‌ها، هنگام مانور و بدون مسافر رخ داده است.

‌روز دوشنبه همچنین خروج واگن بونکر در ایستگاه میاندشت رخ داد‌ و موجب تاخیر ۲ ساعته در اعزام قطار مسافری شماره ۱۸۰ خرمشهر-اهواز ‌شد.بر پایه این خبر، روز یک‌شنبه نیز مولد قطار فوق‌العاده دوم به شماره ۱۳۰۲ در محور جنوب در ناحیه اراک، در حد فاصل بلاک ‌سواریان - ‌راهگرد، در کیلومتر ۲۳۸، دچار حریق و آتش سوزی‌ شد که پس از توقف قطار، مسافران بلافاصله از قطار پیاده شدند‌ و حادثه‌ای برای مسافران رخ نداد.

 

ارسال نظر