تمایل ایران و ونزوئلا برای گسترش همکاری‌ها در حوزه حمل‌ونقل

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۳۰۸

دیدار معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با رییس سازمان هوانوردی ونزوئلا معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دوران زورگویی یک کشور به سایر کشورها به سر آمده است، گفت: ایران و ونزوئلا می‌توانند همکاری‌های خود را در زمینه حمل‌ونقل افزایش دهند.

به گزارش ایلنا، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در دیدار با کارلوس خوزه ویرا، معاون وزیر حمل‌ونقل و رییس سازمان هوانوردی جمهوری بولیواری ونزوئلا با اشاره به اینکه عصر زورگویی یک کشور به دنیا به سر آمده است، گفت: فرقی نمی‌کند این کشور امریکا باشد یا کشور دیگری، بشر امروزی را نمی‌توان قانع کرد که کشوری به واسطه قدرت خود سلطه‌گری و ایجاد استعمار کند.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا افزود: تحریم علیه انسانیت و انسان‌ها است. می‌گویند می‌خواهیم دولت‌ها و حکومت‌ها را تحریم کنیم، اما در واقع مردم را از امکانات و فناوری محروم می‌کنند.

آدم‌نژاد ادامه داد: تحریم مطلوب نیست، اما در عین سختی، مزایایی نیز دارد. در زمان تحریم ما می‌توانیم رفته رفته به سمت خوداتکایی رفته و بدون نیاز به واردات، تولید را جزو اولین ماموریت‌های خود قرار دهیم. در این راه، کشورهایی که تحت تحریم قرار دارند، می‌توانند

در کنار هم همراهان خوبی باشند. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران در حوزه حمل و نقل هوایی بیشترین تحریم‌ها را متحمل شده است، گفت: اما اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که می‌توانیم در چند سال آینده نقش مهمی در این صنعت بازی کنیم. وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید کامیون و اتوبوس، تولید واگن و تولید بسیاری از تجهیزات فرودگاهی تواناست، افزود: ایران و ونزوئلا می‌توانند در حوزه مدهای مختلف حمل و نقلی به یکدیگر کمک زیادی داشته باشند.

آدم‌نژاد ادامه داد: ارتباط و همکاری نزدیک در حوزه‌های حمل و نقل دو کشور بسیار مفید خواهد بود.

همچنین کارلوس خوزه ویرا، رییس سازمان هوانوردی ونزوئلا در این دیدار ضمن ابراز تمایل به گسترش همکاری‌های حمل‌ونقلی میان دو کشور گفت: هوگو چاوز، رییس‌جمهور فقید ونزوئلا به درستی اهمیت ایجاد ارتباط با کشورهایی نظیر ایران، روسیه، چین و هند را درک کرد و همین مساله آغازی برای رابطه ایران و ونزوئلا شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ونزوئلا با کمک شرکت‌های ایرانی، به تولید واحدهای مسکونی مشغول است و امیدواریم بتوانیم این همکاری را در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقلی گسترش دهیم.

 

ارسال نظر