در شهر

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷۹۱

   «حیات شبانه» پیوست انتظامی ندارد

«زهرا نژادبهرام» عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعجب می‌کنم که پلیس می‌گوید طرح حیات شبانه پیوست انتظامی ندارد. به گزارش ایرنا، سردار «حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ هفته گذشته در جریان اجرای بیست و پنجمین مرحله طرح رعد در تهران گفته بود که تمامی اصناف در ماه مبارک رمضان می‌توانند تا سحر کار کنند اما بعد از این ماه طرح حیات شبانه نیاز به پیوست انتظامی و ترافیکی دارد. وی گفته بود که پلیس با اجرای طرح حیات شبانه بعد از ماه مبارک رمضان مشکلی ندارد اما اجرای آن نیازمند پیوست‌های انتظامی و ترافیکی است.

نژادبهرام در این خصوص اظهار کرد: شهرداری تهران یگان حفاظت دارد که کارکرد آن این است که رابطه ما را با نیروی انتظامی بررسی می‌کند و پیش از اینکه طرح هم بررسی شود، چندین جلسه با سردار یعقوبی و یگان حفاظت شهرداری تهران داشتیم و طرح بررسی شد.حتی مسوولان پلیس گفتند که طرح چگونه باید اجرا شود؛ پلیس حتی زودتر از ما تحقیق و پژوهش کرد و من واقعاً از دوستانمان در پلیس متعجب هستم. نژاد بهرام با تاکید بر اینکه امکان نداشته بدون حضور پلیس حرکتی کنیم گفت: در جلسات متعددی با حضور پلیس طرح بررسی شده و شخصاً با آقای رحیمی (رییس پلیس تهران بزرگ) نشست داشته‌ام، طرح را مطرح کرده‌ام، آنها نظراتشان را بیان کرده‌اند و نظرات آنها را اعمال کردیم. تعجب می‌کنم دوستان می‌گویند مذاکره‌ای با پلیس انجام نشده و پلیس در جریان نیست، چراکه پلیس آثار امنیتی مثبتی که طرح در شهرهای دیگر گذاشته بود را برای ما مطرح کرد. به گزارش ایرنا، نژادبهرام پیش از این نیز در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران توضیح داده بود که طرح زیست شبانه در سه منطقه یک، ۶ و ۸ اجرا می‌شود و ۳۰۰ نیروی پلیس امنیت زیست شبانه در سه منطقه پایتخت را طی ماه مبارک رمضان تأمین می‌کنند. همچنین «بهاره آروین» عضو دیگر هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران چندی پیش، هدف از اجرای طرح‌های شبانه در تهران به عنوان «شهر ماه» را رفع شب مردگی، رونق کسب و کار و کاهش ترافیک روز دانست و به   ایرنا گفت: این طرح که با نام شهر ماه اجرایی شده در تعامل موثر بین فرمانداری تهران، نیروی انتظامی و شهرداری انجام گرفته است.

   ابزاری برای حسابرسی حساب‌های شهرداری نداریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حجم گردش مالی شهرداری تهران و بسیاری از حساب‌های بررسی نشده گفت: شورا ابزار لازم برای حسابرسی را ندارد. محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو  با   فارس در خصوص پیشنهاد امینی نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران برای تشکیل دیوان محاسبات شهری تهران گفت: در خصوص بودجه‌های دولتی یک ساختاری وجود دارد که مجلس که در واقع خودش مصوب‌کننده بودجه‌هاست خودش هم نهاد نظارتی دارد به نام دیوان محاسبات اما در شهرداری‌ها این کار به عهده خود شورای شهر گذاشته شده است و شورای شهر هم ابزاری برای آن ندارد. وی افزود: ما امسال برای حسابرسی سال‌های ۹۷ و ۹۸ فراخوانی دادیم و دعوت کردیم از حسابرسان عضو گروه الف که معتمد سازمان بورس هم هستند تا اینها بیایند و حساب‌های شهرداری تهران را که در ده گروه تقسیم شده بود حسابرسی کند. نکته جالب این است که همین فراخوان و همین روند انتخاب حسابرسان هم از سوی سازمان حسابرسی مورد خدشه وارد شده و گفته شد که نباید این فراخوان‌ها جنبه مناقصه‌ای داشته باشد. عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: به‌طور خلاصه می‌توان گفت همه اینها نشانه آن است که شورای اسلامی شهر تهران ابزار لازم را برای حسابرسی ندارد، زیرا برای مثال سی و چند مورد از حساب‌های شهرداری تهران از سال ۹۳ بلاتکلیف مانده بود و حالا بررسی آنها بر گردن ما افتاده است و در حال بررسی هستیم یعنی از تفریغ بودجه سال ۹۵ گرفته تا حساب شرکت‌ها که ۳۵ مورد است. همه اینها نشان می‌دهد که ما در انجام این کار مشکلاتی داریم و از همین رو در میان اعضای شورا این بحث شده بود که نیاز به تشکیل دیوان محاسبات وجود دارد و ما در بین دوستان خود صحبت کرده بودیم که باید دیوان محاسبات تشکیل شود که البته ساز و کار خاصی باید داشته باشد.  وی تصریح کرد: به نظر ما احتمالاً این دیوان محاسبات زیر مجموعه شورای عالی استان‌ها خواهد بود ولی ساز و کاری دیده می‌شود که کارشناسان دایمی در آن عضو باشند و اینگونه نباشد که امروز یک سری افراد باشند و در دوره بعدی شورا یکسری افراد دیگر بیایند.شهرداری تهران در هر سال حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه دارد و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و به هر حال طبیعی است که بررسی این عدد نیازمند یک ساز و کار قوی و دقیق است. عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ما تاکنون یک خلأ در حوزه حسابرسی داشتیم و نظارت‌های دقیق لازم انجام نشده است البته این به معنای این نیست که ما می‌خواهیم این کار را به دیوان محاسبات کشور بدهیم.این موضوع منطقی نیست که دیوان محاسبات موجود کشور بیاید و این کار را انجام دهد چون در آن صورت بودجه‌های شهرداری دولتی تلقی می‌شود و دردسرهای خودش را خواهد داشت. در همین حال، حسن رسولی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تأسیس دیوان محاسبات شهری مستلزم تصویب قانون از سوی دولت و مجلس است.

 

 

ارسال نظر