ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۵۳۴۱

پیش‌بینی رگبار باران و صاعقه در ۱۳ استان طی امروز

سازمان هواشناسی از رگبار باران و صاعقه طی امروز در ۱۳ استان کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (یکشنبه) در استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین، تهران، سمنان، کردستان، لرستان، خوزستان، فارس، اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد، کرمان و هرمزگان این وضعیت پیش‌بینی‌ شده است.

امروز دما 5 تا 7 درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد.

در همین حال، اداره کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه‌ای به شهروندان توصیه کرد: در پی بارش باران، بروز ناپایداری جوی از بعدازظهر یکشنبه تا روز چهارشنبه و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی و با بروز ناپایداری جوی از بعدازظهر یکشنبه تا روز چهارشنبه در بعضی ساعات به خصوص در ساعات بعدازظهر و شب و به‌ویژه در ارتفاعات شرقی استان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران به شهروندان توصیه کرد: به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود و به دلیل احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی احتیاط لازم صورت پذیرد.

بی‌برنامگی در ساماندهی پارک حاشیه‌ای

دبیرکمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هر کدام از مناطق برای ساماندهی و درآمد‌زایی از محل پارک حاشیه‌ای دست به کار شده و هر کدام روشی برای این کار طراحی کرده‌اند.

به گزارش مهر، محمد‌علی کرونی با اشاره به بی‌توجهی به ساماندهی پارک حاشیه‌ای در پایتخت گفت: متاسفانه به علت عدم توجه جدی معاونت حمل و نقل به مقوله پارک حاشیه‌ای شاهد یک به‌هم‌ریختگی در نحوه ساماندهی فضاهای پارک خودرو در سطح شهر تهران هستیم.

او ادامه داد: به علت تعلل معاونت در اجرای این پروژه، مناطق به صورت جداگانه و بدون بهره‌گیری از یک سامانه جامع، یکپارچه و هماهنگ، و بدون اطلاع معاونت حمل و نقل شروع به واگذاری فضاهای اطراف مکان‌های جاذب سفر کرده‌اند، کما اینکه در منطقه ۲۰ اطراف حرم عبدالعظیم‌(ع) شهرداری منطقه مذکور با استفاده از اپلیکیشنی نسبت به رزرو جای پارک اقدام کرده در حالی که معاونت حمل و نقل در منطقه ۲ به شیوه‌ای دیگر این کار را انجام می‌دهد که نشان از بی‌برنامگی و عدم اهتمام جدی معاونت حمل و نقل برای ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای شهر تهران به صورت متمرکز و یکپارچه دارد.

کرونی اضافه کرد: اگر قرار است برنامه سوم شهرداری ملاک و نقشه راه ۵ سال آینده باشد یکی از اهداف آن همین موضوع ساماندهی یکپارچه فضاهای پارک حاشیه‌ای برای خودروهاست مگر می‌شود شهروندان هر منطقه شهر تهران اپلیکیشن متفاوتی برای رزرو جای پارک داشته باشند البته آن‌قدر معاونت حمل و نقل و ترافیک در اجرای این کار تعلل کرده که مناطق برای ساماندهی و درآمدزایی از محل پارک خودرو دست به کار شده‌اند.

تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران از تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا 6 ماه آینده و رونمایی از آن تا پایان سال جاری خبر داد .

به گزارش ایسنا، مجتبی شکری با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان فرصت مغتنم برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه ۲۰ و حتی کلان‌شهر تهران استفاده کنیم، گفت: منطقه ۲۰ از لحاظ وجود المان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با توجه به این موقعیت ویژه، باید طرح‌های متفاوت با نگاه همه‌جانبه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود.

او اظهارکرد: شهرری با توجه به پیشینه تاریخی و ذخایر معنوی می‌تواند به عنوان پایگاه اجتماعی و قطب گردشگری مذهبی، ورزشی و تفریحی در تهران مطرح شود.ظرفیت‌های مناسبی که در محدوده حریم این منطقه وجود داشت را بررسی کردیم و با ارجاع این موارد به مشاور، طرح اولیه آن در قالب طرح‌های موضعی تهیه خواهد شد و با نگاه تعاملی که وجود دارد این پروژه‌ها در محدوده ساختاری طرح جامع حریم شهر تهران جانمایی می‌شود.

شکری سیاست مدیریت شهری تهران و نگاه مدیران ارشد را همراستا با توسعه و پیشرفت منطقه ۲۰ برشمرد و گفت: به‌زودی شاهد اتفاق‌های شگفت‌انگیز و خاص در منطقه ۲۰ خواهیم بود که نقطه تأثیرگذاری در اقتصاد کلان‌شهر ری خواهد بود.

 

 

ارسال نظر