ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۶۳

آغاز فعالیت مسیر دریایی هندوستان - قشم

فعالیت مسیر دریایی هندوستان- قشم با ورود اولین کشتی تجاری رسماً آغاز شد. به گزارش ایسنا، این کشتی تجاری با ۱۷۴ متر طول، «Neshat» نام دارد و حامل ۱۳ هزار تُن کالای تجاری از هند به قشم است. «Neshat» روز گذشته در اسکله کاوه جزیره قشم پهلو گرفت و عملیات تخلیه آن از طریق جرثقیل‌های موجود کشتی و اسکله کاوه انجام می‌شود. بنابر اظهارنظر علی اشتری، مدیر امور بنادر و کشتیرانی قشم عملیات تخلیه بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طول خواهد کشید. این مقام مسوول، ورود این کشتی به منطقه آزاد قشم را آغاز فصل نوینی از رونق تجارت دریایی در قشم دانست.

سیل 14 هزار کیلومتر راه را تخریب کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های کشور بر اثر سیلاب‌های اخیر، گفت: سیل در سال زارعی جاری 14هزار کیلومتر از راه‌های کشور و همچنین 3 هزار متر پل را تخریب کرده است.

عبدالهاشم حسن نیا درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هرچند تلاش‌های زیادی برای باز شدن راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شده اما براساس برآوردهای انجام شده سیل 3.4 هزار میلیارد تومان به این بخش خسارت وارد کرده است.

او بیان کرد: در زمان حاضر نیروهای راهداری در مناطق سیل زده حدود 400 متر پل موقت نصب کرده و به جای بخش‌هایی از پل‌های بزرگ تخریب شده پل‌های خرپای فلزی کارگذاشته شده است.رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همچنین همه راه‌های روستایی و فرعی که دچار آب بردگی شده بودند با اجرای لوله‌های بتنی فلزی ترمیم شده است. امید می‌رود با تامین اعتبار لازم ملی ترمیم‌های اساسی قبل از شروع بارندگی‌های زمستان انجام شود. حسن‌نیا ادامه داد: احداث پل‌های تخریب شده فرصتی 2ساله نیاز دارد که انتظار می‌رود با تامین اعتبار لازم کار احداث و ترمیم آنها در این مدت انجام شود. رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌های کشور اضافه کرد: برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ها سالانه 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این منابع تنها حدود30 تا 35 درصد تامین می‌شود. او بیان کرد: کمبود نقدینگی باعث می‌شود اعتبار لازم برای ایمنی جاده‌ها تامین نشود و در این بخش با عقب‌ماندگی‌هایی روبه رو باشیم.حسن‌نیا ادامه داد: در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها امسال از طریق قانون بودجه هزار و 500 گارد نیوجرسی در مسیر راه‌های شریانی و اصلی کشور و 2هزار دوربین کنترل سرعت با موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: همچنین نیازهای گلوگاهی به شرکت ساخت و زیربنایی حمل و نقل کشور که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است اعلام شده تا گره‌های ترافیکی که می‌تواند تاثیر بسزایی در رفت و آمد مردم به خصوص درشبکه اصلی راه دارد به بزرگراه تبدیل شود.

حوادث کارگاهی افزایش نیافته است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه حوادث کارگاهی افزایش خاصی را شاهد نیستیم، گفت: آموزش به صنوف برای پیشگیری از وقوع حوادث اهمیت بالایی داشته و ضروری است.

به گزارش فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در خصوص علل و عوامل وقوع حادثه انفجار در یک مغازه مکانیکی در خیابان اشرفی اصفهانی که روز سه‌شنبه رخداد، گفت: عموماً در مواردی که حادثه منجر به فوت شهروندان می‌شود روند بررسی علت حادثه زیرنظر قاضی پرونده انجام می‌گیرد.بررسی علت وقوع این حوادث زمان‌بر است و به سادگی میسر نمی‌شود زیرا به دلیل ریزش آوار و تلاش برای آواربرداری بخش‌هایی از صحنه حادثه دستکاری می‌شود که همین امر روند بررسی علت حادثه را کند می‌کند.

جلال ملکی در خصوص اینکه آیا نسبت به وقوع حوادث کارگاهی در سال‌های اخیر افزایشی داشته یا خیر تصریح کرد: بطور دقیق نمی‌توان گفت، میزان حوادث کارگاهی شامل کارگاه‌های تولیدی یا کارگاه‌های خدماتی افزایش پیدا کرده یا کاهش است اما آنچه مشخص بوده، این است که به نسبت چند سال گذشته افزایش محسوسی در این حوزه نداشته‌ایم.  سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اظهار کرد: ما با استفاده از آموزش‌هایی که به صنوف مختلف و کارگاه‌داران داده‌ایم تلاش کرده‌ایم از وقوع این حوادث جلوگیری کنیم. همانطور که می‌دانید در کارگاه‌هایی که مواد رنگی، مواد قابل اشتعال، حلال‌ها مثل بنزین و تینر وجود دارد امکان رخ دادن چنین حوادثی افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل صاحبان این کارگاه‌ها باید آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از وقوع حادثه و همچنین انجام عملکرد لازم در زمان وقوع حادثه را دیده باشند.

ملکی اظهار کرد: ما از اتحادیه‌ها خواسته‌ایم تا در حین تمدید جواز کسب آموزش‌های لازم را برای مقابله با این حوادث به صاحبان صنوف بدهند و صنوف ملزم به داشتن حداقل کپسول خاموش‌کننده و یادگیری کار کردن با آن باشند.

 

ارسال نظر