ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۳۳

ادعای کسر سهمیه سوخت کامیون‌ها پس از سوخت‌گیری

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ضمن طرح ادعای «کسر عجیب سهمیه سوخت برخی کامیون‌ها پس از سوخت‌گیری» اعلام کرد: پیگیری این اتفاق در دستور کار قرار گرفته و قرار است که مکاتبه‌ای در این راستا با وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود، چرا که علت کاهش میزان سوخت برخی کامیون‌ها مشخص نیست. احمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت سوخت کامیون‌داران، اظهار کرد: در حال حاضر ناوگان جاده‌ای پس از گذشت ۲۰ روز از هر ماه با کمبود سوخت مواجه می‌شود و با وجود بار در بنادر مختلف از جمله بندر امام خمینی (ره) به دلیل کمبود سوخت و طولانی‌بودن مسافت امکان فعالیت وجود ندارد، در حالی که شاهد وجود بار و کالاهای اساسی در چنین بنادری هستیم. او ادامه داد: پیش از این اختصاص سوخت به کامیون‌داران ترکیبی از سوخت پایه و عملکرد بود، اما در حال حاضر سوخت پایه و عملکرد از یکدیگر تفکیک شدند و به کامیون‌داران فاقد بارنامه صرفاً سوخت پایه تعلق می‌گیرد که آن هم به مرور زمان در حال کاهش است تا فعالیت آنها بر اساس باربرگ انجام شود. به گفته کریمی، برای کامیون‌داران دارای بارنامه سوخت به صورت عملکرد اختصاص می‌یابد و سهمیه کارکرد ماه قبل برای ماه آینده لحاظ می‌شود، هرچند که این مورد هم خالی از اشکال نیست و بطور مثال در فروردین‌ماه که فعالیت کم است سوخت اختصاص یافته برای اردیبهشت‌ماه که کامیون‌داران با فعالیت بیشتری روبرو هستند به میزان لازم نخواهد بود.

احداث خانه برای سیل‌زدگان توسط بنیاد مسکن

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص مبلغ ٥ هزار میلیارد تومان وام ارزان و بلاعوض برای ساخت مسکن در مناطق سیل زده کشور خبر داد. علیرضا تابش گفت: آورده بسیاری از مردم در این مناطق برای تکمیل واحدهای آسیب دیده کافی نبود و با وام‌های اعتباری و بلاعوض قادر به ساخت خانه‌های خود نبودند. او اضافه کرد: نزدیک به ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان وام احداثی و به همین میزان وام بلاعوض به مردم این مناطق تعلق می‌گیرد. تابش افزود: برای٣١ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی وام احداثی، برای٣٩ هزار واحد مسکونی وام تعمیری و برای ٤٢ هزار واحد مسکونی وام معیشتی اختصاص می‌یابد. رییس بنیاد مسکن درباره جزییات ارقام وام‌ها، گفت: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهرها 12 میلیون تومان و در روستا 10 میلیون تومان تعیین شده است، همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان‌های تعمیری در شهر و روستا پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده که این رقم برای وام بلاعوض معیشتی 5 میلیون تومان است. او اضافه کرد: سقف وام احداثی برای روستاها 40 میلیون تومان و در شهرها نیز 50 میلیون تومان مصوب شده، همچنین وام تعمیری در شهرها 15 میلیون تومان و وام معیشتی نیز همین رقم است.

افزایش متوسط 22 درصدی قیمت بلیت قطار پس از رمضان

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلیت قطارهای مسافری بطور متوسط 22 درصد افزایش می‌یابد. به گزارش فارس، شهرام آدم‌‌نژاد اظهار کرد: پس از هماهنگی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصمیم افزایش قیمت بلیت قطار اخذ شد. او ادامه داد: تقاضا از سوی شرکت‌های ریلی در این حوزه زیاد بود و با توجه به افزایش هزینه‌ها مقرر شد پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلیت قطار افزایش یابد، البته سعی کرده‌ایم، در مسیرهای پرتقاضا این رقم کمتر باشد. معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه جابه‌جایی مسافر جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس‌های ویژه بر اساس عرضه و تقاضا است و برای اتوبوس‌های غیرویژه هم همین هفته در ستاد تنظیم بازار در حال جمع‌بندی هستیم. آدم‌نژاد بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل هوایی نرخ‌گذاری بلیت مسافری بر اساس قواعد عرضه و تقاضا است. او افزود: البته زمانی که حرف از آزادسازی زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، اما ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه کم و تقاضا زیاد است و بالعکس در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است.  معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل تمام شد، گفت: به خاطر نبود لجستیک بار در کشور سالانه هزاران هزار میلیارد تومان زیان می‌بینیم. او ادامه داد: از نکاتی که می‌تواند ظرفیت ترانزیتی ایران را افزایش دهد، لجستیک پایدار و قوی است بنابراین در زنجیره تأمین باید به ویژگی لجستیک توجه خاص شود.

پیش‌بینی آبگرفتگی و اصابت صاعقه در 8 استان

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای از احتمال آبگرفتگی و اصابت صاعقه در ۱۱ استان در امروز خبر داد. به گزارش تسنیم، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: از ساعات بعدازظهر دوشنبه و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، احتمال اصابت صاعقه و احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر در مناطق زیر پیش‌بینی می‌شود: شمال آذربایجان شرقی، شمال استان زنجان، استان اردبیل، جنوب استان اصفهان، شمال استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمان، سیستان و بلوچستان.

 

ارسال نظر