ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۸۴

افزایش 143 درصدی قیمت ساختمان‌های کلنگی تهران

براساس گزارش جدید مرکز آمار ایران، قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی شهر تهران در زمستان سال گذشته در مقایسه با زمستان سال 96 حدود 142.8 درصد و همچنین بهای فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی 81.7 درصد افزایش داشته است. به گزارش ایرنا، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده توسط بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 14 میلیون و 546 هزار و 600 ریال با میانگین مساحت ٢٥٣ مترمربع بود که نسبت به فصل پاییز 97 حدود 44.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین، میانگین مبلغ اجاره در دوره مورد نظر 21.7 درصد و ودیعه سه درصد رشد داشته است. بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظفند مشخصات همه معاملات خرید و فروشی که سند آنها توسط دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند، در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند. با توجه به اینکه کاهش یا افزایش تعداد معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

باد و باران از پنج‌شنبه در کشور

بعد‌از‌ظهر پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب، ابتدا در غرب کشور و روز جمعه در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، دامنه ارتفاعات البرز و برخی نقاط مرکز کشور، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. به گزارش فارس، براساس خروجی مدل‌ها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در نیمه شرقی کشور، شمال غرب و غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و مرکز کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شرایط روز پنج شنبه در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور حاکم است. همچنین از اواخر وقت جمعه و روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی روی سواحل خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر کاهش نسبی دما و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه هم بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران، البرز، قم، همدان و استان مرکزی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در تهران ۲۹ و ۱۸ درصد خواهد بود. امروز اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

برخورد با تخلفات اتوبوس‌های شرکت واحد

رییس اجراییات پلیس راهور تهران از برخورد با تخلفات اتوبوس‌های شرکت واحد خبر داد. به گزارش مهر، سرگرد نصیرملا رییس اجراییات پلیس راهور تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: گاهی مشاهده می‌شود که اتوبوس‌های شرکت واحد مخصوصاً اتوبوس‌های بی.آر.تی و مشخصاً اتوبوس‌هایی که روی آنها پلاک ملی الصاق نشده است اقدام به انجام تخلفاتی نظیر عبور از چراغ قرمز می‌کنند.منشأ این امر شاید از آنجایی باشد که رانندگان اینگونه وسایل نقلیه تصور می‌کنند که امکان ثبت تخلفات آنان وجود ندارد. او ادامه داد: اداره اجراییات پلیس راهور تهران در این خصوص تدابیر لازم و مقتضی را اندیشیده و برخورد با تخلفات اتوبوس‌های فاقد پلاک ملی را در دستور کار قرار داده است. نصیرملا افزود: همکاران بنده در اداره اجراییات با پیگیری تصاویر مربوط به تخلفات اتوبوس‌های مذکور، با شناسایی و ثبت پلاک موقت منصوب روی وسایل نقلیه فوق، اقدامات لازم را در خصوص فراخوان راننده‌ها، برخورد قانونی و معرفی راننده متخلف به شرکت واحد اتوبوسرانی انجام خواهند داد که این اقدام در راستای اجرایی طرح طاهر،  ارتقای انضباط ترافیکی و حفظ ایمنی ترافیک و حقوق شهروندی انجام می‌پذیرد.

قرارداد خواهرخواندگی تهران با رم منعقد می‌شود

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت: قرارداد خواهرخواندگی تهران با رم منعقد می‌شود. به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، روز گذشته با «فابیو کاربنه» سفیر ارشد سازمان بین‌المللی صلح از طریق گردشگری، دیدار کرد. خلیل‌آبادی در این دیدار نسبت به برقراری ارتباط گردشگری دو جانبه میان ایران و ایتالیا اظهار تمایل کرد و گفت: شهر رم در ایتالیا همچون تهران در ایران دارای تاریخ و تمدن کهن است، از این رو، می‌توان نسبت به برقراری ارتباط گردشگری میان این دو کشور مباحثه کرد. براساس این دیدار مقرر شد به صورت رسمی مقدمات خواهرخواندگی رم و تهران فراهم شود. خلیل‌آبادی راه رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﺻﻠﺢ و اﻣﻨﻴﺖ ﺟﻬﺎنی را گردشگری خواند و گفت: یکی از مزیت‌های گردشگری آشنایی گردشگران با خلق و خوی مردمان هر سرزمین است که محصول این آشنایی می‌تواند بر صلح جهانی تاثیر مضاعف بگذارد. رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر پایتخت گفت: فابیو کاربنه قصد دارد ایران و بناهای تاریخی و میراث‌های فرهنگی آن را به گردشگران جهان بشناساند.

 

ارسال نظر