اجاره آپارتمان در پایتخت از 300 هزار تا 20 میلیون تومان

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۰:۵۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۴۷۴

با توجه به آمارهای موجود در کشور بخش عمده‌ای از ساکنان کلانشهرها به‌خصوص تهران مستأجر هستند. طی سال‌های اخیر به علت افزایش قیمت اجاره‌بها بخش عمده‌ای از درآمد زوج‌های جوان در قالب اجاره خانه از سبد خانواری آن‌ها خارج‌شده است. بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران میزان اجاره‌بها هرساله 10 تا 20 درصد افزایش پیدا می‌کند که تأمین این میزان افزایش برای بخش بزرگی از زوج‌ها جوان بسیار مشکل است. بنابراین این قشر به دنبال آپارتمان‌هایی با نرخ بسیار پایین هستند تا بتوانند با حقوق 3 میلیون تومان ضمن پرداخت هزینه‌های جاری خانوار قادر به پرداخت هزینه های اجاره‌ نیز باشند. در حال حاضر، درآمد 3 میلیون تومان در ماه در کلان‌شهر تهران با توجه به تورم عمومی برای خانوارهای دونفره رقم بسیار پایینی است. حال تصور کنید این زوج دارای فرزند یا دارای جمعیت سه نفر یا چهار نفر باشند، در این صورت است که درآمد حاصله جوابگوی مشکلات نخواهد بود. البته برای اجاره‌های پایین نیز باید پول رهن قابل‌توجهی داشته باشید. به طور کلی  واحدهای مسکونی  مناطق جنوب تهران دارای اجاره‌بهای 300 تا 600 هزار تومان، بخش مرکزی یک میلیون ‌تا 3 میلیون تومان  و مناطق متوسط به بالا  دارای اجاره 5 تا 20 میلیون تومان و حتی بالاتر است.

  گزینه‌های مناسب اجاره‌نشینی

به‌طورکلی با توجه به افزایش نرخ تورم عمومی و هزینه‌های سبد خانوار درآمد ۳ میلیون تومانی رقم قابل‌توجهی برای تأمین هزینه‌های خانوارهای دونفره و چند نفره نیست؛ بنابراین اگر شما هم جز این خانوارها هستید و در ضمن به دنبال واحد اجاره‌ای هستید باید به دنبال رهن و اجاره واحدهایی باشید که بخش اندکی از درآمدتان را صرف آن کنید. در غیره این صورت تعادل زندگی شما به هم می ریزد بنابراین برای رسیدن به این تعادل چند راهکار بیشتر ندارید. در گام نخست به دنبال رهن و اجاره واحد مسکونی در مسکن مهر باشد. در حاضر اجاره ماهانه و هزینه رهن این واحدها بسیار اندک است. بنابراین برای داشتن رهن و اجاره معقول باید سری به مسکن مهر پرند، پردیس و هشتگرد بزنید. راه دوم رهن و اجاره واحد مسکونی در شهرک‌ها یا شهرهای حاشیه‌ای تهران است. به‌طور مثال، شما می‌توانید واحد موردنظر خود را از بین اسلامشهر، صالحیه و یا گلستان و گرم‌دره انتخاب کنید. اما اگر خواهان اجاره مسکن به دلایلی مانند نزدیکی به محل کار و عدم علاقه به زندگی در حاشیه یا مسکن مهر هستید باید نگاهی به بازار رهن و اجاره محدوده داخل تهران داشته باشید. برای اجاره واحد مسکونی در تهران دو راهکار بیشتر ندارید، این دو راهکار پرداخت رهن و  اجاره‌های بالا است. بنابراین اگر شما توانایی پرداخت رهن ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان یا اجاره ۳۰۰ تا یک‌میلیون را ندارید باید یکی از دو گزینه بالا را انتخاب کنید.

  اجاره 100 تا 300 هزارتومانی؟

اگر به دنبال اجاره‌های 100 تا 300 هزار تومانی هستید، باید نگاهی به منطقه نیرو هوایی، سبلان شمالی، جشنواره، سبلان مدنی، وحیدیه، ستارخان و مجیدیه داشته باشید. اگر دارایی شما برای رهن ۱۰۰ میلیون است می‌تواند انتخاب بهتری داشته باشید در حال حاضر تعداد واحدهایی با رهن بالا و اجاره‌های پایین در بازار رهن و اجاره قابل‌توجه است. بنابراین اگر شما بتوانید بودجه رهن خود را ارتقا دهید می‌توانید اجاره پایین‌تری بپردازید. در حال حاضر، هزینه رهن واحد ۶۱ متری واقع در تهران‌پارس خیابان ۲۲۰ غربی حدود ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره آن ۳۰۰ هزار تومان و اجاره ماهانه واحد ۸۱ متری در خیابان مقداد ۳۰۰ هزار تومان و هزینه رهن آن ۱۰۰ میلیون تومان است.

  اجاره 300 تا 500 تومانی؟

اگر پول پس انداز شما زیر 40 میلیون تومان است و به دنبال ملکی با اجاره‌های 300 تا 500 هزار تومانی هستید، باید نگاهی به جنوب و شرق تهران داشته باشید. اگر خانوار شما بیش از دو نفر است متراژهای بالای 50 متر را برای شما پیشنهاد می‌کنیم. در حال حاضر 60 متری زیر همکف در فرجام خیابان عبادی جنوبی یک‌خوابه دارای 40 میلیون تومان رهن و اجاره 400 هزارتومانی است. این بنا 10 ساله بوده و برای خانوار 2 تا 4 نفرِ اجاره داده می‌شود. همچنین واحد 65 متری یک‌خوابه واقع در تهران‌پارس خیابان 196 با هزینه  45 میلیون رهن و 400 هزار تومان اجاره برای خانوار 2 تا 4 نفره فایل اجاره  شده است. اما اگر دو نفر بیشتر نیستید و به دنبال رهن و اجاره پایین هستید باید نگاهی به تهران‌پارس محدوده بلوار پروین داشته باشید در حال حاضر این محدوده مملو از واحدهای متراژ پایین با رهن 15 تا 40 میلیون تومانی و اجاره 300 تا 500 هزارتومانی است. به‌طور مثال واحد 38 متری 15 سال ساخت زیر همکف در بلوار پروین دارای 15 میلیون تومان رهن و 500 تومان اجاره است.

  اجاره 500 تا یک‌میلیون تومانی؟

اگر به دنبال اجاره ماهانه 500 تا یک‌میلیون تومانی هستید و هزینه رهن زیر 50 میلیون تومانی دارید می‌توانید به محدوده ستارخان، گلبرگ، مجیدیه، دروازه شمیران، ولیعصر، میدان شهدا، پیروزی و... سری بزنید. در حال حاضر، هزینه رهن واحد 51 متری واقع در ولیعصر تقاطع طالقانی 70 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 600 هزار تومان است این بنا 28 ساله بوده و دارای یک‌ اتاق خواب است. همچنین واحد 42 متری در مجیدیه شمالی دارای 50 میلیون اجاره و اجاره ماهانه 500 هزارتومانی است این واحد 25 ساله و یک‌خوابه است. واحد 45 متری در میدان شهدا را می‌توانید با رهن 20 میلیون تومان و اجاره ماهانه 900 هزارتومانی برای خود فایل کنید. به‌طورکلی محدوده دروازه شمیران و میدان شهدا مملو از واحدهای با هزینه رهن پایین و اجاره‌های 800 تا یک‌میلیون تومان است.

همچنین اگر به دنبال اجاره 500 تا یک‌میلیون تومانی با رهن 50 تا 70 تومانی هستید می‌توانید نگاهی به فایل‌های رهن و اجاره پیروزی سه‌راه سلیمانیه، پیروزی خیابان شکوفه، ولیعصر داشته باشید. اگر توانایی پرداخت رهن 70 تا 100 میلیون تومان دارید می‌توانید سری به خیابان معلم، پونک و محدوده تهران‌پارس بزنید. در حال حاضر واحد 90 متری در معلم خیابان فرهنگ شمالی با 100 میلیون تومان رهن و اجاره یک‌میلیون تومانی قابل دسترسی است. همچنین واحد 50 متری دردادمان شهرک غر ب با 100 میلیون رهن و اجاره یک‌میلیون تومانی واگذار می شود.

 ارزان‌ترین مستأجران کجا زندگی می‌کنند؟

چنانچه ذکر شد برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید نگاهی به شهرری، جوادیه، میدان خراسان،

شمیران نو، یافت‌آباد، سه‌راه آذری، خواجه نظام، پاسدار گمنام، بروجردی، صد دستگاه، جشنواره، حکیمیه، نیکنام، استاد معین، وحیدیه و بریانک داشته باشید در این مناطق هنوز می‌توان در آن‌ها واحدهای مسکونی باقیمت‌های تقریباً مناسب پیدا کرد.

 

ارسال نظر