ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۶۴

ماندگاری هوای سرد تا جمعه

با گذر سامانه بارشی، از روز گذشته دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در بسیاری از نقاط کشور کاهش یافته است که این وضعیت تا امروز (چهارشنبه) هم ادامه دارد، همچنین تا صبح جمعه، کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

‌به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز چهارشنبه بارش‌ها به سمت شرق و شمال شرق در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، سواحل شرقی دریای خزر، استان گلستان و شرق مازندران محدود خواهد شد. روز پنجشنبه بارش پراکنده در قسمت‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم داشت و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای عمان مواج خواهد بود. آسمان تهران امروزکمی ابری، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در تهران ۱۵ و ۴ درجه خواهد بود

امروز بندرعباس با بیشه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و همچنین زنجان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

پیش‌بینی نرخ رشد  اجاره‌بهای مسکن در سال ۹۸

نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک با تأکیدبر اینکه افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بر بازار اجاره‌ها تأثیرگذار خواهد بود، گفت: بازار اجاره‌بها تقریباً از اوایل اردیبهشت ماه جابه‌جایی‌ها آغاز می‌شود، فروردین ماه به‌دلیل تعطیلی 15روزه، جابه‌جایی آنچنانی در بازار اجاره نداریم اما به ‌مرور و تا شهریور هر سال نقل و انتقالات در این بخش افزایش یافته و ادامه دارد.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان «همواره سوالی مطرح می‌شود که ملاک تعیین نرخ اجاره‌بها چیست» افزود: یکی از اصلی‌ترین عوامل اجاره‌بها قیمت مسکن است، نه ما (مشاوران املاک) بلکه تمام کارشناسان در تمام دنیا قیمت مسکن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های تأثیرگذار بر اجاره‌بها می‌دانند.

عقبایی با ابراز اینکه توازن در بازار مسکن، تورم عمومی، شرایط متقاضیان و شهر و... بر میزان اجاره‌بها واحدهای مسکونی، اداری و تجاری تأثیرگذار است، گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن رشد بسیار چشمگیری داشته مالکی که خرداد ماه سال گذشته ملک یک‌میلیارد تومانی خود را اجاره داده، امسال پیش خودش حساب می‌کند که ارزش ملک به 2 میلیارد افزایش یافته و بنابراین باید اجاره‌بها را نیز به‌تناسب با آن افزایش دهد. نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: از سوی دیگر اینکه توقع داشته باشیم جامعه مستأجران به همان میزان مورد نظر مالکان، اجاره‌بها پرداخت کنند امری محال است. اساساً چنین قدرت مالی در پرداخت اجاره‌بها با توجه به رشد قیمت مسکن در مستأجران وجود ندارد. اگر تمام درآمد را هم بخواهند با توجه به رشد قیمت پرداخت کنند کفاف اجاره‌بها را نمی‌دهد. عقبایی با تأکید بر اینکه باید بازار مسکن در اجاره یک عرف منطقی و متعادلی داشته باشد، افزود: سال گذشته به‌دلیل افزایش نرخ اجاره مستأجران از شمال شهر به مرکز، از مرکز به جنوب و از جنوب به حاشیه شهرها رفتند، اگر قرار باشد این روند در سال جاری ادامه باشد دیگر در حاشیه شهرها نیز کمتر کسی می‌تواند خانه‌ای را اجاره کند. او در خصوص پیش‌بینی بازار اجاره مسکن، تصریح کرد: امسال با توجه به روند بازار مسکن و قدرت پرداخت در مستأجران که به‌شدت کاهش یافته است، پیش‌بینی این است که نرخ اجاره‌بها در شهرهای بزرگ 30 درصد و شهرهای کوچک 20 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد. اما اجاره‌بها در شهرهای خیلی کوچک افزایش نمی‌یابد و در همان سطح سال گذشته باقی خواهد ماند. این مقام مسوول تأکید کرد: معتقدم افزایش 10 تا 15 درصدی مبالغ اجاره هم در توان مستأجران نیست، با توجه به اینکه قرار است حقوق 20 درصد افزایش یابد که اگر دولت آن را محقق کند مقداری قدرت مالی مستأجران برای پرداخت اجاره در سال جاری افزایش می‌یابد که البته کافی نیست.

امکان ساخت یک‌هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در تهرانسر زمینی به مساحت ۱۷۵ هزار متر مربع وجود دارد که استعداد ساخت هزار واحد مسکونی را داراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان با اشاره به این مطلب که زمین‌هایی که در محدوده و حریم شهرها وجود دارد توسط سازمان شناسایی شده و سازمان به دنبال ارزش افزوده برای آنهاست، گفت: به دنبال همکاری‌های مشارکتی هستیم. در مرحله نخست، پروژه‌های مسکونی در قالب ۶۵ پروژه با حدود ۸ هزار واحد مسکونی برای مشارکت در ساخت که تأمین زمین برعهده سازمان است، شناسایی شده‌اند.

او ادامه داد: همچنین به عنوان نمونه در تهرانسر، زمینی به مساحت ۱۷۵ هزار مترمربع وجود دارد که استعداد ساخت هزار واحد مسکونی را داراست. همچنین، از دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار است احداث مراکز تجاری-اداری و خدماتی است که در این خصوص تعدادی پروژه شناسایی شده‌اند.

نبیان در بیان نمونه‌هایی دیگر، توضیح داد: زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه تهرانسر با کاربری تجاری- مسکونی-خدماتی، زمینی دیگر در میدان ونک به مساحت ۸ هزار مترمربع با کاربری تجاری-اداری از جمله موارد مشارکتی است که می‌تواند مدنظر همکاری‌های مشترک قرار بگیرد.

 

 

ارسال نظر