ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۷۹

کاهش دما تا ۸ درجه در کشور

با گذر سامانه بارشی از اواخر روزگذشته ‌تا صبح چهارشنبه دمای هوا ۴ تا ۸ درجه در کشور کاهش می‌یابد و کمینه دما طی این مدت در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز به صفر یا حتی به کمتر از آن می‌رسد.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (سه شنبه) شدت بارش در شمال غرب و سواحل خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و ارتفاعات البرز خواهد بود و روز چهارشنبه بارش به شمال شرق، شرق خزر و قسمت‌هایی از زاگرس مرکزی کشیده می‌شود.همچنین طی روز سه‌شنبه دریای خزر مواج و توفانی خواهد بود و ارتفاع موج به‌ویژه در نواحی شرقی دریای خزر بین 1.5 تا 2 متر پیش‌بینی می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید. درهمین رابطه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز تا صبح چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور دمای هوا بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و از صبح چهارشنبه تا صبح جمعه همین کاهش دما را در شمال شرق و شرق خواهیم داشت.احد وظیفه‌ اظهارکرد: روز چهارشنبه بارش‌ها به شمال شرق و شرق دریای خزر و همین طور قسمت‌هایی از زاگرس مرکزی محدود خواهد شد.

امکان محاسبه عوارض تردد طرح ترافیک توسط شهروندان

شهروندان تهرانی از این پس می‌توانند نرخ عوارض طرح ترافیک خود را در سال ۹۸ طی 4 مرحله ساده محاسبه کنند.به گزارش ایسنا، شهروندان تهرانی با مراجعه به سامانه «تهران من» می‌توانند با توجه به ساعات تردد، محل سکونت و نوع معاینه فنی خودروی خود، میزان عوارض پرداختی را محاسبه کنند.هر شهروند برای استفاده از این امکان می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی My.tehran.ir/tarh۹۸_calculation در ابتدا نوع معاینه فنی خودرو را (عادی، برتر، هیبریدی و برقی) مشخص کرده و سپس محل سکونت خود را انتخاب کند. محل سکونت در سه گزینه محدوده طرح ترافیک، محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) و خارج از این دو محدوده تعیین شده است.در مرحله بعد و با مشخص کردن محدوده تردد (طرح ترافیک یا کنترل آلودگی هوا) و سپس تعیین ساعات تردد، می‌توان میزان دقیق عوارض پرداختی را محاسبه کرد.برای تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا هر پلاک تهرانی ۲۰ روز و هر پلاک شهرستانی ۱۵ روز سهمیه رایگان دارد.همچنین اگر فردی قصد تردد در هر دو محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) را داشته باشد تنها نرخ محدوده طرح ترافیک برای وی محاسبه خواهد شد. گفتنی است ساعات تردد در محدوده‌های تعیین شده در دو بخش ساعات اوج (30/6 تا ۱۰ و ۱۶ تا ۱۹) و غیر اوج (۱۰ تا ۱۶) تعریف شده‌اند.شهروندان با ثبت نام در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir می‌توانند به سادگی حساب شهروندی خود را شارژ کرده و سامانه بر مبنای نوع معاینه فنی و ساعات تردد به صورت خودکار هزینه عوارض را محاسبه و از حساب شهروند کسر خواهد کرد.

استخدام شهرداری‌ها از طریق انتشار آگهی عمومی باشد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری باابطال دو بخشنامه استخدامی از سازمان شهرداری‌ها و نیز دو بخشنامه استخدامی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، مقرر کرد استخدام شهرداری‌ها، مطابق قانون باشد.

به گزارش مهر، به دنبال شکایات متعدد از برگزاری آزمون داخلی جهت استخدام پیمانی در شهرداری‌های کشور و در خواست ابطال بخشنامه‌های صادره در این خصوص، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با توجه به اینکه در حال حاضر استخدام رسمی و پیمانی در دستگاه‌های اجرایی صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی و برابری فرصت‌ها امکانپذیر است و مقرره‌ای برای تبدیل وضع کارکنان قراردادی به پیمانی در قوانین حاکم پیش بینی نشده است و به علت ایجاد تبعیض و مغایر بودن با اصل ۲۸ و بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی مقرره‌های مورد شکایت را قابل ابطال تشخیص داد.

به این ترتیب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند برای استخدام نیرو، با رعایت ضوابط قانونی و از طریق انتشار آگهی عمومی بدون تبعیض و برابری فرصت‌ها اقدام کنند.

بازگشایی مسیر ریلی جنوب تا 2 روز دیگر

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: مسیر ریلی جنوب که به دلیل آب شستگی مسدود شده بود تا دو روز دیگر کاملا ترمیم و بازسازی می‌شود.

عبدالکریم درویش‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: در پی سیلاب خوزستان خط راه‌آهن بین ایستگاه‌های بامدژ به آهودشت در چند نقطه قطع شده بود و بیش از 2 کیلومتر در این بین دچار آب شستگی شد.

او ادامه داد: ترمیم 25 متر خط ریلی در بین این 2 ایستگاه یکی از جبهه‌های کاری راه‌آهن برای بازگشایی مسیر جنوب است که در حال حاضر ترمیم شده و برای انجام بررسی‌های لازم قطار از روی این مسیر عبور داده شد.

 

ارسال نظر