قیمت‌های مسکن مهر پردیس به واقعیت نزدیک شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۷۷
قیمت‌های مسکن مهر پردیس به واقعیت نزدیک شد

گروه راه و شهرسازی|

درحالی که تنها 3 درصد از مسکن مهر کشور در پردیس بارگذاری شده است اما خبرهای بسیار زیادی درباره تکمیل و تحویل فازهای مختلف این طرح رسانه‌ای می‌شود که علت آن را می‌توان در اهمیت طرح مسکن مهر این شهر جدید دانست، یکی از خبرهایی که طی هفته‌های گذشته درباره طرح مسکن مهر پردیس منتشر شد مربوط به افزایش قیمت واحدهای مسکونی است. افزایش قیمتی که مدیرعامل شهر جدید پردیس علت آن را وجود ۲ هزار دلال سرپایی مسکن مهر در پردیس می‌داند و می‌گوید: قیمت‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس به قیمت‌های واقعی نزدیک شده است، بنابراین فروش عرصه این واحدها می‌تواند به واقعی‌تر شدن قیمت مسکن مهر در شهر پردیس کمک کند.

روزنامه «تعادل» هفته گذشته در پرونده‌ای جهش قیمت‌های مسکن مهر در شهرهای پردیس و پرند را بررسی کرد. گزارش‌های میدانی تعادل نشان می‌دهد که قیمت این دسته از واحدهای مسکونی در شهر پردیس بسته به موقعیت و مترا‍ژ در بهمن ماه سال گذشته در بازه 200 تا 300 میلیون تومان بوده است، اما در نخستین ماه سال جاری به بازه 300 تا 500 میلیون تومان افزایش یافته است.به گزارش فارس، سیدمهدی هدایت با اشاره به اینکه اهتمام ویژه‌ای برای اتمام پروژه مسکن مهر پردیس تا پایان امسال وجود دارد، می‌افزاید: مدت‌ها قبل بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس متوقف شده بود اما موفق شدیم، از ظرفیت‌هایی که از محل درآمدهای داخلی ایجاد کردیم، مجدداً پروژه مسکن مهر این شهر را فعال کنیم.

او در پاسخ به اینکه آیا در گران شدن و ارایه قیمت‌های نجومی مسکن مهر در پردیس، دلالان نقش ویژه‌ای داشتند یا خیر، اظهار می‌کند: دلال به تعداد زیاد در شهر پردیس وجود داد بطوری که می‌توان گفت ۲ هزار دلال سرپایی مسکن مهر در شهر پردیس فعالیت می‌کنند.

هدایت ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه متروی پردیس در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، قیمت مسکن مهر گرانتر خواهد شد، پس توصیه این است که هیچ کس مسکن مهر خود را نفروشد، اما به هر حال باید اذعان شود که قبلا مسکن مهر در این شهر زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسید.

مدیرعامل پردیس اضافه می‌کند: پس بعد از تکمیل مترو و فروش عرصه قطعا قیمت مسکن مهر واقعی خواهد شد.

او اظهار می‌کند: در اولین اقدام، موانع جدی مسکن مهر کوزو در فاز ۱۱ را که تعداد آن ۳۳ هزار و ۳۰۰ واحد بودیم را برطرف کردیم، چرا که عملا این موانع باقی می‌ماند، اتمام پروژه به تأخیر می‌افتاد. به گفته مدیرعامل شهر جدید پردیس، در فاز ۸ تعدادی سازنده داشتیم که به خوبی کار می‌کردند، اما منابع نداشتند، به همین دلیل منابع و اعتبارات افزایش و چهار یا پنج سازنده را که خوب کار نمی‌کردند تعیین تکلیف کردیم.

هدایت می‌گوید: در حال حاضر مشکل جدی در فاز ۵ و ۹ شهر پردیس بود که توسط شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان انجام می‌شد که با توجه به مشکلات در این شرکت، این پروژه متوقف بود، بنابراین با ورود جدی و جراحی مشکلات، اقاله کارها به سازندگان واقعی انجام شد. مدیرعامل شهر جدید پردیس با تأکید بر اینکه تمام منابع مردم به کارهای آماده‌سازی و زیرساخت‌ها و محوطه از منابع داخلی شرکت عمران انجام می‌شود و از آورده مردم به هیچ‌وجه استفاده نمی‌شود، اضافه می‌کند: قراردادهای خوبی با مجموعه شرکت راه‌سازی ایرانیان انجام شده و تمام کارهای مربوط به آماده‌سازی فاز ۵، ۹ و ۸ شهر پردیس از محل منابع خود شرکت عمران با این شرکت قرارداد بسته شده است.

 تعیین‌تکلیف جامانده‌های مسکن مهر

هدایت درباره مشکلات جامانده‌های مسکن مهر که ثبت نام کرده و تخصیص واحد برای آنها صورت نگرفته بود، می‌گوید: در سه ماه گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی مسکن مهر داشتیم که از سال ۹۱ ثبت نام و واریز وجه داشتند، اما واحدی برای آنها تخصیص پیدا نکرده بود، بنابراین این افراد بیشترین مراجعات را به شرکت عمران داشتند.

او اضافه می‌کند: با اتفاقات خوبی که ایجاد شد توانستیم ظرفیت خوبی در پردیس ایجاد کنیم و ۳ هزار و ۳۰۰ واحد در فاز ۸ که معارض داشت، رفع توقیف کرده و ۳ هزار و ۳۰۰ متقاضی از ۶ هزار و ۴۰۰ متقاضی را در این فاز جانمایی کنیم و برای آنها اقدام به احداث واحد خواهیم کرد . مدیرعامل شهر جدید پردیس ادامه می‌دهد: قطعاً تلاش خواهیم کرد کسری ۳ هزار واحدهای پردیس را رفع کنیم بطوری که ۳ هزار نفر از این متقاضیان را مشکل کسری واحد آنها را حل کرده و تا خردادماه ۳ هزار متقاضی دیگر را نیز مشکل‌شان را حل خواهیم کرد.

 تهیه نقشه‌های اجرایی مترو پردیس

هدایت درباره نقشه‌های اجرایی مترو پردیس، می‌گوید: امسال در لایحه بودجه، پیوست یک بودجه و تبصره ۱۹ اعتباری برای مترو پردیس درنظر گرفته شده است تا متروی پردیس سرعت خوبی بگیرد و در حال حاضر در مرحله تهیه نقشه‌های اجرایی مترو پردیس هستیم که امسال هم با قراردادی که با قرارگاه خاتم داریم، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد. او اضافه می‌کند: موضوع مهمی که وجود دارد این است که مراکز محلات در تمام فازهای مسکن مهر پردیس امسال شروع خواهد شد، بطوری که امسال از محل منابع و تهاتر اراضی به صورت مشارکت با بخش خصوصی، تمام خدمات و مراکز محلات در شهر پردیس در تمام فازها انجام خواهد شد.

 ساخت 15هزارواحد مسکونی امید

مدیرعامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه 15 هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده برای ساخت در قالب تولید و عرضه مسکن و مسکن امید مربوط به شهر پردیس است، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن امید در فاز ۸ و بخشی در سایت ۹۷ هزار هکتاری و بخشی نیز در فاز چهار آغاز شده است.

او در خصوص واگذاری عرصه ادامه می‌دهد: امکانی که دولت برای مالکان مسکن مهر فراهم کرده است مالکان صاحب عرصه و اعیان شوند، اقدام بسیار خوبی است که موجب می‌شود قیمت مسکن مهر در پردیس به قیمت واقعی نزدیک شود.

هدایت در پاسخ به اینکه آیا فروش عرصه موجب افزایش قیمت مسکن مهر در پردیس خواهد شد یا خیر، اظهار می‌کند: عرصه موجب افزایش قیمت خواهد شد چون این اقدام با نگاه حمایتی صورت گرفته و به عنوان مثال؛ قیمت عرصه یک پنجم قیمت اعیان است و قطعا قیمت واحدهای مسکن مهر خودمالکی گران‌تر از قیمت واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله است.

به گفته مدیرعامل شهر جدید پردیس، در روز و هفته‌های آینده ۵ هزار واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد.

 

ارسال نظر