هشدار درباره سفر به شمال و شمال غرب کشور

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۰:۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۸۹۴

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به هم‌وطنان توصیه می‌کنیم از سفرهای غیرضرور به شمال و شمال غرب کشور بپرهیزند.

سعیدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر شنبه وارد کشور شده است و در بعضی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و نقاط سردسیر نیز بارش برف داشته‌ایم، گفت: استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرق سمنان نیز با ورود سامانه بارشی در آماده‌باش قرار گرفتند که بیشترین باران تجمعی را در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی داشته‌ایم که بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر بوده است.

وی گفت: در روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه نیز باراش باران را در ارتفاعات و نقاط سردسیر کشور خواهیم داشت و بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است که بیشترین بارش تجمعی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر نیز در گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در ارتفاعات غربی، بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، شمال خوزستان و دامنه البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان باران تجمعی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است پیش‌بینی شده.

وی گفت: در خراسان شمالی، خراسان رضوی، غرب کرمان و شمال هرمزگان هم رگبار و بارش باران پیش‌بینی شده که بیشترین میزان بارش تجمعی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه، در شمال غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جدی مخاطره‌آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک و برف به هم‌وطنان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری به شمال و شمال غرب کشور پرهیز کنند و اگر هم در سفر هستند، از وضع هوای مسیر اطلاع داشته باشند و با انجام رعایت نکات ایمنی، سفر خود را ادامه دهند و با این اقدام می‌توانند در کاهش ریسک مخاطرات احتمالی کمک کنند.

وی گفت: با توجه به بارش‌های بهاری که گاهی با رگبار همراه است، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر نیز وجود دارد.

 

 

ارسال نظر