ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۱:۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۲۶۳۶

کاهش ۵ درصدی مرگ و میر تهرانی‌ها در نوروز ۹۸

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از کاهش ۵ درصدی مرگ و میر تهرانی‌ها در تعطیلات نوروز خبر داد. به گزارش مهر، سعید خال با اشاره به تعداد تهرانی‌های فوت شده در تعطیلات نوروز اظهار کرد: طی ۱۰ سال اخیر هر ساله شاهد افزایش ۲ درصدی افراد فوت شده در این ایام در تهران بودیم، اما نوروز امسال ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش مرگ و میر در تهران گزارش شده است.مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: در ۱۵ روز ابتدایی سال گذشته، ۲ هزار و ۲۴۵ تهرانی فوت کرده‌اند، در حالی در ۱۵ روز ابتدایی امسال ۱۰۰ تهرانی کم‌تر فوت شده است.وی افزایش روزهای دارای هوای سالم و پاک در شهر تهران را یکی از دلایل کاهش مرگ و میر در ابتدای سال جاری عنوان کرد.

وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در برخی شهرها

روز چهارشنبه وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان‌ شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان خواهیم داشت که سرعت باد بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود‌.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی روز سه شنبه در استان خراسان رضوی بارش پراکنده تا ظهر ادامه دارد و از بعد از ظهر این سامانه بارشی از سمت مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

‌همچنین بعد از ظهر سه‌شنبه با عبور امواج تراز میانی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و به تناوب تا اوایل هفته آینده در کشور سبب  بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

‌روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ بارش باران در برخی نقاط‌ رگبار و رعد و برق موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان پیش‌بینی می‌شود همچنین‌ وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان‌ شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان خواهیم داشت که سرعت باد بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود‌.

بعدازظهر پنج شنبه‌ روز جمعه نیز بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق در استان‌های لرستان، جنوب شرق ایلام، شمال و شرق خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.     

روز چهارشنبه بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه تشدید می‌شود علاوه بر آن در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی و لرستان و اواخر وقت در برخی نقاط خوزستان و اصفهان، رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. طبق اعلام سازمان هواشناسی به سازمان‌ها‌‌ی مسئول توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید خصوصاً در ترددهای جاده‌ای و رخداد سیلاب‌های ناگهانی و موقت در مسیل‌های کوهستانی مناطق یاد شده، به‌کار گیرند. آسمان تهران  روز سه شنبه کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود. همچنین اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اولویت‌بندی پروژه‌های بازسازی در مناطق سیل زده

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از اولویت‌بندی پروژه‌های ساخت و بازسازی این وزارت در مدیریت پس از بحران، مبتنی بر شاخص‌های زیست محیطی، اقتصادی، فنی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و انجام پیگیری‌های لازم برای رفع خسارات و آسیب‌های ناشی از سیل، از سیاست‌های آتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران خبر داد.جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه غالباً تا کنون هزینه اولیه، تنها شاخص مؤثر برای اولویت بندی پروژه‌ها در زمان پس از بحران بوده، از لحاظ کردن توأمان شاخص‌های زیست محیطی، اقتصادی، فنی، اجتماعی به عنوان ضرورتی حیاتی در پیشگیری از وقوع دوباره سوانح در زمان بحران در همه مناطق کشور یاد کرد. به گفته وی، بازسازی تخریب‌های صورت گرفته، نیازمند تصمیم گیری بر مبنای متغیرهای پیچیده و وابسته به هم است و پیامدهای چندگانه ای را در کوتاه مدت و بلندمدت داشته که این تصمیم گیری‌ها با داشتن بینشی یکپارچه و جامع میسر خواهد شد.  از این رو، با توجه به عدم امکان پیش بینی دقیق نسبت به رویدادهای احتمالی در آینده، ایجاد مدل پویایی سیستم بسیار راهگشا خواهد بود.معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: از این رو، وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص‌های متنوع، به اولویت بندی پروژه‌های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه‌های کوتاه مدت و بلندمدت، بر اساس روش‌های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد. این اقدامات با نظارت بر پروژه‌های جاری در سطح مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بازبینی احتمالی در تخصیص اعتبارات در پروژه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر