ثبت رکورد معاینه فنی در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۸۵

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۷ به مراکز معاینه فنی در شهر تهران خبر داد.

به گزارش فارس، نواب حسینی منش در توضیح افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی در سال ۹۷ و ثبت یک رکورد جدید در مقایسه با سایر سال‌ها اظهارکرد: آغاز مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا از ابتدای آذرماه، کنترل مکانیزه معاینه فنی توسط دوربین در تمام ایام و ساعات شبانه‌روز در سطح شهر همچنین تعهد شهروندان به مشارکت اجتماعی و رعایت قانون موجب شد میزان مراجعات به مراکز شهر تهران در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، ۱۸درصد و در مقایسه با سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ درصد افزایش یابد و شهروندان به‌صورت محسوس شاهد نتایج مثبت این مشارکت و کاهش چشمگیر آلودگی هوا در سال ۹۷ باشند.

او در خصوص انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران در سال ۹۷ با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۳۶۵ هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر شدند، گفت: در مراکز معاینه فنی شهر تهران برای کلیه خودروها معاینه فنی برتر انجام می‌شود و خودروها می‌توانند در صورت قبولی در معاینه فنی برتر گواهی معاینه فنی برتر و در صورت عدم قبولی و احراز شرایط معاینه فنی معمولی با تمایل مالک گواهی معاینه فنی عادی دریافت کنند. در سال ۹۷، ۲۹ درصد از خودروها در آزمون آلایندگی مردود و نقص آلایندگی ۳۷۴ هزار دستگاه خودرو تشخیص و رفع ایراد شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص عملکرد واحد سیار تست کنار جاده که با مشارکت پلیس با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در شهر تهران از ابتدای مهرماه ۹۷ راه‌اندازی شد، اظهارکرد: این واحد نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی ۵۳۸۸ دستگاه خودروی سنگین در سطح شهر اقدام کرد که از این تعداد ۸۹ درصد از آن دارای معاینه فنی و ۱۱ درصد فاقد معاینه فنی بودند. وی ادامه داد: پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها، معاینه فنی ۱۰۹۶ دستگاه خودرو به علت مردودی از آزمون آلایندگی ابطال شد و در مجموع ۱۶۵۷ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون شدند که با عنایت به اهمیت تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین بر... تشدید آلودگی هوا، بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به تبع عدم ایستایی این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی و نیاز مبرم به کنترل مستمر این خودروها بدون تردید اجرای این طرح با همراهی پلیس در سال ۹۸ با جدیت بیشتری انجام شده و تعداد این اکیپ‌ها افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر