ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۳:۵۹
کد خبر: ۱۴۱۷۰۰

اتمام پروژه مسکن مهر در ۵ استان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون در چهار استان جشن اتمام مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر انجام شده و فروردین ۱۳۹۸ هم در خراسان جنوبی این اتفاق می‌افتد. به گزارش ایسنا، علی نبیان اظهار کرد: مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه کاری سازمان ملی زمین و مسکن است که هدف این است با سرعت مناسبی این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. او درباره آمار رفع تصرف از زمین‌های ملی و دولتی در سال ۱۳۹۷ گفت: کل زمین‌های دولتی که رفع تصرف شده ۲۹۵۸ مورد بوده که نزدیک به ۹۸۲ هکتار به ارزش حدود ۱,۳۶۴ میلیارد تومان بوده است. نبیان ادامه داد: به تمام یگان حفاظت از اراضی گفته‌ایم که در تعطیلات نوروز و همچنین کلیه روزهای سال از زمین‌های ملی و دولتی حفظ و حراست کنند.

آشکارسازی نقاط حادثه خیز سابقه‌دار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ایمنی جاده‌ها گفت: یکی از موضوعاتی که به آن تاکید می‌شود آشکارسازی نقاط سابقه‌دار حادثه‌خیز است به نحوی که هر جایی که امکان حادثه وجود دارد علائم یا هشدار‌دهنده نصب شود.به گزارش ایسنا، محمد اسلامی اظهار کرد: در همین رابطه باید هم روشنایی‌ها و هم علائم خط‌کشی‌ها و بنرهای هشدار‌دهنده در این مناطق نصب شوند. همچنین تعدادی از دوربین‌ها با اقداماتی که خارج از کنترل سیستم مدیریت راهداری بوده از کار افتاده یا آسیب دیده است که این دوربین‌های آسیب دیده و از کار افتاده هم تعمیر و مرمت شوند تا به حداکثر آمادگی برسند.

۴۰ درصد ظرفیت قطارهای نوروزی خالی است

رییس ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی‌ رجا گفت: طرح ویژه سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز شد اما ‌‌از حدود یک میلیون و 200 هزار صندلی ایجادی توسط شرکت رجا برای سفرهای نوروزی تا این لحظه فقط 60 درصد بلیت‌ها خریداری شده و مابقی موجود است.به گزارش فارس، محمدرضا شناسنده بیان کرد: هموطنان‌ با توزیع سفر خود در بازه زمانی مختلف علاوه بر بهره‌مندی از سفر با قطار، می‌توانند از تخفیفاتی که این شرکت در تاریخ‌ها و مسیرهای مختلف نیز ارایه می‌دهد استفاده کنند.‌رییس ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی شرکت رجا اضافه کرد: مسیر تهران- مشهد از تاریخ 4 فروردین دارای ظرفیت خالی است و از تاریخ دوازدهم فروردین تخفیف مناسب وجود دارد.او ادامه داد: مسیر مشهد-تهران هم در همه روزها دارای ظرفیت خالی است و در سایر مسیرها هم روزهای با تخفیف وجود دارد.معاون اجرایی رجا افزود: برای نوروز سال جاری حدود یک میلیون و 200 هزار صندلی ظرفیت ایجاد شده است که روزانه 150 قطار (73 حرکت بین شهری و 77 حرکت حومه ای) در خدمت مسافران است.

تعیین تکلیف 2 هزار ملک شهرداری تهران در نیمه اول 98

عضو شورای شهر تهران گفت: ۳۸۰۰ واحد شهرداری تهران که در اختیار افراد حقیقی یا حقوقی قرار گرفته است، در حال ساماندهی است و با انعقاد قرارداد به زودی تعیین تکلیف خواهد شد. به گزارش فارس، محمود میرلوحی در جمع خبرنگاران به بودجه سال 98 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ‌یکی از اولویت‌های ما در سال آینده منابع پایدار بوده است و اینکه چه برنامه‌ریزی برای افزایش منابع پایدار داشته باشیم. منابع غیرپایدار در حال حاضر مشکلاتی را ایجاد کرده است و شاهد بدهی‌های هنگفت و بلاتکلیفی در شهر تهران بوده‌ایم و این بدهی‌ها فشارهای زیادی را به ذهن و روح ما ایجاد کرده است.

وی گفت: ما در حال حاضر سه منبع درآمدی داریم که دولت، نفت و عوارض است که در حال حاضر دولت و مجلس توانسته است تاکنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی خود را به شهرداری تهران پرداخت کند.‌پارسال 14 میلیارد از محل پسماند درآمد داشتیم که امسال به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است و سال آینده نیز به 500 میلیارد تومان افزایش خواهد رسید. در حال حاضر تولید زباله از 9 هزار تن به 8 هزار تن کاهش یافته است و اینکه روزانه هزار تن زباله کمتر در تهران تولید می‌شود یک خبر خوب است که اگر از این 8 هزار تن زباله 3 هزار تن آن ارزشمند باشد و کیلویی هزار تومان به فروش برسد می‌تواند یک منبع درآمدی خوبی برای شهرداری تهران باشد.عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر واگذاری املاک و بازپس‌گیری آن اظهار داشت: ‌املاکی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته بود که قرارداد و اجاره‌نامه مشخصی نداشت و ما در بودجه سال آینده 100 میلیارد تومان از این محل درآمدزایی خواهیم داشت.در بودجه تبصره‌ای آورده‌ایم که ساختمان‌هایی که در اختیار خیریه‌ها، NGO‌ها و افراد حقیقی قرار دارد ارزیابی شود و اجاره‌نامه برای آنها تنظیم شود.در حال حاضر 2 هزار ملک شناسایی شده است که 3800 واحد می‌شود، اسناد آنها را جمع‌آوری کرده‌ایم و در آینده اجاره‌نامه و قراردادهای آنها را منعقد خواهیم کرد.امیدواریم در نیمه اول سال 98 از این بلاتکلیفی در حوزه املاک خارج شویم چرا که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

 

ارسال نظر