هشدار درباره افزایش تورم ملک

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۴۱۶۳۷

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه افزایش بدون برنامه وام مسکن موجب افزایش تورم می‌شود، گفت: ساماندهی بازار مسکن نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی با مدیریت وزارت راه و مشارکت وزارتخانه‌های تعاون، اقتصاد، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار است.

به گزارش تسنیم، فرج‌الله رجبی ادامه داد: افزایش وام مسکن پس از مصوبه اخیر مجلس در لایحه بودجه سال 98 درباره افزایش 5 هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن صورت گرفته و این موضوع بسیار حایز اهمیت است که آیا در نهایت می‌خواهیم قاعده عرضه و تقاضا را در بازار مسکن قبول کنیم.  او اظهار کرد: از این رو اولویت نخست در این حوزه، بازگشت سرمایه‌ها به بازار مسکن است و پس از آن می‌توان اقداماتی مانند افزایش تسهیلات مسکن را در دستور کار قرار داد.

به گفته رجبی یکی از نکات قابل توجه در بحث افزایش وام مسکن، مساله میزان سود تسهیلات است، از این رو باید به نقطه‌ای برسیم که نه از جیب مردم برای ارایه وام به عده‌ای خرج کنیم و نه اینکه متقاضیان بدون پشتوانه مالی بمانند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر کمبود ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی داشته‌ایم که باعث افزایش قیمت مسکن و افزایش بیکاری کارگران ساختمانی شده است، افزود: ساماندهی بازار مسکن نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی با مدیریت وزارت راه و شهرسازی و مشارکت وزارتخانه‌های تعاون، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا افزایش تسهیلات مسکن با برنامه‌ریزی صورت گرفته و افزایش وام بخشی از مراحل ساماندهی بازار مسکن باشد، این مساله می‌تواند به تحریک بازار کمک شایانی کند، اما در غیر این صورت، مشکلاتی مانند افزایش تورم رخ می‌دهد.

 

 

ارسال نظر