مردم یا ببخشند یا از شهرداری شکایت کنند

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۳۷۴

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره دریافت عوارض تردد در طرح زوج و فرد در سال جاری و بدهی‌هایی که در این زمینه برای مردم منظور می‌شود، گفت: مردم می‌توانند عوارض غیرقانونی که پرداخته‌اند را ببخشند یا از شهرداری شکایت کنند تا پول خود را پس بگیرند.

به گزارش ایلنا، محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره عوارض ورود به طرح زوج و فرد که در سال جاری از مردم اخذ شد و میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این زمینه اختلاف‌نظر وجود دارد، گفت: نظر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر همچنان مثل گذشته این است که تعرفه‌هایی که از مردم در سال جاری دریافت شده، خلاف قانون است و مردم بابت ورود به طرح زوج و فرد نباید پولی بپردازند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: کسانی که امسال برای ورود به طرح زوج و فرد عوارضی به شهرداری پرداختند، می‌توانند آن را ببخشند یا اینکه از شهرداری شکایت کنند تا وجوه پرداختی خود را پس بگیرند.

وی درباره جلسه کمیسیون مشترک کمیسیون عمران و حمل و نقل و کمیسیون نظارت و حقوقی که قرار بود برای تصمیم‌گیری درخصوص عوارض زوج و فرد در شورای شهر تشکیل شود، اظهار کرد: کمیسیون فعلا به دلیل تراکم کاری جلسه نداشته است و فعلا هم برگزاری جلسه را در دستور کار نداریم، اما ما نظر خود را قبلا اعلام کرده‌ایم. فرمانداری تهران هم در آخرین نظر خود اعلام کرده که دریافت عوارض تردد زوج و فرد قانونی نیست. او در پاسخ به اینکه اگر مردم عوارض زوج و فرد را نپردازند، مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود، گفت: پلیس ماشین مردم را به خاطر عدم پرداخت عوارض زوج و فرد نمی‌خواباند؛ ضمن اینکه مردم می‌توانند اگر شهرداری از آنان طلب پول غیرقانونی کرد، شکایت کنند.

صحبت‌های علیخانی در حالی مطرح می‌شود که اختلاف بین او و محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران بر سر این موضوع طی ماه‌های گذشته حاشیه‌ساز بوده است. علیخانی بارها در صحبت‌های خود اشاره کرده که اخذ جریمه از تردد در محدوده زوج وفرد غیرقانونی است. در حالی که پورسیدآقایی با استناد به ماده 8 مصوبه نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی تهران در سال 97 دریافت عوارض ورود به طرح زوج و فرد در سال جاری را قانونی می‌داند.  او در این باره گفته بود: «من نمی‌گویم دریافت عوارض برای ورود به طرح زوج و فرد قانونی است. من هیچ چیز از خود نمی‌گویم شورا هم نمی‌گوید این عوارض غیرقانونی است و تنها یک عضو شورا می‌گوید این عوارض غیرقانونی است. من به رییس شورای شهر نامه نوشتم تا تکلیف این موضوع مشخص شود اکنون صورتجلسه کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در داخل این کمیسیون درج شده است. کمیسیون حقوقی و نظارت در خصوص این نامه جلسه گذاشته و صورتجلسه کرده که کار شهرداری درست است. اگر یک عضو شورا می‌گوید نظر کمیسیون حقوقی را قبول ندارد من نمی‌دانم چه کنم. اگر کمیسیون نظارت و حقوقی به خبرنگاران گفته که نظر خود را در این مورد اعلام نکرده پس باید مخالفت خود را با دریافت عوارض به ما اعلام کند. فقط شرمندگی برای ما می‌ماند نسبت به شهروندانی که قانونمدار بوده‌اند.»

 

 

ارسال نظر