ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۰۱

رشد ۱۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته

سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از رشد ۱۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی و پروانه تخریب و نوسازی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، حامد سلیمی با اشاره به آخرین آمار صدور پروانه در تهران گفت: تا ۱۳ اسفند ماه سال ۹۷، ۹۸۰۱ پروانه ساختمانی و پروانه تخریب و نوسازی از سوی شهرداری تهران صادر شد.

براساس گزارش شهرنوشت، وی آمار صدور پروانه ساختمانی و تخریب و نوسازی در مدت مشابه سال قبل را ۸۸۲۰ مورد عنوان کرد و افزود: براساس این آمار امسال با رشد ۱۱ درصدی صدور پروانه نسبت به سال گذشته رو به رو هستیم. همچنین در این سال شاهد رشد ۱۴ درصدی متراژ پروانه‌ها بودیم.

هشدار درباره تعطیلی حمل‌ونقل عمومی تهران

رییس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت سهم خود را در حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد، گفت: اگر قرار باشد بیشتر از وضعیت فعلی به شهرداری فشار وارد شود باید حمل و نقل عمومی تعطیل شود.

به گزارش تسنیم محمد علیخانی درباره گران بودن نرخ حمل و نقل عمومی نسبت به حمل و نقل شخصی، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل بالا بودن هزینه حمل و نقل شخصی، مسافران مترو و اتوبوس افزایش یافته‌اند و به همین دلیل با کمبود واگن در مترو مواجه هستیم.

وی ادامه داد: دلیل افزایش مسافران مترو ارزان‌تر بودن حمل و نقل عمومی است؛ اگر شهروندی بخواهد از حمل و نقل شخصی برای ترددهای روزانه خود استفاده کند باید هزینه طرح ترافیک و عوارض تعریف شده برای محدوده حلقه دوم یا همان زوج و فرد سابق را بپردازد. طبق سیاستی که پیش‌بینی شده باید هزینه‌هایی که بابت عوارض پرداخت می‌شود صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود اما هنوز امکانات مان به قدری افزایش نیافته که در دسترس باشد و همه نقاط شهر را پوشش دهد ولی همه تلاش‌ها برای تحقق این امر در حال انجام است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: فکر می‌کنم در سال آینده با توجه به اعتبارات خوب و فاینانس‌هایی که پیش‌بینی شده بیشتر می‌توانیم در توسعه و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنیم. در این راستا شهرداری با حمایت شورای شهر در حال حرکت است؛ بطور کلی این نکته که به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم درست است ولی اینطور نیست که بگوییم حمل و نقل عمومی گران است.

وی اظهار کرد: متأسفانه دولت سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد و فشار زیادی به شهرداری وارد می‌شود، اما شهرداری برای حمل و نقل عمومی یارانه می‌پردازد و اگر قرار باشد بیشتر از وضعیت فعلی به شهرداری فشار وارد شود باید حمل و نقل عمومی را تعطیل کرد، زیرا در غیر این صورت این حوزه با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌توان آن را اداره کرد.

افزایش 8 درصدی مسافران هوایی در بهمن ماه

براساس تازه‌ترین گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، 3 میلیون و 700 هزار مسافر در بهمن ماه امسال در فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شدند که نسبت به دی ماه امسال 8 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، در بهمن ماه فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت، با انجام 29 هزار و 915 فروند نشست و برخاست حدود 36 میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی را جابه‌جا کنند که در مقایسه با دی ماه سال جاری 11 درصد رشد نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، در بهمن 97، فرودگاه مهرآباد با 10 هزار و 519 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی حدود یک میلیون و 300 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور بوده است.

فرودگاه مشهد با 4 هزار و 127 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 637 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با 3 هزار و 27 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 472 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.در بهمن ماه گذشته فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود 9 میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود 9 میلیون و 400 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از 6 میلیون و 300 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار گرفتند.

سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای بهمن97، 25 هزار نشست و برخاست و 419 فروند هواپیماست که در آن حدود 3 میلیون مسافر و حدود 23 میلیون کیلوگرم بار در مسیرهای داخلی ‎است.

همچنین سهم پروازهای خارجی در بهمن 97سال جاری، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها، 4 هزار نشست و برخاست و 496 فروند هواپیما است که طی آن حدود 700 هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به 13 میلیون کیلوگرم بار ارسال شده ‎است.

 

ارسال نظر