ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۵۱

مسافران نوروزی  بلیت هواپیما را گران نخرند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز افزایش نمی‌یابد، گفت: مسافران قبل از تهیه بلیت، قیمت بلیت مسیرهای هوایی را در سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مشاهده کنند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به گفته‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «نرخ بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا است و در ایام نوروز افزایش قیمت بلیت هواپیما نخواهیم داشت»، بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی در ایام تعطیلات نوروزی افزایش قیمت بلیت نخواهند داشت.او تأکید کرد: قیمت‌های بلیت هواپیما برای نوروز همان نرخ‌های آذر ماه امسال است که تعیین شده و در سایت شرکت‌های هواپیمایی قابل مشاهده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: به دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، آژانس‌ها و همچنین سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما ابلاغ شده است که به هیچ عنوان حق ندارند بالاتر از قیمت‌های تعیین شده شرکت‌های هواپیمایی، نرخی در سایت خود درج کند. اسعدی سامانی بیان کرد: در صورت مشاهده تخلف، دستگاه‌های نظارتی برخورد قانونی لازم با این شرکت‌ها، سایت‌ها و آژانس‌ها را خواهند داشت. او ‌افزود: سایت‌های اینترنتی ‌فروش بلیت هواپیما و شرکت‌های خدمات مسافرتی حتماً نسبت به تطبیق نرخ عرضه شده خود با قیمت‌های بلیتی که در سایت‌ شرکت‌های هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است اقدام کنند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: ممکن است به دلیل افزایش تقاضای سفر، عده‌ای سودجو به دنبال فروش بلیت جعلی به مسافران باشند که حتما توصیه می‌شود مسافران بلیت را از مراکز معتبر خریداری کنند، ضمن آنکه مسافران اگر بلیتی را از سایت خریداری می‌کنند از طریق لینک اعتبارسنجی درج شده در سایت شرکت‌های هواپیمایی و ‌سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌ نسبت به اعتبارسنجی بلیت خود اقدام کنند. اسعدی سامانی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری هم طبق سنوات گذشته مسوولیت نظارت بر نرخ‌ها را بر عهده دارد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: مردم برای تهیه بلیت یک مسیر ابتدا به سایت شرکت‌های هواپیمایی یا سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه و نرخ‌های درج شده در سایت را مشاهده کنند و سپس برای تهیه بلیت اقدام کنند تا به این ترتیب با خرید بلیت گران‌تر متضرر نشوند. او درباره تقاضای شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای فوق‌العاده در ایام نوروز گفت: برخی شرکت‌ها بر اساس توانمندی و قابلیت‌های خود، درخواست برقراری پرواز فوق‌العاده‌ برای ایام نوروز داده‌اند که برخی مجوزها در این باره در سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است و برخی هم در دست رسیدگی و اقدام است.

افزایش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات مهندسی ساختمان

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از ابلاغ افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سطح استان تهران خبر داد و گفت: تعرفه خدمات مهندسی ۲۵ درصد نسبت به تعرفه سال ۹۶ افزایش یافته است.

به گزارش فارس، محمد طاهری افزود: پس از دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی افزایش تعرفه خدمات مهندسی ساختمان توسط هیات ۵ نفره استان تهران با تشکیل جلسه این هیات در صبح امروز افزایش تعرفه خدمات مهندسی ساختمان در استان تهران تصویب و ابلاغ شد. او ادامه داد: این افزایش حداکثر اختیارات هیات ۵ نفره استان تهران است که پس از حدود ۳ سال عدم تشکیل جلسات این هیات با پیگیری سازمان نظام مهندسی تهران تشکیل و موضوع تعرفه مورد بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب قرار گرفت.

واگذاری ۷۰۰ ملک شهرداری مغایرت قانونی دارد

پیروز حناچی، شهردار تهران در پاسخ به تذکر سید محمود میرلوحی عضو شورا درباره «انتشار فهرست املاک شهرداری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی» گفت: ۲۰۱۰ مورد از املاک واگذاری شده با کاربری‌های مختلف در راستای بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون ۷۰۰ مورد از آن مغایر با این بند بوده است. به گزارش ایلنا، حناچی در ارتباط با تذکر سید محمود میر لوحی پیرامون انتشار فهرست املاک شهرداری که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است (از سال ۱۳۹۰) و نحوه واگذاری آن در راستای اجرای بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهردارها گفت: در راستای مصوبه واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات غیردولتی کمیته‌ای تحت عنوان ساماندهی املاک شهرداری تهران در سازمان املاک و مستغلات با کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی، مذهبی، خیریه‌ها، درمانی، نظامی و ... شناسایی و احصا گردیده است. وی ادامه داد: از این میان ۷۰۰ مورد شناسایی شده که اختلاف و انحراف فاحشی با موضوعیت املاک مشمول بند ۶ ماده ۵۵ داشته است که 200 مورد آن مسکونی است و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی اقدامات عاجل و موثر در جهت تخلیه آن صورت پذیرفته است که هم‌اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم. حناچی اظهار کرد: در خصوص ۵۰۰ مورد دیگر اقدامات مقدماتی و اولیه در جهت استرداد آن در دست اجراست.

 

ارسال نظر