ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۴۵۸

صدور مجوز پروازهای داخلی و خارجی برای نوروز

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور ۱۹ هزار و ۶۸۷ مجوز پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده برای نوروز سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده با بیان اینکه ایام پیک پرواز نوروزی امسال از 25 اسفندماه 97 آغاز و تا 17 فروردین 98 ادامه دارد، افزود: در مسیرهای بین‌المللی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی 5048 مجوز و در مسیرهای داخلی 14639 پرواز صادر شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: برای اینکه بتوان بلیت هواپیمای بیشتری به صورت سیستمی در اختیار متقاضیان سفرهای بخش هوایی قرار گیرد تاکنون 861 پرواز فوق‌العاده داخلی وخارجی صادر شده است و سازمان هواپیمایی کشوری آماده است برای انجام پروازهای فوق‌العاده نوروزی با رعایت اصول ایمنی و توان شرکت‌ها، براساس درخواست شرکت‌های هواپیمایی مجوز پرواز در مسیرهای زیارتی و سیاحتی صادر کند. او گفت: از این تعداد پرواز فوق‌العاده برای مسیرهای بین‌المللی 395 مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 112 مجوز پرواز برای شرکت‌های خارجی و همچنین در مسیرهای داخلی 354 مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی صادر شده است. وی همچنین افزود: مسافران می‌توانند در صورت نیاز و مشاهده هر گونه تخلف در نحوه توزیع و قیمت بلیت هواپیما ابتدا به شرکت مربوطه تماس گرفته یا از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی

https: //www.cao.ir، شکایت خود را ارسال نمایند.

آغاز ساخت شهرهای جدید لامرد و تیس در سال 98

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور از ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور خبر داد و گفت: در راستای توسعه شهرهای جدید در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

به گزارش مهر، حبیب‌الله طاهرخانی از هویت‌سازی در شهرهای جدید به عنوان یک اولویت بسیار مهم یاد کرد و ادامه داد: ایجاد مراکز فرهنگی و اجتماعی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در دست یابی به این اهداف خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور یادآورشد: شکل‌گیری هویت فرهنگی از نیازهای اساسی در شهرهای جدید است که تلاش می‌شود با گسترش فضاهای فرهنگی و اجرای برنامه‌های متتنوع در این مسیر حرکت کرد.

طاهرخانی با تاکید بر ایجاد نمادهای فرهنگی و اجتماعی در شهرهای جدید ادامه داد: در طراحی و اجرای ساختمان‌ها و بناها در شهرهای جدید باید موضوع هویت و نماد مورد توجه قرار بگیرد.

اواز آغاز عملیات اجرایی شهر جدید تابناک در لامرد فارس و شهر تیس در چابهار از سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ۲۱ شهر جدید در کشور در حال ساخت است. از این رو، تلاش می‌شود زیرساخت‌های این شهرها توسعه یابد.

افت تولید مسکن در سال‌های ۹۵ و ۹۶

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه اولین سود افزایش ساخت‌وساز به جیب مهندسان می‌رود، گفت: سال‌های ۹۵ و ۹۶ کمترین سال‌ تولید و ساخت مسکن در ۱۵ سال اخیر بود.

به گزارش فارس، فرج‌الله رجبی افزود: در کشور طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ حدود ۴۰۰ هزار ملک ساخته‌ شده است که حدود دو میلیون کمبود مسکن در کشور را نشان می‌دهد.

او افزود: برای جبران این میزان عقب‌افتادگی باید اقدام ملی صورت گیرد، تا مشکلات بازار مسکن، سکه و خودرو حل شود؛ همچنین باید دانست تنها امکانی که می‌تواند آمار قابل قبولی برای اشتغال ارایه دهد، رونق ساخت‌وساز است.

رجبی تصریح کرد: این اتفاق در حالی روی داده که در شرایط فعلی کمبود حدود 2 میلیونی در حوزه مسکن در کشور داریم، البته عمده ساخت‌وساز ما منتهی به بخش خصوصی و تسهیلات بانکی است، درحالی که می‌توان از ظرفیت مهندسان برای ساخت‌وساز بسیار استفاده کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: کمتر از ۴۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت در بودجه ۹۸ پیش بینی شده است که اگر ۲۰ درصد حقوق کارکنان دولت قرار باشد که اضافه شود یعنی ۳۱۰ هزار میلیارد تومان صرف این بخش خواهد شد.

او ادامه داد: همین یک موضوع نشان می‌دهد که اعتبارات تا چه میزان محدود است؛ البته در همین بودجه ۹۸ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده‌شده تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان زمین برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر بفروشد و ۳ هزار میلیارد تومان نیز منبع دیگری برای اجرای برنامه‌های این وزارتخانه صرف شود.

 

ارسال نظر