اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۲۰۶

ورود ابرهای باران‌زا به کشور

از سه‌شنبه

روز سه‌شنبه هفته جاری سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که به تناوب تا پایان هفته اغلب مناطق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (یکشنبه) در ارتفاعات البرز شرقی هم بارش پراکنده رخ خواهد داد و انتظار می‌رود روز دوشنبه در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده رخ دهد. از بعد‌از‌ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه در مناطقی از کرمان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه خلیج‌فارس به ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن مواج است و از بعد از ظهر دوشنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که به تناوب تا پایان هفته‌ اغلب مناطق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما روز یکشنبه در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود. امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

2  لایحه کلیدی برای درآمدهای پایدار شهری

شهردار تهران گفت: هر فردی در شهر از خدمات بیشتری استفاده کند، باید هزینه آن را بپردازد و البته معنایش این نیست که بخواهیم از همه مردم هزینه بالا دریافت کنیم. پیروز حناچی، شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: در مجلس دو لایحه داریم که اگر به تصویب برسد، بخش عمده‌ای از درآمدهای پایدار برای شهر تهران تامین می‌شود. یکی از این لوایح، لایحه منابع مالی پایدار و دیگری لایحه مالیات بر ارزش افزوده است. وی گفت: تامین درآمدهای پایدار یعنی اگر کسی از در شهرداری برای دریافت پروانه وارد نشد، شهرداری از پس امور جاری خود برآید. شهردار تهران در پاسخ به اینکه شهرداری علاوه بر دریافت عوارض از مردم چه درآمدهای پایدار دیگری می‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: عوارض، مالیات محلی، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات خودرو و ... از جمله درآمدهای پایدار است و همه درآمدهای شهری از همین جنس عوارض و مالیات است.

تغییر در روند جذب نیرو

در شهرداری تهران

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از تحقق توازن عرضه و تقاضای نیروی انسانی شهرداری تهران با راه‌اندازی سامانه بازار کار داخلی خبر داد و گفت: این سامانه این امکان را فراهم می‌کند تا نیروها درون مجموعه شهرداری تهران در بخشی که مورد علاقه خودشان است با توجه به نیاز بخش‌های مختلف مشغول به کار شوند. ابراهیم شیخ در گفت‌وگو با ایسنا افزود: برابر برنامه سوم سالانه

۶ درصد کارکنان مازاد در درون ساختار تشکیلاتی باید کاهش پیدا کند و در ازای این کاهش نیروهای مازاد می‌توانیم ۱۵ درصد نیروی نخبه جدید متناسب نیازهای سازمان جذب داشته باشیم. در حقیقت به ازای هر 6 نفر که از نیروهای مازاد کاهش پیدا می‌کنند می‌توانیم یک نفر جذب نیرو کنیم. معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران اضافه کرد: همه کسانی که واجد شرایط برای جذب باشد، اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی شهرداری تهران ثبت شده است و در حقیقت برخلاف گذشته دیگر واحدها برای جذب نیروی اسم معرفی نمی‌کنند بلکه آنها نیازهایشان را اعلام می‌کند و براساس تجربه و نیاز اعلام شده ما به سراغ بانک اطلاعاتی می‌رویم و کاندیداهای مورد نظر را پیدا می‌کنم. در مرحله بعد با برگزاری آزمون فرد مورد نظر انتخاب می‌شود. وی تاکید کرد: ما در شهرداری تهران رویکرد متفاوتی داریم. در دوران مدیریت شهری جدید راه‌اندازی سامانه بازار کار داخلی شهرداری تهران - که عرضه و تقاضای نیروی انسانی را متوازن می‌کند- محقق شد.

قانون سرانجام یقه متخلفان را می‌گیرد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص اقدام شهرداری برای دریافت عوارض تردد در محدوده زوج و فرد در سال جاری گفت: این کار غیرقانونی است و بالاخره قانون یک جایی یقه متخلفان را می‌گیرد. محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران‌ در گفت‌وگو با ایلنا، درباره سرانجام اختلاف‌نظر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در زمینه اخذ عوارض زوج و فرد در سال جاری گفت: تفسیری که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری از قانون داشتند، غلط بود و دریافت عوارض بابت تردد در محدوده زوج و فرد تهران غیرقانونی است. فرمانداری تهران هم کتبا نظر خود را در این رابطه اعلام کرده است. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: ما که لایحه را مصوب کردیم، می‌گوییم برای عوارض زوج و فرد در سال ۹۷ تعرفه‌ای نداشتیم و به عبارتی اصلا تعرفه‌ای برای تردد در محدوده زوج و فرد تصویب نکردیم. وی افزود: کار نظارتی خود را انجام و تذکر داده‌ایم و کسانی که مرتکب تخلف شده و عوارض غیرقانونی دریافت می‌کنند، باید پاسخگو باشند. اگر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری می‌گوید این عوارض قانونی است، بعد باید جواب مردم و مراجع قانونی را بدهد. بالاخره قانون یک جایی یقه متخلفان را می‌گیرد. علیخانی بیان کرد: روال قانونی این است که اگر در یک مصوبه ابهامی‌ وجود دارد، از شورای شهر استفساریه و در صحن شورا در این زمینه رای‌گیری شود.

 

ارسال نظر