تدوین راهبردهای مقابله با فساد در شهرداری تهران

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۲۰۵

معاون شهردار تهران با اشاره به انجام پژوهش کاربردی برای تدوین سند راهبردی مقابله با فساد در شهرداری تهران گفت: تاکنون انجام مطالعه در این حوزه مورد توجه نبوده است .

به گزارش مهر، سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در نشست بررسی سند راهبردی مبارزه با فساد در شهرداری تهران با اشاره به انجام پژوهش کاربردی برای تدوین سند راهبردی مقابله با فساد در شهرداری تهران گفت: تاکنون انجام مطالعه در این حوزه مورد توجه نبوده و از این‌رو، انجام این پژوهش قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: باید با توجه به قوانین، مقررات و اسناد فرادستی با تبیین و تحلیل آنها برای فهرست‌گذاری و تقسیم‌بندی موارد بر اساس دو محور پیشگیری و پیگیری و تطبیق راهبردهای مقابله با فساد عمل کرد.

معاون شهردار تهران در این مورد ادامه داد: توجه به مساله‌یابی (تبیین)، فرآیندیابی، تشخیص و ارایه راه‌حل در مقابله با فساد و به عبارت دیگر توجه به دانش، ضمن اینکه صرفا به توصیه‌های کلی اکتفا نکرده، راه را برای روش‌مند کردن اقدامات مهیا می‌کند.

 برای ارایه بسترها و مصادیق فساد باید توجه ویژه‌ای به نظر ذی‌نفعان متعدد شهرداری تهران شامل کارکنان، اعضای شورای شهر، پیمانکاران و مسوولان اجرایی داشت. اشرفی در ادامه برای عملیاتی کردن پیشنهادهای ارایه شده برای مقابله با فساد تاکید کرد: تبیین و تدوین راهبردهای مقابله با فساد توسط ذی‌نفعان شهرداری علی‌الخصوص کارکنان، ایجاد فهم مشترک در مورد مسائل و تلاش برای رفع هرگونه فساد سیستمی و ناکارآمدی که اعتماد عمومی به مدیریت شهری را خدشه‌دار می‌کند، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از ایجاد نظام ارزیابی اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات در شهرداری تهران خبر داد و افزود: بر اساس این نظام تمام مداخلات سیاستی برای رفع چالش‌های موجود مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته و بر این اساس رویه‌ها و فرآیندهای متداول و معمول نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در صورت نداشتن اثربخشی مناسب در بهبود و اصلاح سیستم، در برنامه توقف یا تغییر انجام می‌شود.

همچنین در ابتدای این نشست روح‌الله شهیدی‌پور، مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران، درباره تاریخچه و لزوم اجرای این پژوهش، گروه تحقیق به ارایه محورهای مهم و کلیدی مطالعه انجام گرفته پرداخت.

 

ارسال نظر