تخفیف طرح ترافیک برای آژانس‌ها و وانت‌بارها

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۳:۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۰۱۲۷

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از لحاظ تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی طرح ترافیک در سقف سهمیه‌ای برای آژانس‌ها و وانت‌بارها خبر داد و گفت: این تخفیف در حلقه دوم (طرح زوج و فرد) نیز بدون وجود سقف سهمیه منوط به ارایه «سندسفر» و «باربرگ» لحاظ شده است. به گزارش ایسنا، شهریار افندی‌زاده در مورد سهمیه طرح ترافیک و حلقه دوم برای آژانس‌ها و وانت‌بارها، اظهارکرد: امسال برای طرح ترافیک آژانس‌ها سقف سهمیه ۵۰ درصد تخفیف لحاظ شده است و در صورت داشتن سند سفر این تخفیف به ۷۰ درصد می‌رسد. در مورد وانت‌بارها نیز همین تخفیف لحاظ شده است و اگر خودرویی دارای باربرگ یا سند حمل جابه‌جایی باشد، این تخفیف به ۷۰ درصد می‌رسد یعنی ضرایب ۰.۵ به ۰.۳ کاهش خواهد یافت.

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل ترافیک در مورد محدوده حلقه دوم توضیح داد: همین تخفیف برای آژانس‌ها و وانت‌بارها در مورد حلقه دوم نیز لحاظ شده است. تنها تفاوت آن با طرح ترافیک این است که در محدوده حلقه دوم سقف سهمیه وجود ندارد. مشکلات طرح ترافیک سال ۹۷ رفع شده است و سیستم یکپارچه‌ای برای محدوده طرح ترافیک و حلقه دوم ایجاد خواهد شد. همچنین مطالعات و بررسی‌های مناسبی برای طرح ترافیک و حلقه دوم در سال ۹۸ صورت گرفته است و می‌تواند طرح خوبی اجرا شود. افندی‌زاده با اشاره به اینکه شورای حمل و نقل ترافیک سه ماه فرجه برای اجرای طرح حلقه دوم در نظر گرفته است تا مردم به خوبی با آن آشنا شوند، گفت: هر خودرو برای ورود به حلقه دوم در هر فصل می‌تواند ۲۰ روز به صورت رایگان و بدون لحاظ پلاک در محدوده حضور داشته باشد و برای تردد بیشتر در این محدوده عوارض پرداخت کند.

وی در مورد خودروهای پلاک شهرستان نیز توضیح داد: روزهای مجاز برای ورود پلاک شهرستان به حلقه دوم در هر فصل ۱۵ روز و منوط به ثبت نام در سامانه تهران من است. قائم‌مقام معاونت حمل و نقل ترافیک با اشاره به اینکه سقف سهمیه در هیچ یک از روزهای ۹۷ پر نشد، گفت: بر همین اساس سقف سهمیه طرح ترافیک در سال ۹۸ تغییر نخواهد کرد.به گفته وی سهمیه‌های مربوط به جانبازان، خبرنگاران و سایر موارد بدون تغییر اعمال خواهد شد.

افندی‌زاده تاکید کرد: زمان پیک اول ترافیک نیز از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۰ صبح و پیک دوم از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نظر گرفته شده است. در روز پنجشنبه نیز طرح از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ خواهد بود.

شهریار افندی‌زاده همچنین با اشاره به امتیازات ساکنان محدوده طرح ترافیک و حلقه دوم گفت: علاوه بر اینکه ساکنان این محدوده مانند سال گذشته می‌توانند یک خروج رایگان تا قبل از ساعت 8:30  و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ به محدوده داشته باشند، با مصوبه شورای شهر امتیاز دیگری برای اولین‌بار در نظر گرفته شده است.ساکنان محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد امسال برای اولین‌بار از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

به گفته قائم‌مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، این تخفیف برای ساکنان محدوده طرح ترافیک و حلقه دوم به ازای هر واحد مسکونی یک خودرو اعمال خواهد شد. او با بیان اینکه حلقه دوم (محدوده زوج و فرد) پنجشنبه‌ها برقرار خواهد بود، گفت: افرادی که بتوانند با پرداخت عوارض یا سهمیه خود وارد محدوده حلقه دوم شوند می‌توانند به‌صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک نیز شوند.

 

ارسال نظر