ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۹۰۰

تهران با ماهی ۷۲۰ میلیارد تومان اداره می‌شود

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران اعلام کرد: در حال حاضر ماهانه حدود ۷۲۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد و هزینه نگهداشت شهر توسط شهرداری تهران پرداخت می‌شود. به گزارش ایسنا، ابراهیم شیخ درباره میزان پرداخت‌های شهرداری تهران در حوزه حقوق و دستمزد و نگهداشت شهر تهران گفت: باید تلاش کنیم شهر تهران ارزان‌تر اداره شود و در راستای تحقق این استراتژی پنج راهبرد چابک‌سازی، هوشمندسازی، پوشش انتظارات شهروندان، رعایت اخلاق توسط کارکنان بیش از گذشته، توجه به رفاه حال و آینده کارکنان و شایسته سالاری در دستورکار قرار گرفته است. وی افزود: تمامی کارکنان مجموعه شهرداری تهران در سامانه‌ای تحت عنوان «سیستم جامع منابع انسانی شهرداری تهران» به صورت هوشمند و شفاف فعالیت و حضور و غیاب‌شان ثبت می‌شود. در حقیقت برنامه داریم به شکل شفاف این بخش در اختیار شهروندان نیز قرار گیرد؛ در حال حاضر این کار در مراحل نهایی قرار گرفته است، البته ملاحظات قانونی وجود دارد که ابلاغ شده، اما تلاش می‌کنیم این کار را محقق کنیم. معاون شهردار تهران درباره روند انتصابات در مجموعه شهرداری تهران گفت: در شهرداری تهران یکی از پیچیده‌ترین تیم‌های انتصابات را داریم؛ به این شکل که ابتدا مقام مافوق در فرمی اطلاعات فرد را به اداره کل ارزشیابی و کارگزینی ارایه می‌کند. در مرحله بعد ارزشیابی شایستگی‌های مدیریتی و همچنین ارسال مشخصات فرد برای اخذ استعلام به مراجع نظارتی و نهایتاً استعلام از مرجع تخصصی برای فرد از بخش تخصصی مربوطه انجام می‌شود. درحقیقت صلاحیت‌های تخصصی افراد از معاونت تخصصی اخذ می‌شود. وی افزود: این اقدامات در کمیته انتصابات انجام و تک تک اطلاعات افراد بررسی می‌شود و نهایتاً نسبت به انتصاب افراد اقدام می‌شود. بی‌تردید در هیچ وزارتخانه‌ای چنین نظام پیچیده‌ای برای انتصابات وجود ندارد. البته نتایج کار کمیته انتصابات برای شهردار تهران ارسال و در صورت تأیید شهردار تهران نسبت به صدور حکم برای فرد مورد نظر اقدام می‌شود. حدود یک سال است که انتصابات با این شیوه آغاز شده است و خروجی اقدامات این کمیته سبب شده تعداد افرادی که دکتری داشتند از ۴.۶ به ۱۷.۶ درصد و تعداد افراد زیر لیسانس از ۵.۲ به ۱.۲ درصد در مجموعه شهرداری تهران رسیده است و به این ترتیب این شیوه باعث شده افرادی سرکار آیند که تحصیلات بهتری دارند.

آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو تا پایان سال

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو از خطوط ۶ و ۷ تا پایان سال خبر داد. به گزارش فارس، علی امام با اشاره به تسریع عملیات آماده‌سازی در خطوط ۶ و ۷ گفت: در تلاش هستیم ۹ کیلومتر جنوبی از خط ۶ را با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا تا پایانه سال آماده افتتاح کنیم. وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های ساختمانی در این سه ایستگاه به پایان رسیده و برای تجهیز این ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در صورت عدم بروز مشکل خاص، تا پایان سال آماده بهره‌برداری اولیه خواهیم بود. مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آخرین وضعیت تجهیز خط ۷ نیز گفت: بخش شمالی این خط حد فاصل ایستگاه شهید نواب صفوی تا میدان صنعت شامل ۷.۵ کیلومتر با دو ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت در مرحله سیگنالینگ است.تجهیزات باقی مانده این خط هفته گذشته ترخیص و هم‌اکنون در حال نصب است. امام تصریح کرد: ایستگاه هلال احمر که در مسیر افتتاح شده خط ۷ قرار داشت و در تیرماه سال گذشته به دلیل عدم تکمیل افتتاح نشد در این مرحله، افتتاح خواهد شد.

کولاک برف در ارتفاعات تهران و شمال کشور

امروز به سبب بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کاهش دید، رخ می‌دهد. به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین‌ داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز با ورود سامانه‌ای به سواحل خزر و شمال شرق بارش باران و در مناطق سردسیر و دامنه‌ها بارش برف به همراه کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. امروز سامانه دیگری در جنوب و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود که سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در این مناطق و بارش برف در ارتفاعات کرمان خواهد شد. فعالیت این سامانه روز چهارشنبه روی نیمه شرقی کشور است و روز پنج‌شنبه به تدریج سامانه از شرق کشور خارج می‌شود. در سه روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است. آسمان تهران امروز (سه شنبه) صاف همراه با وزش باد، بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در تهران ۱۰ و صفر درجه خواهد بود و روز چهارشنبه دمای تهران به یک درجه زیر صفر می‌رسد.  امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

 

 

ارسال نظر