در شهر

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۰:۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۹۶۵۱

  توزیع قبوض عوارض شهری سالانه از امروز

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران از آغاز توزیع قبوض عوارض و بهای خدمات سالانه از امروز خبرداد.

به گزارش ایسنا، وحید عرب در مورد زمان انتشار و توزیع قبوض عوارض و بهای خدمات با بیان اینکه قبوض انبوهی که شهرداری هرساله آن را منتشر می‌کند در قالب چهار آیتم بهای خدمات پسماند مسکونی، بهای خدمات پسماند غیر مسکونی، عوارض کسب و پیشه و عوارض نوسازی است که اخذ آنها مستند به قوانین بالادستی و مصوبات قانونی است که بر اساس فرمول خاصی تعیین می‌شود، گفت: شهرداری نیز بر اساس مصوبات و فرمول تعیین شده، نسبت به محاسبه، چاپ قبوض و ارسال آنها از طریق پست اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ عوارض و بهای خدمات بر اساس فرمول مشخصی محاسبه می‌شود، در مورد زمان توزیع قبوض گفت: اصلاحات مصوبه بهای خدمات پسماند سه ماه در شورای شهر به طول انجامید، اما با این حال از شنبه فیش قبوض به صورت گسترده توزیع می‌شود و مناطق ۹ و ۱۰ جزو  اولین مناطق هستند که فیش‌های آنها توزیع می‌شود. از یک‌شنبه هفته جاری قبوض ۱۲ منطقه دیگر تحویل پست می‌شود تا میان شهروندان توزیع شده و آنها نیز طبق قانون و مقررات مهلت دارند تا پایان سال عوارض را پرداخت کنند.

عرب ادامه داد: بر اساس مصوبات، هر شهروندی که تا پایان سال عوارض خود را در حوزه نوسازی پرداخت کند، مشمول کسب ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی خواهد شد و همچنین در حوزه پرداخت بهای خدمات پسماند نیز افراد خوش حساب مشمول اعمال ۱.۵ درصد تخفیف به ازای هر ماه می‌شوند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان اینکه البته از ابتدای امسال (۹۷)، شهروندان می‌توانستند نسبت به پرداخت الکترونیک و اینترنتی عوارض و بهای خدمات خود اقدام کنند گفت: بر این اساس تا آذر ماه سال جاری ۱۹۰ میلیارد تومان در حوزه عوارض نوسازی، ۳۸ میلیارد تومان در حوزه عوارض پسماند مسکونی، بیش از ۴۴ میلیارد تومان در حوزه عوارض کسب و پیشه و بیش از ۸۵ میلیارد تومان در حوزه عوارض پسماند غیر مسکونی وصول شده است.

عرب در مورد پرداخت عوارض پسماند غیر مسکونی توسط کسبه که سال گذشته افزایش عوارض موجب گلایه آنها شده بود نیز گفت: خبر خوشی برای صنوف داریم چرا که نرخ بهای پسماند در سال‌های گذشته مورد اعتراض آنها بود و معتقد بودند که فرمول قیمت املاک برای تعیین بهای خدمات عادلانه نیست اما طی رایزنی‌های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد با صنوف و اتحادیه‌ها در این فرمول بازنگری انجام شده و بطور میانگین ۲۷ درصد کاهش در تعیین بهای خدمات در سال ۹۷ را شاهد خواهیم بود، البته در برخی صنوف ممکن است افزایش یابد اما بطور کل، کاهش میانگین ۲۷ درصد را شاهد خواهیم بود که این تغییرات مورد استقبال اصناف و اتحادیه‌ها قرار گرفت.

  تعلیق جمع‌آوری سطل‌های بزرگ زباله

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت که طرح جمع‌آوری سطل‌های بزرگ زباله فعلا اجرا نمی‌شود.

به گزارش مهر، محمود میرلوحی با بیان اینکه در تهران هر روز ۹هزار تن زباله و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی جمع‌آوری می‌شود که عدد بزرگی است گفت: در حال حاضر ۷۰۰ تن زباله در روز کمتر تولید می‌شود.

میرلوحی درباره اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر احتمال جمع‌آوری سطل‌های بزرگ زباله از سطح شهر گفت: درباره مدیریت پسماند سه راهبرد مهم وجود دارد؛ یکی کاهش تولید پسماند، همانطور که می‌دانید شهروندان ایرانی به صورت میانگین ۳ برابر متوسط جهانی پسماند تولید می‌کنند که این باید تغییر کند. نکته دوم نحوه جمع‌آوری زباله‌هاست که در این زمینه هم میزان جمع‌آوری زباله‌ها در مقایسه با سایر کشورها بسیار بیشتر است. نکته سوم مربوط به تفکیک زباله است که این هم کار بسیار بزرگی است.

وی تصریح کرد: بحث جمع‌آوری سطل‌های زباله بزرگ فعلا مطرح نیست، اما روزی را پیش بینی می‌کنم که این اتفاق بیفتد.

عضو شورای شهر با تقدیر از معاون خدمات شهری شهرداری و مدیرعامل سازمان پسماند، گفت: بودجه درخواستی دوستان برای سازمان ۵۳۰ میلیارد است در حالی که قراردادهای رفت و روب ۲۰ میلیارد تومان شده است که این نشانه مدیریت صحیح است. همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان قرارداد در زمینه پسماند بسته شده است در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۲ میلیارد بود.

 

ارسال نظر