اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۹۸

گام‌های اساسی  برای حل مشکلات اقتصادی مردم

خوی| نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم قهرمان با وجود تحریم‌ها عاشقانه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. حجت‌الاسلام دیرباز در راهپیمایی باشکوه مردم خوی در جشن چهل سالگی انقلاب با اشاره به حضور دشمن شکن و باشکوه مردم در این راهپیمایی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و تورم اظهار کرد: از دولتمردان تقاضا دارم برای حل مشکلات اقتصادی مردم گام‌های اساسی بردارند. عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست ضد ایرانی ورشو به هدایت امریکا اظهار کرد: این حضور گسترده و باشکوه مردم در اهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر این نشست امریکا است. وی تصریح کرد: امریکا که توطئه‌هایش در سوریه و عراق شکست خورد اکنون به نشست لهستان دل خوش کرده است. دیرباز ادامه داد: با وجود توطئه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی با قدرت و شکوه هر چه تمام‌تر مسیر رشد و توسعه را طی می‌کند.

   حضور مردم  موجب عقب‌نشینی دشمنان خواهد شد

سنندج|نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن ابراز خرسندی از حضور مردم، این حضور را موجب عقب‌نشینی دشمنان ایران دانست.

حجت‌الاسلام محمد حسینی شاهرودی ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کردستان، اظهار کرد: چنان که مقام معظم رهبری فرمود حضور شگفت‌انگیز مردم را شاهد هستیم و این حضور نقشه‌ها و آرزوهای دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: تمام تلاش دشمنان ایران این بود که با اعمال تحریم‌ها مردم را تحت تأثیر قرار دهند اما امروز وقتی حضور مردم را مشاهده کنند، پایبندی مردم ایران به انقلاب را می‌بینند و ناچار به عقب‌نشینی خواهند شد.

حسینی شاهرودی همچنین پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف را نشان‌دهنده استقلال کشور و عدم وابستگی به کشورهای دیگر دانست و خاطرنشان کرد: این وضعیت پیش از انقلاب کاملاً متفاوت بود و کشور ما در همه عرصه‌ها وابسته به بیگانگان بود.

واژگونی ون گردشگران خارجی  در فارس

شیراز|مدیر مرکز اورژانس استان فارس گفت: صبح دیروز یکدستگاه ون حامل گردشگران خارجی در منطقه خرمبید واژگون و منجر به مصدومیت ۹ نفر شد. محمدجواد مرادیان گفت: ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح دوشنبه یک ون حامل ۸ گردشگر چینی، در گردنه شهید آباد خرمبید واژگون و منجر به مصدومیت هر ۹ سرنشین این خودرو شد. وی گفت: در این حادثه تمام سرنشینان خودرو که دچار مصدومیت جزئی شده بودند با استفاده از ۳ دستگاه آمبولانس به بیمارستان خرمبید منتقل شدند. مرادیان همچنین گفت: دیروز بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه آمبولانس در شهر زرقان، ۲ تکنیسین مرکز اورژانس فارس مصدوم و به بیمارستان زرقان منتقل شدند.

ورود دومین کشتی لاینر از کشور هند به بندر چابهار

زاهدان|مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم بین بنادر کشور هند و چابهار برای دومین‌بار طبق برنامه زمانی تعیین شده، کشتی کانتینری اینتر سیدنی وارد بندر چابهار شد. بهروز آقایی افزود: عملیات پهلودهی و تخلیه محموله این کشتی بلافاصله پس از ورود به لنگرگاه با استفاده از تجهیزات استراتژیک موجود در بندر شهید بهشتی آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط خط کشتیرانی سفر کشتی بصورت دو هفته یک‌بار برای بندر چابهار برنامه‌ریزی شده که امکان صادرات، واردات و ترانزیت کالا بصورت مستقیم از بندر چابهار فراهم شده است. آقایی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای افزایش رضایتمندی و جذب حداکثری خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و فورواردرها اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ارایه خدمات مطلوب، جلوگیری از زمان انتظار کشتی‌ها و انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن را در رئوس برنامه‌های خود قرار داده است.

کاهش ۸۵ درصدی فقر در ۴۰ سال گذشته

ری| وزیر سابق دادگستری گفت: جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته ۸۵ درصد فقر را کاهش داده است.

مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر دوشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن ری طی سخنانی گفت: ملت ایران ۴۰ سال با اقتدار کامل در برابر مستکبران جهان ایستاده‌اند و راهبردهای براندازی امریکا و اسراییل علیه ملت ایران با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه آمارهای اعلام شده توسط سازمان‌های بین‌المللی به خوبی نشان‌دهنده دستاوردهای نظام اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته توانسته ۸۵ درصد از فقر را کاهش دهد، مبارزه با فقر همان راهبرد امام راحل است، همواره توجه امام به مستضعفان و کوخ نشینان بود و همه باید بدانند این انقلاب برای مستضعفان و ضعفا است. مشاور رییس قوه قضاییه به راه‌اندازی کمیته امداد، بهزیستی، مراکز خیریه و... اشاره کرد و گفت: همه مردم با دلسوزی ایران را به جایگاه‌ها رسانده‌اند. وی به وجود خشکسالی در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود خشکسالی در مواد غذایی به خودکفایی رسیدیم و سال گذشته ۱۲۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کردیم.

 

 

ارسال نظر