کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۴۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۹۴۲

سود ۳.۲۶ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین بانک امارات

بزرگ‌ترین بانک اماراتی در سال گذشته ۳.۲۶ میلیارد دلار سود خالص داشته است. به‌گزارش ترید عربیا، «فرست ابوظبی بانک» که بزرگ‌ترین بانک اماراتی به‌لحاظ دارایی است و یکی از غول‌های بانکی خاورمیانه است، اعلام کرده سود خالصش در ۲۰۱۸ در مقایسه با سال پیش از آن با ۱۰درصد افزایش به ۳.۲۶ میلیارد دلار رسیده است. همچنین در سه ماه پایانی ۲۰۱۸، «فرست ابوظبی بانک» پورتال پرداخت دیجیتال دولتی ابوظبی را با همکاری مرجع خدمات و راه‌حل‌های هوشمند ابوظبی راه‌اندازی کرد که در جهت حمایت از اقتصاد بدون استفاده از پول نقد همگام با چشم‌انداز ۲۰۳۰ ابوظبی و برنامه توسعه‌ای ۲۰۲۱ این امارات است.

هشدار ترکیه به امریکا

رییس اداره ارتباطات در ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرده کشورش تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در مرزهای سوریه را انجام خواهد داد. به‌گزارش المنار، فخرالدین آلتین گفته: «واشنگتن باید بداند هزینه اقداماتش علیه آنکارا بیشتر از هزینه پاسخگویی به آرمان‌های ما و همکاری با ماست، چرا که آنکارا (گزینه‌های) جایگزین را در هیچ زمینه‌ای از دست نمی‌دهد. به همین منظور ترکیه به تنهایی و بدون توجه به هیچ‌گونه تهدیدی اقدامات ل ازم علیه تمامی تلاش‌ها برای ایجاد یک گذرگاه تروریستی در سوریه را انجام می‌دهد.»

سازمان ملل بن‌سلمان را مظنون قتل خاشقجی می‌داند

مخبر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی، عمدی یا بدون محاکمه معتقد است مظنون اول جنایت قتل جمال خاشقجی، محمد بن‌سلمان است. به‌گزارش الجزیره یاسین اوکتای مشاور رییس حزب عدالت و توسعه، گفته: «اگنس کالامارد به ترکیه سفر کرده و خواستار بازدید از کنسولگری عربستان در استانبول است.» به‌گفته این مقام ترکیه‌ای، کالامارد معتقد است متهم اصلی پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی که دوم اکتبر در سفارت عربستان در استانبول به قتل رسید و هنوز جسدش یافت نشده، محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی است. ریاض مصرانه این اتهام را رد می‌کند.

مشاور امنیتی ملی عراق  به ریاض رفت

مشاور امنیت ملی عراق برای دیدار با مقامات سعودی راهی ریاض شده است. به‌گزارش ایرنا، فالح فیاض برای گفت‌وگو با مقام‌های عربستان درباره روابط دو جانبه به این کشور رفته است. عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، فیاض را برای تصدی پست وزارت کشور معرفی کرده است. روابط ریاض و بغداد در سال‌های اخیر روند عادی‌سازی را طی کرده و بغداد مصمم است در چارچوب تقویت روابط با کشورهای همسایه، همکاری با همسایگان عربش را نیز گسترش دهد.

 

ارسال نظر