کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۷۷۵

پروژه سرمایه‌گذاری و صنعتی عربستان کلید خورد

دولت عربستان به منظور رهایی از اتکای اقتصاد خود به نفت، یک برنامه سرمایه‌گذاری و صنعتی عظیم با هدف جذب سرمایه‌ به ارزش ۴۲۷ میلیارد دلاری تا آغاز ۲۰۳۰ کلید زد. به‌گزارش رای‌الیوم، انتظار می‌رود این پروژه مبلغ ۳۲۰ میلیارد دلار تا آغاز ۲۰۳۰ به اقتصاد عربستان تزریق کرده، ۱.۶ میلیون شغل ایجاد و میزان صادرات غیرنفتی را افزایش دهد. همچنین عربستان از کلید خوردن برنامه توسعه صنایع ملی و خدمات لجستیک خبر داده است.

توافق کلی امریکا با طالبان

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در روند صلح افغانستان گفته، نمایندگان امریکا و طالبان درباره چارچوب کلی صلح به توافق رسیده‌اند. به‌گزارش ایسنا، زلمای خلیل‌زاد گفته: «پیش‌نویس این توافق شامل برنامه‌ای برای خروج نیروهای امریکا، برقراری آتش‌بس و طرد گروه‌های بین‌المللی تروریستی در خاک افغانستان است.» همزمان، اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، پس از دیدار با خلیل‌زاد از طالبان خواست با دولت مذاکره کنند.

حمله تروریستی در بلوچستان پاکستان

حمله تروریستی سه‌شنبه به دفتر معاون فرماندهی پلیس در ایالت بلوچستان پاکستان 14زخمی برجای گذاشته است. به‌گزارش ایرنا، مهاجمان ناشناس با پرتاب نارنجک و تیراندازی منجر به زخمی شدن 14 نفر از جمله شش غیرنظامی شدند. تروریست‌ها پس از این حمله به سرعت از محل حادثه متواری شدند. در جریان تبادل آتش میان نیروهای پلیس و تروریست‌ها یک مهاجم نیز کشته شد.

نامگذاری خیابانی به نام ابوبکر البغدادی در ریاض

نامگذاری خیابانی در ریاض به اسم ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش موجب جنجال در شبکه‌های مجازی شد. به‌گزارش العهد لبنان، رسانه‌های محلی نوشته‌اند این مساله تشابه اسمی بوده و مقصود فرمانداری ریاض از این نامگذاری، سرکرده داعش نبوده است. اخبار بسیاری که این روزها درباره ارتباط عربستان با البغدادی مطرح شده به این موضوع دامن زده است.

ایتالیا نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند

منابع وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرده‌اند که این کشور در نظر دارد تا نیروهای خود را تا یک سال دیگر از افغانستان خارج کند. خبرگزاری آنسا نوشته، وزیر دفاع ایتالیا به فرماندهی هماهنگی و عملیاتی دستور داده که برنامه آغاز خروج نیروهای ایتالیا را از افغانستان ارزیابی کند. این مقام افزوده که برنامه خروج در مدت ۱۲ ماه انجام خواهد شد. الیزابت‌ترینتا وزیر دفاع ایتالیا، خواستار بررسی روند خروج نیروهای ایتالیا از افغانستان شده است.

 

ارسال نظر