ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۲۲

افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی تکذیب شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت: قیمت بلیت پروازهای داخلی تغییر نداشته است و متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از نرخ بلیت‌ها به سایت این انجمن مراجعه کنند. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قیمت حداقل و حداکثر بلیت تمام مسیرهای داخلی در سایت این انجمن قابل مشاهده است؛ اگر قیمت بلیت‌ها بیشتر از این نرخ‌ها باشد تخلف محسوب می‌شود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اضافه کرد: اگر بلیت پروازهای داخلی با قیمت بیشتری به متقاضیان عرضه شود مسافران می‌توانند در ابتدا به دفاتر مرکزی شرکت‌ها مراجعه کنند در غیر این صورت شکایت آنها از طریق سایت این انجمن و سازمان هواپیمایی کشوری قابل رسیدگی است. او با بیان اینکه هرساعت پرواز برای شرکت‌های هوایی معادل 50 دلار به ازای هر مسافر هزینه دارد، گفت: ممکن است قیمت برخی بلیت‌ها به دلیل خدمات بیشتری که به مسافران ارایه می‌شود، با قیمت بلیت پروازهای عادی متفاوت باشد. اسعدی سامانی اظهارکرد: هرچند افزایش تقاضا در بازار بر قیمت‌ها هم تاثیرگذار است اما همه شرکت‌های هوایی ملزم شده‌اند طبق نرخ‌های اعلام شده در سایت این انجمن بلیت‌های خود را به متقاضیان عرضه کنند.

ارتش جزئیات حادثه فرودگاه فتح را بررسی می‌کند

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: جزییات حادثه بوئینگ ۷۰۷ توسط ارتش در دست بررسی است و سازمان هواپیمایی کشوری نیز همکاری‌های لازم را در این زمینه به عمل می‌آورد. به گزارش ایسنا، علی عابدزاده با اشاره به فعالیت فرودگاه پیام در البرز افزود: طول باند فرودگاه پیام حدود چهار کیلومتر است که بزرگ‌ترین هواپیماهای دنیا هم می‌توانند روی آن بنشینند. عابدزاده ادامه داد: شرایط دستگاه‌های ناوبری این فرودگاه هم در حد استانداردهای بین‌المللی است و هیچ مشکلی برای نشستن هواپیماها در این فرودگاه وجود ندارد. او اظهار کرد: تاکنون هواپیماهای باری از اقصی نقاط دنیا در این فرودگاه نشسته‌اند و اگر مشکل خاصی در این فرودگاه بود قطعاً هواپیماهای باری مبادرت به جابه‌جایی بار در این فرودگاه نمی‌کردند. رییس سازمان هواپیمایی کشور اضافه کرد: امکانات این فرودگاه در حد استانداردهای بین‌المللی است و با ارزیابی‌های صورت گرفته از این فرودگاه به نتیجه رسیدیم که این فرودگاه درخور جابه‌جایی مسافر و توسعه پروازهای مسافری است. عابدزاده با تأکید بر ضرورت تأمین ایمنی پروازها گفت: در سال‌های اخیر فرودگاه پیام هیچ رکورد منفی ازلحاظ سانحه نداشته است.

تمهیدات ترافیکی بازار در 2 ماه پایانی سال

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری جلسات هماهنگی در‌راستای انضباط بخشی به حمل و نقل بار و کالا در دو ماه پایانی سال خبر داد. به گزارش ایسنا علی محمد سعادتی با بیان اینکه برای انضباط بخشی معابر در منطقه ۱۲ به خصوص در محدوده بازار تهران و خیابان خیام و مولوی جلساتی با نماینده اصناف بازار و پلیس راهور برگزار کردیم، اظهار کرد: در این جلسات سعی شده است که برای ساماندهی بهتر ترافیک و حمل و نقل بار و کالا در دو ماه پایانی سال چاره‌اندیشی شود. وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که در دو ماه پایانی سال ترافیک خیابان مولوی، خیام و اطراف بازار به‌شدت افزایش می‌یابد، در این باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم وانت‌بارها ساعت ۱۵ الی ۱۶ کالاهای خود را کنار خیابان تخلیه می‌کنند تا در ساعت ۱۷ بتوانند کالاها را به مالکان آنها تحویل دهند و شاهد بی‌انضباطی‌هایی در حوزه فعالیت موتورسیکلت‌ها هستیم که باید این مساله نیز ساماندهی شود. شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه مدیریت شهر ی به دنبال انضباط بخشی بهتر مدیریت حمل و نقل بار و کاهش ترافیک است گفت: بر همین اساس باید برای موضوعاتی همچون باراندازی وانت بارها و پارک حاشیه‌ای موتورسیکلت‌ها تصمیماتی اتخاذ شود تا شاهد انضباط  بیشتری باشیم.

تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران ملزم شده است در راستای توسعه گردشگری و حذف موازی‌کاری نسبت به تشکیل سازمان گردشگری اقدام کند. به گزارش فارس اسد خلیل‌آبادی در‌خصوص اعتراض به بند 2 ماده یک لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار داشت: متأسفانه در این بند مفهوم شهروند را تهرانی نوشته‌اند ولی تهران بالاجبار دو شهر دیگر قدیمی مانند تجریش و شهرری را ضمیمه خود دارد.اگر حق ما رعایت نشده و شورا نداریم هویت ما که نباید پایمال شود. عضو شورای شهر تهران گفت: شهرری قبل از تهران وجود داشته است و در دوره ایران باستان نیز این شهر موجود بوده و قدمت آن از تهران نیز بیشتر است ولی اگر می‌خواهیم تهران را بزرگ کنیم نباید هویت و حقوق ری و تجریش را از بین ببریم. بر اساس قانون هر شهرستانی که فرمانداری دارد باید شورای شهر نیز داشته باشد اما این حق از شهرستان ری سلب شده است.همه اعضای شورا از اهالی ری رأی گرفته‌اند و باید نسبت به هویت آن حساس باشند.ما اگر بافت‌های فرسوده را بازسازی می‌کنیم توجه به هویت‌های محلی داریم که از بین نرود و چطور هویت شهرری با آن قدمت را نادیده می‌گیریم.

 

ارسال نظر