ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۰:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۴۳۸

تحریم صنعت هواپیمایی ایران خلاف حقوق بین‌الملل است

وزیر راه و شهرسازی، تحریم صنعت هواپیمایی ایران را خلاف حقوق بین‌الملل خواند و گفت: به نامه سازمان هواپیمایی آلمان درباره تحریم شرکت هواپیمایی ماهان، از سوی سازمان هواپیمایی پاسخ داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی اظهارکرد: تمامی شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از جمله ایران ایر هم، در فهرست تحریم‌ها قرار دارند که این قبیل اقدامات، خلاف حقوق بین‌المللی است. او افزود: امریکا همواره در طول تاریخ، چنین اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و ملت شریف ایران نیز، شاهد اقدامات تروریستی و حمایت از تروریسم از جانب امریکا بوده‌اند. اسلامی با اشاره به تحریم شرکت هواپیمایی ماهان از سوی آلمان گفت: در نامه‌ای که از سوی دستگاه متولی حوزه حمل و نقل هوایی آلمان به سازمان هواپیمایی کشور ارسال شد، مطالبی درج شد که زیبنده نبود، البته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ نامه آنها تهیه و ارسال شد.

پیشنهاد ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا با تأیید پلیس

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از اضافه شدن پیشنهادی به آیین‌نامه جدید معاینه فنی کشور خبر داد و گفت: در صورت تایید آن در دولت، پلیس می‌تواند معاینه فنی خودروهای دودزایی که محرز شود و حدود مجاز معاینه فنی را پاس نمی‌کنند، باطل کند.

پوریا محمدیان یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ابطال معاینه فنی خودروهای تصادفی گفت: با معاونت حقوقی راهور ناجا در این باره صحبت‌ کردیم و قرار شد مکانیسمی برای این موضوع تنظیم کنیم. همچنین در آیین‌نامه معاینه فنی جدید نیز همان بند ابقا شده تا به این وسیله بتوانیم معاینه فنی خودروهایی که تصادف می‌کنند و احتمال دارد خودروهای پر ریسک تلقی شوند، مجددا مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به موضوع دیگری که از جانب شهرداری‌ها و پلیس پیشنهاد شده و قرار است به آیین‌نامه معاینه فنی کشور اضافه شود افزود: اگر در خیابان خودروهای دودزایی تردد کردند که بعد از بررسی مشخص شود که معاینه فنی را پاس نمی‌کنند؛ با وجود اینکه ممکن است تنها چندماه از اخذ معاینه فنی آنها گذشته باشد، نیاز است معاینه فنی آنها باطل شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه این خودروها تصادفی نیستند بلکه به سبب بهره‌برداری یا نگهداری نامناسب در بازه اعتباری معاینه فنی‌شان، حدود مجاز معاینه فنی را پاس نمی‌کنند، گفت: به همین دلیل، براساس تدابیر اندیشیده شده اگر خودروی دودزایی توسط پلیس دیده و محرز شود که حدود معاینه فنی را پاس نمی‌کند، پلیس می‌تواند معاینه فنی آن خودرو را باطل کند؛ البته قرار است این موضوع را هم در آیین نامه پیشنهادی معاینه فنی کشور، اضافه کنیم تا برای تأیید نهایی به دولت برود.

محمدیان گفت: وزارت راه‌، شهرداری، پلیس و وزارت کشور قرار است در این موضوع به جمع‌بندی برسند تا این موارد در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شود و در صورت تایید، در آیین‌نامه قرار گیرد. در حقیقت این اصلاحات در جهت افزایش تضامین معاینه فنی در کشور است.

لباس آتش‌نشانی دستی ۲۰ میلیون تومان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به مشکل این سازمان در زمینه البسه و تجهیزات حفاظت فردی آتش‌نشانان گفت: قیمت یک دست لباس باکیفیت مناسب برای آتش‌نشان‌ها پیش از این نزدیک 5.5 میلیون تومان بود، اما این مبلغ الان به بالای ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، مهدی داوری دولت‌آبادی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی درباره نردبان‌هایی که سازمان آتش‌نشانی از مدتی پیش خریداری کرده است، اظهار کرد: ۲۱ دستگاه نردبان بلند (از ۳۰ تا ۶۴ متر) خریداری کردیم که ۶ عدد از آنها قبلا وارد شده بود و ۳ نردبان دیگر یک هفته پیش از گمرک ترخیص و وارد سازمان آتش نشانی شد. الان ۱۲ نردبان دیگر در گمرک مانده که امیدواریم ۶ نردبان ۳۲ متری دیگر تا 2 هفته آینده ترخیص شود و آنگاه ۶ نردبان دیگر در گمرک می‌ماند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به طی مراحل اداری برای ترخیص نردبان‌های بلند خریداری‌شده گفت: تمایل داشتیم کارها سریع‌تر انجام شود، اما جای نگرانی وجود ندارد و روند در حال انجام است. گمرک همکاری لازم را در این زمینه با ما داشته است.

داوری با بیان اینکه بخش مهم کار برای ترخیص نردبان‌های بلندی که سازمان آتش‌نشانی خریداری کرده است، مساله تامین نقدینگی است، اظهار کرد: برای ۱۵ دستگاهی که ترخیص نشده بود، در مجموع باید مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به گمرک پرداخت می‌کردیم که اکنون بیش از ۶۰ درصد آن پرداخت شده و در حال تلاش هستیم تا مابقی آن نیز پرداخت شود. این مبالغ از محل اعتبارات و حمایت‌های شهرداری تهران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یادآوری کرد: البته اکنون با نردبان‌های موجود به نیاز شهر پاسخ می‌دهیم، اما با واردات آنها ارتقای کیفیت پاسخگویی را مدنظر داریم.

 

 

ارسال نظر