هشدار درباره قیمت‌های کذایی مسکن در فضای مجازی

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۶۶

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: متاسفانه یک سایت مجازی که مردم می‌توانند آگهی فروش خانه‌های خود را به صورت رایگان در آن درج کنند، بازار مسکن را به سمت قیمت‌های غیرواقعی سوق می‌دهد.

 قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سابقا بعضی دفاتر مشاور املاک قیمت واحدهای مسکونی را پشت شیشه نصب می‌کردند که با آنها برخورد کردیم اما الان مرجع قیمت‌ها را یک سایت مجازی تعیین می‌کند.

او در تشریح مضرات اقدام این سایت مجازی فروش املاک، گفت: بطور مثال، فردی که قیمت خانه‌اش متری 10 میلیون تومان است و اصلا قصد فروش خانه را ندارد با توجه به رایگان بودن تبلیغات در این سایت، یک آگهی منتشر و قیمت خانه خود را متری 16 میلیون تومان تعیین می‌کند.

قلی خسروی اظهارکرد: فرض کنیم یک نفر هم در یک نقطه از کشور آن آگهی را می‌بیند و خانه را می‌خرد و همین ملاک قیمت‌ها می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه متقاضیان محترم برای خرید مطمئن به دفاتر مشاور املاک مراجعه کنند، اظهار کرد: دلال به معنای دلالت‌کننده و کسی که توازن را برقرار می‌کند است. سامانه املاک و مستغلات هم در اختیار عموم قرار دارد که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و خرید مناسبی داشته باشند.

 

 

ارسال نظر